News
luki80413

Ustawienie Bizona od poczatku..

Polecane posty

luki80413    0

Witam od niedawna nabyłem kombajn bizon zo 56 i potrzebuje pomocy nie wiem kapletnie jak ustawiac ta maszyne bardzo bym prosil aby krok po kroku jak dziecku  dokladnie wyjasnic mi co regulowac i gdzie na przenice i na owies 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    968

Na pewno na wsi masz kombajnistów z bizona więc udaj się pierwsze do sklepu zakup produkty które pozwolą utrzymać rozmowę i  zaproś człowieka a on ci wytłumaczy różne niuanse związane z koszeniem a jak trzeba to palcem pokaże w czym rzecz mając maszynę przed nosem Tego wytłumaczyć słowem pisanym raczej trudno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    1199

Na przenice to moze być ciężko go ustawić..

Chcesz poczytać, to kup instrukcje i na to samo wyjdzie. Kosic i tak sam nie będziesz. Albo przynajmniej w mojej opinii - posiadacza od dwóch sezonów bizona - będzie z tym ciezko. Nie dlatego, że samo jechanie i koszenie to jakaś kosmiczna technologia, bo też żadna jakaś wielka filozofia popuścić/dokręcić klepisko, dodać/ująć wiatru, czy sito lekko przymknąć, albo otworzyć. Aleeeee problem pojawia się w momencie gdy coś zaczyna nie grać, albo jak się zepsuje, a zepsuje się w końcu napewno. Wtedy stajesz i jesteś w czarnej d*pie, bo skoro nie kosiles nigdy to nie wiesz, czy dany element ma chodzić tak jak chodzi, czy ma wydawac taki dźwięk, czy inny, czy żaden. 

Pierwszy z brzegu przykład z pierwszego sezonu - wyjeżdżamy na pole, odpalamy, kombajnista staje, mówi że coś stuka. No może faktycznie. Odpalił jeszcze raz - idz na dół zobacz czy tam i tam to słychać. Poszedłem - oczywiście, że słychać. Sam - szukałabym tego pewnie w cholerę czasu.

Albo nawet coś się spieprzy - jak pisałem prom to nie jest (bardziej wehikuł czasu), więc znajdziesz co się zepsuło, ale wtedy stajesz przed pytaniem - jak to naprawić (a jest od ch*ja rzeczy, do których zwyczajnie jedna para rąk to za mało). Drugim najważniejszym pytaniem, a może nawet pierwszym, jest - dlaczego to się zepsuło, dlaczego to pękło, dlaczego to się zapchalo itd. Ty możesz nie wiedzieć, albo będziesz pół dnia szukał rozwiązania, a pan zdzich, który za pgr takim bizonem w sezon kosił więcej, niż Ty wykosisz przez całe życie, będzie miał rozwiązanie od ręki, bo przerabiał to już wielokrotnie. 

Konkludując  - może i idzie sobie poradzić od podstaw samemu ze starym bizonem, ale dla własnego zdrowia i komfortu psychicznego lepiej znalezc zdzicha, który pije najmniej że znanych nam zdzichow i ma jeszcze chęć do pracy i zapłacić mu te 2 stówy dniówki, czy ile się tam u Was płaci dla kombajnistów i niech kosi, albo jeśli chcesz sam się nauczyć, to weź go na tłumacza i niech siadzie sobie na schodach z butelką specjala w ręku i też przeniesie się w czasie do bardziej dla niego łaskawego okresu, który zapewne będzie wspominał z rozrzewnieniem i zasypie Cię masa historii z minionej epoki, kiedy te bizony na polach królowały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość   
Gość
2 minuty temu, daron64 napisał:

przenice

🧐

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki80413    0

Własnie o takiego Zdzicha trudno u mnie nie ma nikt takiej maszyny ale ja w miare znam sie na mechanice chodzi o kwestie np co poprawidzic gdy bedzie kombajn gubił ziarno albo beda plewy w zbiorniku chodzi o sytuacje tego typu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    1199

To takie sprawy to teoretycznie nie ma filozofii. Gubi ziarno - za dużo wiatru, za mocno przymknięte sita, albo dziury, plewy w zbiorniku - za mało wiatru, za mocno otwarte sita. Nie domlocone - podciągnąć klepisko. Wszystko znajdziesz w instrukcji. Takie ustawienie to akurat metodą prób i błędów. Tylko wiesz nawet ustawienie sit - w necie sobie wyczytasz jak mają być mniej więcej ustawione, ale zaczyna lecieć syf do zbiornika i patrzysz i się zastanawiasz, czy to bardziej trzeba wiatr, czy kierunek wiatru, a może sito za mocno otwarte. A nasz zdzich podchodzi, precyzyjnie mierzy szczelinę na sitach palcem i bez żadnego zastanawiania się - podkręć tam wiatr że 3obroty. Dużo nerwow może to kosztować. Po tych dwoch sezonach to stwierdzam, że osobiście nie porwalbym się na koszenie(że wszystkimi sprawami w około- ustawianie, awarie, diagnozowanie) samodzielnie. 

Ale niech się ktoś z doświadczeniem wypowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    968

O czym wy piszecie to co dla jednych jest oczywiste dla innych nie konieczne To co napisałem w odpowiedzi na początku jest najlepszą radą Co chcecie tłumaczyć jak człowiek nie wie gdzie  jest wajcha od wiatru czy od sit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poosa21    117

Też miałem taki problem przed kupnem bizona ale postanowiłem że sam spróbuje i teraz sam odpowiadam za swoje błędy. Samemu można też się dużo nauczyć w czasie pracy. Pierwsze koszenie to rzepak prawie do północy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
    • Przez PaweMikoajKowalczyk
      Witam. Kupilem kombajn przed tamtymi zniwami i mam problem z obrotami bębna. Rozebrałem napęd i odrzutnik i okalzolo się że na odrzutniku śruby trzymajcie talerze były zamontowane łebkami na zewnątrz i talerze nie mogły się zejść tak żeby pas był chociaż na równo z talerxami tylko był z 2 centy w środku i max obroty miałem 850. Jakoś przemęczyłem się i jakoś wykosilem wszytko. Teraz rozebrałem wszytko zmieniłem główne łożyska piasty bo miały spory luz i łożyska te wąskie duże w piastach,, założone dobrze bo mechanik mi je osobiście zakłada,, złożyłem wszytko i dalej mam 850 obrotów 😥😒 mogłem założyć odwrotnie te blachy czy jako to się nazywa co są od zmieniania obortow a reszta jest chyba dobrze. Talerze nie mają wyczuwalny progów a pas założyłem nowy. Pomoże mi ktoś? Później wyślę zdj tych blach. Przepraszam za pisownie. 
      received_821260721726905.mp4
    • Przez artgosz18
      Witam serdecznie.
       
      Zakładam nowy temat ponieważ czytałem o podobnych problemach niestety żaden nie był taki jak u mnie, mianowicie mam problem z wskaznikami temp. wody oraz oleju od ciśnienia i wskaznik paliwa oraz ładowania działają. Bizon ma zegary starego typu wymieniałem czujniki i na nowych temp. od razu wzrasta na 120 stopni. dziwi mnie fakt ,że po zdjęciu kabla z czujnika temp. nadal pokazuje 120 a przy dotknięciu masy spada na 0 ;/ u znajomego jest odwrotnie i tak powinno byc z tego co czytam ( po dotknieciu masy 120 stopni) nie wiem gdzie szukać przyczyny. kable sprawdzałem  proszę o pomoc. 
    • Przez slawus
      Czeka mnie remont silnika w Bizonie, czy ktoś ma namiary na dobrego i sprawdzonego fachowca z woj. mazowieckiego, no i może zna ktoś orientacyjną cenę tego "zabiegu" bo może lepiej kupić drugi silnik np. po remoncie. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez Piter333
      Witam potrzebuje tylna blachę do bizona z sieczkarnia, gdzie mogę taka kupić? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj