Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Bartok1998    0

Witam, jak w Tytule posiadam problem ze sterownikiem a mianowicie, nie można załączyć przedniego napędu, womu, blokady, półbiegu. Zacznę może od początku w ciągniku była wymieniana pompa hydrauliczna, w oleju hydraulicznym znajdowały się opiłki, dlatego sprawdzone zostały tarcze hamulcowe, tarcze womu i tarcze od przedniego napędu. Przy sprawdzaniu tarczy hamulcowych kabina była podnoszona- wiec jest możliwość ze jakiś kabel został uszkodzony. Ciągnik został złożony wszystko chodziło dobrze przez 3 dni, w 2 dniu ciagnik został odpalony na rozruch- opcja jest taka ze komputer mógł zostać przez to spalony, ale po odpaleniu wszystko chodziło jak należy, no i 4 dnia odpalam rano ciągnik chcę załączyć wom a tu zero reakcji nic, podobnie jak 4x4, blokada i półbiegi..

A więc pytanie jest takie, jakie moga być przyczyny tego problemu, próbowałem z ojcem juz wszystkiego wszystkie wiazki kabli zostały sprawdzone, kostki przeczyszczone i nadal zero reakcji. 

Nie jestem jakimś specem dlatego mogłem coś pominąć za odp z góry dzieki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    839

kontrolka ciśnienia skrzyni i przedniego napędu na zgaszonym traktorze po wciśnięciu sprzęgła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sznajdik    193
Napisano (edytowany)

Zacznijmy od tego czy umyłeś cały układ hydrauliczny plus most i skrzynię z opiłków bo na 75% jestem pewny ze znów posadziłeś pompę przez brudny układ brak odpowiedniego ciśnienia =brak załączania funkcji. Jak chodzi wspomaganie na dzień dzisiejszy? a kontrolka od przedniego napędu to się zapala przy hamulcu a nie sprzęgle jak dobrze pamiętam

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    839
Napisano (edytowany)

sznajdik na zgaszonym?? Jakieś zasilanie na sterowniku tam masz kolego ale trzeba by sprawdzić ciśnienie na czujniku ewentualnie na trójdziale pod maską aby wykluczyć wine hydrauliki i wtedy szukać w elektryce i samym sterowniku.

Skąd jesteś bo czasem to szkoda pisać jak można znaleźć problem w 5 min

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartok1998    0
Napisano (edytowany)

Bezpieczniki obok akumulatora są dobre, układ hydrauliczny był czyszczony tzn włożyłem magnez do filtra, zalałem olejem ciągnik pochodził około godziny i wszystko zostało zmienione na nowe, ale wątpię ze opiłki są czemuś winne. Ciągnik został sprowdzony z Francji, posiadam go 15lat pierwszy raz(od razu po zakupie) wymieniałem z ojcem olej hydrauliczny totalny syf, opiłki filter ledwo my odkrecili sam syf krótko mówiąc ale wszystko wtedy działało chodziło itd. 

Mieszkam koło Gostynia, wielkopolska dokładnie to Kunowo :)

Najlepsze jest to że przed wymianą pompy nie działał podnośnik, a na załącza hydrauliczne olej szedł z powietrzem jak krew z nosa czyli gdzies łapał powietrze. Okazało się że sprzęgło przedniego napędu było pęknięte podejrzewam że tam łapał powietrze. Po złożeniu całości podnosnik nagle zaczyna działać olej idzie ciągiem na rozdzielacz wszystko gitara. Tak jak wspomniałem po złożeniu działało wszystko przez 3 dni, podczas tych 3 dni były dziwne sytuacje np przedni naped co jakiś czas sam się rozłączył po czym po chwili się załączył, podobnie było z wom praktycznie zerowe obciążenie miał i się samoczynnie rozłączył po czym po chwili znowu zaskoczył. No i skończyło się na tym że nic nie działa 😜

Jeszcze dziwniejszym było to, że ciągnik na starej pompie która była zatarta trzymał cisnienie. Znajomy robił mi pomiar i wszystko było książkowo :p

Ewentualnie może faktycznie mięć coś nie tak z ciśnieniem ponieważ podnośnik znowu nie reaguje, a sprzęgło po odpaleniu muszę napompować, wspomaganie chodzi igła nie ma z nim problemu :)

Edytowano przez Bartok1998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    193
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, lukbold napisał:

sznajdik na zgaszonym?? Jakieś zasilanie na sterowniku tam masz kolego ale trzeba by sprawdzić ciśnienie na czujniku ewentualnie na trójdziale pod maską aby wykluczyć wine hydrauliki i wtedy szukać w elektryce i samym sterowniku.

Skąd jesteś bo czasem to szkoda pisać jak można znaleźć problem w 5 min

A no nie doczytałem sorry. U mnie w 3-ce tego nie ma więc było to dziwne jak dla mnie. Według mnie magnes nie wyłapie wszystkich opiłków

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    839
Napisano (edytowany)

Sprzęgłem przedniego napędu powietrza nie złapie, bo najnormalniej w świecie tam oleju nie zasysa tylko tłoczy... uszczelka na na smoku ewentualnie miedzy filtrem a pompą oraz oringi na rurze miedzy pokrywami

Podnośnik nie działa: a hydraulika zewnętrzna? na wciskanie cewek elektrozaworów podnośnik reaguje? diody na panelu świecą się?

odnośnie sterowania skrzynią to trzeba zmierzyć jakie jest aktualne ciśnienie na czujniku albo trójdziale bo pewno on się przycina, ciśnienie spada i autotronic wszystko rozłącza... A i wpierw sprawdź czy w ogóle kontrolka ciśnienia skrzyni jest sprawna

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartok1998    0

Diody na panelu nie swieca sie, ehr u mnie nie działa juz kilka lat. Podnosnik reagował na wciskanie cewek elektrozaworów ale również tylko 3 dni jak wszystko się schrzaniło to podnosnik również.

Kontrolka jest sprawna na bank, zamówiłem nowy czujnik bo ciągnik był kilka razy już rozkładany i czujnik mógł się juz po prostu poddać.

Po złożeniu ciągnika miałem dziwną sytuacje a mianowicie gdy wdusiłem cewke elektrozaworu to ona się zablokowała i podnosnik cały czas podnosił, i nie chciała odbić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    193

bo opiłki spowodowały zblokowanie suwaka cewki bądź rozdzielacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    839

ehhh szkoda Twojej doraźnej roboty. Tu jest wszystko zawalone opiłkami i innym mułem. Kto Ci powiedział że to czujnik? nawet ciśnienia na nim nie znasz a już chcesz go wymieniać.

Sterownik trzeba by wysłać do sprawdzenia jak już będzie znane ciśnienie na zasilaniu elektrozaworów skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartok1998    0

Dobra porobię pomiary ciśnienia i będe myslał dalej.

 jesli to faktycznie te opiłki to jest jakiś skuteczny sposób na usunięcie ich?

Dzięki Panowie za pomoc przynajmniej nie będę stał w miejscu z założonymi rękoma :p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    839

no jest jeden sposób o którym nie raz tu pisali.... otworzyć wszystkie pokrywy, wziąć ropowice i myć. Rozdzielacze rozebrać i umyć oraz mieć nadzieje że nie ma uszkodzeń (rys, zatarć i takich tam)

  • Sad 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    193

No jeżeli miałeś faktycznie te opiłki i zrobiłeś ten zabieg który zrobiłeś to bez urazy jeszcze nie jedna pompa poleci zanim dojdzie do porządku. Jak u mnie były opiłki to spuściłem olej wlałem stary z poprzedniej wymiany dzień jazdy wymiana oleju pompy i mycie, okazało się że nie do końca fachowo to zrobiłem i po pewnym czasie pompa padła poszedł do mechanika ogarniętego w temacie, wymiana pompy oleju porządne mycie nie cały rok i po pompie znów biorę się za robotę sam i po instrukcjach mechanika powtarzam procedurę pompa +olej i jazda tylko już nie pamiętam czy na tym się skończyło bo później posadziłem chyba z innej przyczyny. Więc po tym co przeczytałem co zrobiłeś wychodzę z założenia że nie zrobiłeś nic poza oszukaniem samego siebie, a tak zapytam to jaka była przyczyna opiłków z czego były? bo tego nie napisałeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartok1998    0

Nie mam pojęcia skąd opiłki 😜 wszystkie tarcze(oprócz hamulca ręcznego) były sprawdzone i były w normie. A hamulec ręczny jest (nieaktywny) po prostu jest odpięta linka :p. 

Ogólnie gdy moja pompa się zatarła została ona wysłana na gwarancje, ciągnik potrzebny był na już bo chodzi przy wozie paszowym. No więc pożyczyłem pompe od znajomego, bo pompa ta była ogólnie dobra tylko wspomaganie na wolnych obrotach słabo chodziło. No i na mojej starej pompie olej zawsze był czysty filter tak samo zero opiłków, a na pompie od znajomego(ciągnik chodził około tygodnia na tej pompie) spuszczam olej zaglądam w filter i trochę tych opiłków było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    193

To ty podstawowych rzeczy nie sprawdzisz i ludziom w głowach mózgi chcesz zlasować swoim problemem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Albert009099oo
      Zagrają mi się opony z felgami 12.4 r24 i tył 18.4r30 do massey ferguson 3065
    • Przez Kulek101
      Witam 
      Kupiłem tur stoll, lecz poprzedni właściciel miał go podłączonego pod tylne złącza hydrauliczne sterowane z oryginalnych dźwigni w ciągniku. Chciał bym to zmienić i wmontować joystick. Jaki rozdzielacz i joystick polecacie 3 sekcyjny ? 
    • Przez Arek
      Mam spory luz na zwrotnicy w gnieździe przegubu drążka kierowniczego. Jak można to zregenerować?
      Rozwiercać na większy rozmiar + tulejka?

    • Przez Maximus13
      Witam ciagnik MF 3080 bardzo dziwny objaw jesli jest zimny to wszystko w porzadku tylko jesli się rozgrzeje i na niskich obrotach przy podjazdach pod górkę przyspieszacz sam się przełącza ,rozjechany juz byl 6 lub 7 razy wymienione dużo części juz nie mam sily proszę o pomoc 
    • Przez Tomek04
      Mam problem z Massey Ferguson 6120 dokładniej mówiąc z półbiegami ma on 4 półbiegli lecz jakiś czas temu zmieniło się na 2 
      A-D SĄ JEDNAKOWE (SZYBSZE)
      B-C TESZ JEDNAKOWE (WOLNIEJSZE)
      Co jest przyczyno tego .
      W nim półbiegi i rewers jest elektroniczny nie mechaniczny.

      Dowiedziałem się że z prawej strony pod schodkami sa 2 elektrozawory  od półbiegówi prawdopodobnie dolny niema zasilania czym jest to spowodowane? Czego jest to wina?
      Na liczniku litery się przełączaja od A do D a w skrzyni nie
      pomóżcie w tym
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj