milosz320

Renault Ceres 95 -Niskie napięcie w kabinie

Polecane posty

milosz320    0

Posiadam Ceresa 95 z 96r. mam problem z za niskim napięciem na obwodzie którym znajduje: radio, lamka oświetlenia kabiny, zapalniczka i kogut, gdy ciągnik nie jest odpalony napięcie wynosi tylko 10V zaś na innych obwodach 12,5V, kiedy odpalę ciągnik napięcie jest normalne 13,5V. Czy to normalne że na zgaszonym ciągniku coś obniża napięcie na ten obwód?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    45

Ten ciągnik ma niezbyt solidną instalację elektryczną. Lubią śniedzieć styki w kostkach i tutaj pewnie tkwi przyczyna. Można spróbować porozpinać kostki i spryskać preparatem do styków (do usuwania śniedzi konektorowej - w żadnym przypadku "Isolem") oraz gniazda bezpieczników. Powinno pomóc na jakiś czas. Kostki do instalacji w większości znajdują się w panelu pod kierownicą.

Edytowano przez sylip

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milosz320    0

Przeczyściłem większość połączeń i odpiąłem radio ale dalej niskie napięcie, na gnieździe bezpieczników również ok. 10V więc problem musi leżeć gdzieś na drodze akumulator deska rozdzielcza, ciekawym faktem jest to że gdy odpalę ciągnik napięcie jest prawidłowe i wynosi ponad 13V, w sobotę spróbuję jeszcze raz rozebrać całą deskę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milosz320    0
Narazie ciężko ocenić bo mam ten ciągnik od dwóch tygodni, stary akumulator był rozwalony więc kupiłem nowy, przez tydzień może tak lekko spadło z 12,5V na 12,1V na akumulatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

odłącz  przewód od rozrusznika, przewody skręć razem i sprawdz napięcie,  ew podłącz  miernik  i wyciągaj po kolei bezpieczniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milosz320    0

zrobiłem tak jak mówisz, okazuje się że jeden z przewodów idących od stacyjki po przekreceniu jej na raz pobiera sporo prądu (3 ampery na miernkiu) mimo że wszystkie odbiorniki są teoretycznie wyłączone, nie mogę go zlokalizować ponieważ przewód wchodzi dalej do wiązki ok. 50 przewodów które są w jednym kolorze i idą pod kabinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

Ok po przekreceni na raz  pobiera prąd bo już się przekaźniki  ,deska rozdzielcza ,radio załączają , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj