milosz320

Renault Ceres 95 -Niskie napięcie w kabinie

Polecane posty

milosz320    0

Posiadam Ceresa 95 z 96r. mam problem z za niskim napięciem na obwodzie którym znajduje: radio, lamka oświetlenia kabiny, zapalniczka i kogut, gdy ciągnik nie jest odpalony napięcie wynosi tylko 10V zaś na innych obwodach 12,5V, kiedy odpalę ciągnik napięcie jest normalne 13,5V. Czy to normalne że na zgaszonym ciągniku coś obniża napięcie na ten obwód?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    44

Ten ciągnik ma niezbyt solidną instalację elektryczną. Lubią śniedzieć styki w kostkach i tutaj pewnie tkwi przyczyna. Można spróbować porozpinać kostki i spryskać preparatem do styków (do usuwania śniedzi konektorowej - w żadnym przypadku "Isolem") oraz gniazda bezpieczników. Powinno pomóc na jakiś czas. Kostki do instalacji w większości znajdują się w panelu pod kierownicą.

Edytowano przez sylip

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milosz320    0

Przeczyściłem większość połączeń i odpiąłem radio ale dalej niskie napięcie, na gnieździe bezpieczników również ok. 10V więc problem musi leżeć gdzieś na drodze akumulator deska rozdzielcza, ciekawym faktem jest to że gdy odpalę ciągnik napięcie jest prawidłowe i wynosi ponad 13V, w sobotę spróbuję jeszcze raz rozebrać całą deskę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milosz320    0
Narazie ciężko ocenić bo mam ten ciągnik od dwóch tygodni, stary akumulator był rozwalony więc kupiłem nowy, przez tydzień może tak lekko spadło z 12,5V na 12,1V na akumulatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

odłącz  przewód od rozrusznika, przewody skręć razem i sprawdz napięcie,  ew podłącz  miernik  i wyciągaj po kolei bezpieczniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milosz320    0

zrobiłem tak jak mówisz, okazuje się że jeden z przewodów idących od stacyjki po przekreceniu jej na raz pobiera sporo prądu (3 ampery na miernkiu) mimo że wszystkie odbiorniki są teoretycznie wyłączone, nie mogę go zlokalizować ponieważ przewód wchodzi dalej do wiązki ok. 50 przewodów które są w jednym kolorze i idą pod kabinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

Ok po przekreceni na raz  pobiera prąd bo już się przekaźniki  ,deska rozdzielcza ,radio załączają , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj