Scys

Case 685XL- Ciągnik jedzie po wciśnięciu sprzęgła

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Scys    0
Witam wszystkich ponownie odświeżam temat mojego case potrzebuje pomocy otóż ciagnik podczas jazdy zatrzymuje się a po wciśnięciu sprzęgła jedzie dalej. Zauważyłem że dzieje się to podczas jazdy na żółwiu co może być przyczyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
6 godzin temu, Scys napisał:

Zauważyłem że dzieje się to podczas jazdy na żółwiu co może być przyczyną ?

Na pewno na żółwiu? A może jednak na zającu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scys    0

napewno na włączonym przyspieszaczu ciągnik normalnie jeździ , na żółwiu zaś się wystarczy jakaś nierówność i stoi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Najprawdopodobniej będzie konieczność wymontowania wałka sprzęgłowego ze sprzęgłem półbiegów. Wskazania są na zużyte tarczki lub uszkodzone sprężyny talerzowe . Dziwny jest jednak fakt wpływu naciśnięcia pedału sprzęgła.  Przy źle działającym zającu, kiedy jest nieszczelny układ hydrauliczny , naciśnięcie pedału sprzęgła powoduje przełączenie na żółwia, odcięcie dopływu oleju do kosza półbiegów - wzrost ciśnienia, dlatego po puszczeniu sprzęgła przez chwilę na zającu jedzie normalnie. Jednak takie objawy przy jeździe na żółwiu , jakie przedstawiłeś mogą wskazywać na jeszcze inne usterki prócz tych które wskazałem powyżej. Jest też możliwość taka ,że ślizgające się tarczki półbiegów , nagrzewają się i po zatrzymaniu ciągnika - wciśnięciu pedału sprzęgła, sklejają się ze sobą , przez co  chwilowo daje się jechać. Zaznaczam,że  są tylko moje przypuszczenia, a wiadomo jak nie zobaczysz , nie będziesz wiedział.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

W tych ciągnikach jest normalne suche sprzęgło więc jak to możliwe? Skoro problem jest tylko na żółwiu problem jest w skrzyni a nie sprzęgle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scys    0

ja myślę że problem będzie z elektromagnesem a sprzęgło pierwszego stopnia faktycznie jest suche drugi stopień od wom jest na tarczkach


ciągnik na żółwiu nie dość że się zatrzymuje to jeszcze nie ma możliwości hamowanie biegiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

W przypadku problemu z elektrozaworem , musiałoby istnieć ciśnienie w układzie półbiegów po przełączeniu na żółwia ( otwór kontrolny w dolnej pokrywie skrzyni , prawidłowo 0 bar ) w przypadku przełączenia na zająca :18-20 bar.Myślę ,że po odkręceniu dolnej pokrywy skrzyni biegów można będzie dojrzeć przednią część kosza półbiegów i ocenić grubość tarczek ( przekładek) żółwia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scys    0

Zobaczę we wtorek narazie jeżdżę na zającu i jest ok 2.7 h traw rozdrabniaczem skoszone i nic. Gdzieś na tym forum znalazłem podobny temat tylko w case 885 i tam gość pisze że przyczyną była wadliwa pompka sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scys    0

No i przyszedł wtorek chłopaki są z Hadel szklarskich woj. podkarpackie wymienili olej dokonali pomiarów napięcia elktrycznego i ciśnienia po zatym nic więcej .Zgarnęli z dojazdem prawie 1000 zł i nic. Gorąco nie polecam Ciągnik jak się zatrzymywał tak nic się nie zmieniło tylko właściciel 1500 złotych w plecy rozumiem wszystko można sobie cenić robocizne za naprawę a nie diagnozę proszę wszystkich forumowiczów może miał ktoś taki problem o info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Nic nawet nie zasugerowali ? Jaka była wartość ciśnienia na zającu ? Ogólna zasada jest taka : wyłączony silnik=(przy uruchomionym) wciśniety pedał sprzęgła=pozycja żółw - brak ciśnienia w koszu półbiegów,napęd przekazywany jest z wałka sprzęgłowego na wałek główny , tarczki ściska sprężyna talerzowa. A co będzie jeżeli sprężyna talerzowa będzie uszkodzona ,zużyte tarczki ? Wariant drugi : pozycja zając- ciśnienie oleju w koszu półbiegów ,ściskane są tarczki ,napęd przekazywany jest z wałka sprzęgłowego na wałek pośredni( dolny) ,a następnie na wałek główny. Jednocześnie w momencie ściskania tarcz zająca ,ściskana jest sprężyna talerzowa ( sprężyny) a tym samym luzowane są tarczki po stronie żółwia. Czy objawy poślizgu powstały nagle , czy poślizg  z biegiem czasu narastał? To jest tylko moja analiza ,taka na odległość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Proponuję spróbować podejrzeć kosz półbiegów, Oczywiście wypuścić olej, odkręcić dolną,przednią pokrywę skrzyni biegów ( uwaga na przewód elektrozaworu). W dobie techniki , kamer itp, myślę ,że można sprawdzić grubość tarczek. Za kołem WOM w skrzyni powinna być widoczna przednia część kosza ( od żółwia) - konkretnie wypustki przekładek, Jeżeli odległość pomiędzy przekładkami wynosi 1 mm to oznacza ,że z tarczek zostały same blachy. Nowa tarczka z okładziną ma około 3mm grubości( dokładnie nie pamiętam) ,poniżej 2mm kwalifikują się do wymiany. Często ulegają zerwaniu śruby-cięgna łączące tłok zająca z pokrywą ściskającą sprężyny żółwia ,skutkiem tego jest bardzo szybkie zużywanie się tarczek ,gdyż po przełączeniu na zająca ,nie są zupełnie zluzowane tarczki od żółwia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scys    0

Ciśnienie na zającu 20 bar na żółwiu 0 .Napięcie jest na zającu 13,26 na żółwiu 0 .Widziałem kosz ale nie przyszło mi do głowy by ocenić grubość tarczek. Podejrzewam że śruby o których piszesz mogły się popuścić a nie zerwać, gdyż ani w oleju ani na korku spustowym nie było nic metalowego.Jedynie drobne złote opiłki pewnie z jakiegoś synchronizatora .Ciekawe jet to że na zimnym oleju rozłącza się bardzo często natomiast na rozgrzanym nic się nie dzieje dopiero jak gdzieś na dołku dobrze trzepnie i to nie zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Jak wynika z Twojego opisu , to usterka ta nie ma charakteru ciągłego, a występuje czasowo. W takim razie to musi być coś innego niż zużyte tarcze. Śruby o których pisałem są wewnątrz kosza i nie wypadną, ich uszkodzenie może powodować przyspieszenie zużycia elementów, ale bezpośrednio nie wpływają na pracę podzespołu. Jak coś wymyślę odpiszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scys    0

Coś będzie z tarczami bo jak wcześniej pisałem na żółwiu ciągni staje i niema hamowania biegiem zachowuje się jak na luzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vojeek    0

Żółw jest nie tylko na tarczach, tam jest jeszcze sprzęgło jednokierunkowe, wygląda na to że masz wyjarane tarcze albo sprężynę pękniętą a sprzęgło jednokierunkowe ciągnie,ale ciągnie w jedną stronę dlatego nie hamuje biegami.


RED POWER - Case, Zetor i MF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazia828    0

Witam i jak rozwiązał Pan problem? Co było ? Bo mam ten sam problem w tym samym modelu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez johny
      Witam czy miał ktoś z was styczność z ciągnikami tej serii JX a szczególnie chodzi mi o JX 90 a jak wiał to jakaś opinia jak wygląda itd >??
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj