kellyq

Zt303 zmiana silnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kellyq    225

Noszę się z zamiarem zmiany silnika na inny. Pewniakiem jest 6ct107 turbo 6.5litra z autobusu. Łatwy montaż, dostępne części. Ostatnio coraz częściej rozmyślam o mniejszym leylandzie czyli 4ct107 turbo 4.3l lekko ponad 100koni. Chciałem was zapytać czy ten silnik jest godny polecenia? Wydaje mi się że dużo części do niego będzie pasować z 6ct ale nie jestem do końca pewien. Zaletą tego silnika jest fajnie wyprofilowana miska olejowa dzięki czemu można by było pokusić się o skrócenie forsza. Cofnięcie przodka to tylko przykręcenie go w innym miejscu ramy, skrócenie wału napędowego i przedłużki siłownika skrętu także luz. Zyskujemy trochę słabszy ciągnik ale za to zwrotniejszy i krótszy. Hektarów nie mam jakoś za specjalnie dużo, forsz by pracował z 3 obrotową, teraz lata z 4. Do tego agregat uprawowy 3.2m oraz talerzówka 3.15 starego typu. Tyle z ciężkich prac, także chyba ten silnik dał by sobie radę ? Najbardziej w tym wszystkim intryguje mnie właśnie skrócenie forsza, oś by się przesuneła o ok 40cm. Jak wiadomo traktor ten nie grzeszy zdolnościami manewrowymi takie usprawnienie by mu bardzo pomogło. Proszę nie piszcie tylko żebym sprzedał tego trupa bo potrafi on zawstydzić nie jednego młodzieniaszka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    5579

Fortschritt jest ciężkim traktorem i z mocniejszym silnikiem lepiej by wykorzystał swój potencjał... A tak wogóle to coś się dzieje z oryginalnym ,że chcesz zmieniać?


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

Oryginał że tak powiem powoli wyciąga kopyta, jeździ pracuje ale tylko patrze kiedy znowu pierdyknie uszczelka. Pasowało by nowe półbloki mu zafundować ale za tą kasę co bym przeznaczył na remont można kupić dobrego leylanda. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5391

A z tymi knurami nie było tak że rolnicy je modernizowali polepszając skrętność i udźwig podnośnika? Bo jeżeli zmniejszyć promień skrętu to zawsze lepiej zostać przy większym rozstawie osi


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Jak zmieniać to na 6ct107 nic słabszego. Przy małym obciążeniu mało spali, a jak będziesz potrzebował mocy to będzie wystarczająca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

Knur po zmianie promienia skrętu jest trochę zwrotniejszy ale bez przesady. Mój też przeszedł tą modernizację jak i szereg innych. Inna pompa hydrauliczna, wzmocniony podnośnik, przerobione wspomaganie, sprzęgło mechaniczne. Generalnie można dość sporo różnych silników tu wsadzić: midliner, daf, 6ct107, s359 ze stara, iveco eurocargo, silniki mercedesa om

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

Podobno fajnie pasuje też z mielinera, ponad 6 litrów 6 garów turbo i to jest mój drugi pewniak obok 6ct107. Renówki mają też fajne jednostki 4.1 litra 4 gary uturbiony 150km i jeśli bym to wkładał to też bym skrócił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marian508
      witam serdecznie robie remont skrzyni przekładniowej w rozrzutniku i mam pytanie co powinno być wlane w skrzynie jaki olej lub smar w środkowej był zalany olej natomiast boczne jak by rzadkim smarem lub czymś takim
    • Przez piotrord
      Witam, kupiłem ifę w50 jest tam silnik od fortschritta , jako że mam pierwszy raz do czynienia z tym silnikiem mam kilka pytań. Czy da się tam wymienić panewki główne bez wyjmowania wału ? Kolejne pytanie to smarowanie sprężarki i pompy wtryskowej, u mnie z tej cienkiej rurki olej tylko kapie i to jak silnik jest rozgrzany i ma wysokie obroty na zimnym nie leci wcale. . Rurka zapchana nie jest bo i z bloku tak powoli leci ten olej , czy to normalne a jeśli nie to jaka może być przyczyna? Ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 3 atm na bardzo gorącym spada do 1.8 atm.  Czyściłem filtr odśrodkowy i zauważyłem że ten bączek w dolnej podstawie ma spory luz . Wkładam go w ten otwór i ma luz na boki. Czy tak ma być? W górnej pokrywie nie ma aż tak dużego luzu.  Zauważyłem że przy napędzie pompy wtryskowej jest taka jakby puszka która obraca się razem z napędem pompy. Czy ta puszka to jest jakieś ustrojstwo które przestawia kąt wyprzedzenia wtrysku ? czy w jakiś sposób się to smaruje czy czyści ? I filtr oleju , czytałem gdzieś że nie każdy filtr się nadaje . Niby Filtron jest tak gęsty że potrafi go zacisnąć i połamać rurkę z plastiku na którą nasadzamy filtr. Prawda to czy mit? Z góry dziekuję za pomoc i wskazówki. 
    • Przez drewcio
      Witam. Slyszal kto co o takim modelu forsza?
      Wyprodukowano ich ponoc okolo 1000 szt. 
      Ile takie cudo moze byc warte na polskim rynku? 
       
      *zdjecie zapozyczone z internetow
       


    • Przez Andrzej1996
      Witam,mam problem z podnośnikiem w fortschritt 323A przy opuszczeniu ciężkiej maszyny zaczyna wydawać skrzypiący dźwięk,co może być tego przyczyną? 
    • Przez Andrzej1996
      Witam,mam problem z podnośnikiem w fortschritt 323A przy opuszczeniu ciężkiej maszyny zaczyna wydawać skrzypiący dźwięk,co może być tego przyczyną? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj