KlimekPL

Zetor 5211 przegrzewa się

Polecane posty

KlimekPL    792

Witam, 

Założyłem temat gdyż wzialem się za większy remont poczciwego zetorka 5211 a jego głównym mankamentem jest częste przegrzewanie się. Przegrzewa się mimo braku termostatu co dla mnie jest juz bardzo niepokojące. Pomagało dopiero uchylenie maski oraz włączenie gorącego nawiewu w traktorze, wtedy się nie przegrzewał (z operatorem było już gorzej) :P

Powiedzcie, gdzie Można szukać przyczyny? Dodam, że jezdzilem na płynie K2 Kuler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    69

U mnie w 3320 bylo podobnie. Wyjalem chlodnice namoczylem ja na noc i ja wymylem. Pomiedzy zeberkami bylo z lopata kurzu. Od tego czasu nie ma problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4247

W tym roku woziłem do "regeneracji" 3 chłodnice - wymoczyli, sprawdzili szczelność - podlatali dziurki, które wyszły po moczeniu. Chłodnice mega czysciutkie. Dałem 500-650zl za 3(nie pamiętam dokładnie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    792

Dzisiaj wyjąłem chłodnicę ale nie widać jakichs duzych zanieczyszczeń, bo co jakis czas jest dokładnie przedmuchiwana i obawiam sie, ze to może nie byc przyczyną 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4247

W 60tce też myślałem że chłodnica jest ok, a mocno się grzał. Potem zaczęło z niej dość mocno cieknac - kupiłem nową, wymieniłem termostat, węże, w pompie wody wymieniłem łożyska - 60tka przestala się grzać. Nie mówię, że to to, bo i nie mechanik, ale od tego chyba trzeba by było zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki18l    52

ja teraz przerabiałem temat grzania się renault 110 54 i tak najpierw czyszczenie chłodnicy każde okienko czyściutkie a było syfu dużo, zakładam i dalej to samo, dodam że jeszcze gorzej, zaczoł się grzać aż doszło że 500m orki i woda wrzała aż przez przelew wywalało, no to obstawiłem że termostat nie otwiera i dlatego tak szybko się grzeje, termostat rozwaliłem, obieg pełny, i dalej to samo pare min i wrze woda, no to może pompa nie daje rozebrałem wszystko ok, zakręciłem wiatrakiem i woda ładnie przepompowała , zakręciłem i w pole, i znowu to samo, kurwica niemiłosierna, od kolegów i na forum się dowiedziałem że może uszczelka pod głowicą ma przedmuch i tak może być, no ok ale nie że po kilku min już ponad 100 c , zauwarzyłem jak się zagotował to góra wrze a dół zimny, no to znowu myśli że nie ma obiegu , ale termostat rozwalony w sirodku pompa ok no kur no o co chodzi, , i już piszę co było, otuż tak se poswieciłem telefonem do sirodka chłodnicy i było tam szlamu na wierzchu że przez kanaliki aż woda nie chciała przelatywać, kupiłem nową i problem znikł, teraz jest inny nie może się zagrzać do optymalnej temp, bo termostat rozwalony, a nowy 500zł, i tak miałem w nim płyn od zawsze chłodniczy, ale z chłodnicy się sączyło, i co mieś po trochę wode dolewałem, i od tamtego czasu zaczynał mi się coraz bardziej grzać, tak ze niewiem co tam się w chłodnicy stało, ale lepiej jezdzić na płynie 

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
21 godzin temu, KlimekPL napisał:

Dzisiaj wyjąłem chłodnicę ale nie widać jakichs duzych zanieczyszczeń, bo co jakis czas jest dokładnie przedmuchiwana i obawiam sie, ze to może nie byc przyczyną 

Tak jak kolega @suzuki18l pisze może być zasyfiona w środku i to jest przyczyną przegrzewania się silnika. 

A jeszcze jedno, pompa płynu w jakim stanie jest? Bo to ona też może robić problem.

Edytowano przez PRIMO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mostowiak    21

Jezeli jest przedmuch na glowicy  to zakladasz urzadzenie z plynem w na chlodnice do badania glowic jezeli plyn zmieni kolor to czapka do zdjecia.zacznij od podstaw chlodnica Pompa termostat.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

diagnoza jest dziecinnie prosta -gdy zagrzejesz silnik dotykasz gory a potem dolu chlodnicy, gdy wyczujesz wyrazna roznice to do sklepu- kupujesz albo nowa chlodnice albo jakis specyfik do czyszczenia - gdy to jest mosiezna to mozesz "kreta" wlac, sa firmy ktore czyszcza chlodnice ale koszt polowy nowej[zamiennika] -tak sie u nas cenia- to trzeba przekalkulowac

inny sposob sprawdzenia stanu chlodnicy- wlewasz na szybko 5 litrow plynu- gdy zaczyna sie przelewac wlewem a nie idzie na silnik- chlodnica do czyszczenia albo wymiany.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    20

Ja też w 5211 tak miałem jak go kupiłem(trafił się zaniedbany za nieduze pieniadze, teraz wiem, ze sie oplacalo) to u mnie w chłodnicy było tyle kamienia, że chlodnica jak waży fabrycznie 10 kg, to wazyla niecałe 20... robiłem to przy okazji wymiany zestawów naprawczych... między tulejami było tyle kamienia, że zabrakło na niego 2 kilogramowego pojemnika po lodach... wymieniłem wszystkie zestawy, dokładnie poczyscilem kolektor wodny i kanały w glowicach,pompa wody i chlodnica nowa, na szczęście nie musiałem wymieniać nagrzewnic, bo było zrobione na skróty... podłączyłem wszytko wtedy jak w fabryce i nic nie cieknie do tej pory, a mam to parę ładnych lat... I nigdy nie wszedł mi powyżej 80 stopni z termostatem i to w gorące lato ... jakbym tego nie zauważył, on przy obrotach jalowych grzałby się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj