KlimekPL

Zetor 5211 przegrzewa się

Polecane posty

KlimekPL    391

Witam, 

Założyłem temat gdyż wzialem się za większy remont poczciwego zetorka 5211 a jego głównym mankamentem jest częste przegrzewanie się. Przegrzewa się mimo braku termostatu co dla mnie jest juz bardzo niepokojące. Pomagało dopiero uchylenie maski oraz włączenie gorącego nawiewu w traktorze, wtedy się nie przegrzewał (z operatorem było już gorzej) :P

Powiedzcie, gdzie Można szukać przyczyny? Dodam, że jezdzilem na płynie K2 Kuler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    37

U mnie w 3320 bylo podobnie. Wyjalem chlodnice namoczylem ja na noc i ja wymylem. Pomiedzy zeberkami bylo z lopata kurzu. Od tego czasu nie ma problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

daron64    1519

W tym roku woziłem do "regeneracji" 3 chłodnice - wymoczyli, sprawdzili szczelność - podlatali dziurki, które wyszły po moczeniu. Chłodnice mega czysciutkie. Dałem 500-650zl za 3(nie pamiętam dokładnie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    391

Dzisiaj wyjąłem chłodnicę ale nie widać jakichs duzych zanieczyszczeń, bo co jakis czas jest dokładnie przedmuchiwana i obawiam sie, ze to może nie byc przyczyną 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    1519

W 60tce też myślałem że chłodnica jest ok, a mocno się grzał. Potem zaczęło z niej dość mocno cieknac - kupiłem nową, wymieniłem termostat, węże, w pompie wody wymieniłem łożyska - 60tka przestala się grzać. Nie mówię, że to to, bo i nie mechanik, ale od tego chyba trzeba by było zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki18l    52

ja teraz przerabiałem temat grzania się renault 110 54 i tak najpierw czyszczenie chłodnicy każde okienko czyściutkie a było syfu dużo, zakładam i dalej to samo, dodam że jeszcze gorzej, zaczoł się grzać aż doszło że 500m orki i woda wrzała aż przez przelew wywalało, no to obstawiłem że termostat nie otwiera i dlatego tak szybko się grzeje, termostat rozwaliłem, obieg pełny, i dalej to samo pare min i wrze woda, no to może pompa nie daje rozebrałem wszystko ok, zakręciłem wiatrakiem i woda ładnie przepompowała , zakręciłem i w pole, i znowu to samo, kurwica niemiłosierna, od kolegów i na forum się dowiedziałem że może uszczelka pod głowicą ma przedmuch i tak może być, no ok ale nie że po kilku min już ponad 100 c , zauwarzyłem jak się zagotował to góra wrze a dół zimny, no to znowu myśli że nie ma obiegu , ale termostat rozwalony w sirodku pompa ok no kur no o co chodzi, , i już piszę co było, otuż tak se poswieciłem telefonem do sirodka chłodnicy i było tam szlamu na wierzchu że przez kanaliki aż woda nie chciała przelatywać, kupiłem nową i problem znikł, teraz jest inny nie może się zagrzać do optymalnej temp, bo termostat rozwalony, a nowy 500zł, i tak miałem w nim płyn od zawsze chłodniczy, ale z chłodnicy się sączyło, i co mieś po trochę wode dolewałem, i od tamtego czasu zaczynał mi się coraz bardziej grzać, tak ze niewiem co tam się w chłodnicy stało, ale lepiej jezdzić na płynie 

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    2571
21 godzin temu, KlimekPL napisał:

Dzisiaj wyjąłem chłodnicę ale nie widać jakichs duzych zanieczyszczeń, bo co jakis czas jest dokładnie przedmuchiwana i obawiam sie, ze to może nie byc przyczyną 

Tak jak kolega @suzuki18l pisze może być zasyfiona w środku i to jest przyczyną przegrzewania się silnika. 

A jeszcze jedno, pompa płynu w jakim stanie jest? Bo to ona też może robić problem.

Edytowano przez PRIMO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mostowiak    7

Jezeli jest przedmuch na glowicy  to zakladasz urzadzenie z plynem w na chlodnice do badania glowic jezeli plyn zmieni kolor to czapka do zdjecia.zacznij od podstaw chlodnica Pompa termostat.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    635

diagnoza jest dziecinnie prosta -gdy zagrzejesz silnik dotykasz gory a potem dolu chlodnicy, gdy wyczujesz wyrazna roznice to do sklepu- kupujesz albo nowa chlodnice albo jakis specyfik do czyszczenia - gdy to jest mosiezna to mozesz "kreta" wlac, sa firmy ktore czyszcza chlodnice ale koszt polowy nowej[zamiennika] -tak sie u nas cenia- to trzeba przekalkulowac

inny sposob sprawdzenia stanu chlodnicy- wlewasz na szybko 5 litrow plynu- gdy zaczyna sie przelewac wlewem a nie idzie na silnik- chlodnica do czyszczenia albo wymiany.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    19

Ja też w 5211 tak miałem jak go kupiłem(trafił się zaniedbany za nieduze pieniadze, teraz wiem, ze sie oplacalo) to u mnie w chłodnicy było tyle kamienia, że chlodnica jak waży fabrycznie 10 kg, to wazyla niecałe 20... robiłem to przy okazji wymiany zestawów naprawczych... między tulejami było tyle kamienia, że zabrakło na niego 2 kilogramowego pojemnika po lodach... wymieniłem wszystkie zestawy, dokładnie poczyscilem kolektor wodny i kanały w glowicach,pompa wody i chlodnica nowa, na szczęście nie musiałem wymieniać nagrzewnic, bo było zrobione na skróty... podłączyłem wszytko wtedy jak w fabryce i nic nie cieknie do tej pory, a mam to parę ładnych lat... I nigdy nie wszedł mi powyżej 80 stopni z termostatem i to w gorące lato ... jakbym tego nie zauważył, on przy obrotach jalowych grzałby się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Zetor 5211 brak mocy z pługiem 2 skibowym ,słabszy od ursusa c 330 ,pompa i wtryski po regeneracji co może być.
       
    • Przez Tomek01_1999
      Witam wszystki mam taki problem ze pomiędzy pierwsza a druga głowica u mojego Zetora ucieka powietrze jak go zapalę to słychać i mam pytanie czy to mogła by być uszczelka pod głowicą ? A z jaką siłą n.m mam dokręcić głowice dziękuję za podpowiedź z góry 
    • Przez starkk749
      Witam,
      Mam plany zamontowania turbiny do zetora 7245,lecz silnik czeka remont i pytanie brzmi następująco:
      Jakie części trzeba inne pozakładać,aby modyfikacja się przyjęła? (korbowody,panewki itp.)
      Wał będzie przechodził drugi szlif,zaś nad turbiną myślę aby zamontować od 2.5 TDS,oraz intercooler z Hyundai Tuscon.
      Oraz co efektywniejsze chłodnica oleju czy wymiennik ciepła?
      Oraz nie mam zamiaru słyszeć o wymianach ciągnika,chcę po prostu przed remontem wiedzieć co zrobić.
    • Przez pawel5991
      Witam chciał bym się dowiedzieć ile pala zetory 7245 w ciężkiej pracy i lekiej i co można zrobić żeby mniej palił
    • Przez Dewro
      Witam
      Kolektor wydechowy w Zetorze jest w kiepskim stanie i chciałbym go wymienić. Był parę razy spawany ale po niedługim czasie znowu pękał. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć tego kolektora (nawet w google) Dzwoniłem na traktorowe złomy ale też nie mają. Może ktoś wie gdzie jeszcze powinienem szukać?
      Zetor jest z 89r. więc turbo jest bliżej kabiny, a kolektor wygląda tak
       

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj