KlimekPL

Zetor 5211 przegrzewa się

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
KlimekPL    295

Witam, 

Założyłem temat gdyż wzialem się za większy remont poczciwego zetorka 5211 a jego głównym mankamentem jest częste przegrzewanie się. Przegrzewa się mimo braku termostatu co dla mnie jest juz bardzo niepokojące. Pomagało dopiero uchylenie maski oraz włączenie gorącego nawiewu w traktorze, wtedy się nie przegrzewał (z operatorem było już gorzej) :P

Powiedzcie, gdzie Można szukać przyczyny? Dodam, że jezdzilem na płynie K2 Kuler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    27

U mnie w 3320 bylo podobnie. Wyjalem chlodnice namoczylem ja na noc i ja wymylem. Pomiedzy zeberkami bylo z lopata kurzu. Od tego czasu nie ma problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

daron64    1122

W tym roku woziłem do "regeneracji" 3 chłodnice - wymoczyli, sprawdzili szczelność - podlatali dziurki, które wyszły po moczeniu. Chłodnice mega czysciutkie. Dałem 500-650zl za 3(nie pamiętam dokładnie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    295

Dzisiaj wyjąłem chłodnicę ale nie widać jakichs duzych zanieczyszczeń, bo co jakis czas jest dokładnie przedmuchiwana i obawiam sie, ze to może nie byc przyczyną 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    1122

W 60tce też myślałem że chłodnica jest ok, a mocno się grzał. Potem zaczęło z niej dość mocno cieknac - kupiłem nową, wymieniłem termostat, węże, w pompie wody wymieniłem łożyska - 60tka przestala się grzać. Nie mówię, że to to, bo i nie mechanik, ale od tego chyba trzeba by było zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki18l    34

ja teraz przerabiałem temat grzania się renault 110 54 i tak najpierw czyszczenie chłodnicy każde okienko czyściutkie a było syfu dużo, zakładam i dalej to samo, dodam że jeszcze gorzej, zaczoł się grzać aż doszło że 500m orki i woda wrzała aż przez przelew wywalało, no to obstawiłem że termostat nie otwiera i dlatego tak szybko się grzeje, termostat rozwaliłem, obieg pełny, i dalej to samo pare min i wrze woda, no to może pompa nie daje rozebrałem wszystko ok, zakręciłem wiatrakiem i woda ładnie przepompowała , zakręciłem i w pole, i znowu to samo, kurwica niemiłosierna, od kolegów i na forum się dowiedziałem że może uszczelka pod głowicą ma przedmuch i tak może być, no ok ale nie że po kilku min już ponad 100 c , zauwarzyłem jak się zagotował to góra wrze a dół zimny, no to znowu myśli że nie ma obiegu , ale termostat rozwalony w sirodku pompa ok no kur no o co chodzi, , i już piszę co było, otuż tak se poswieciłem telefonem do sirodka chłodnicy i było tam szlamu na wierzchu że przez kanaliki aż woda nie chciała przelatywać, kupiłem nową i problem znikł, teraz jest inny nie może się zagrzać do optymalnej temp, bo termostat rozwalony, a nowy 500zł, i tak miałem w nim płyn od zawsze chłodniczy, ale z chłodnicy się sączyło, i co mieś po trochę wode dolewałem, i od tamtego czasu zaczynał mi się coraz bardziej grzać, tak ze niewiem co tam się w chłodnicy stało, ale lepiej jezdzić na płynie 

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    1837
21 godzin temu, KlimekPL napisał:

Dzisiaj wyjąłem chłodnicę ale nie widać jakichs duzych zanieczyszczeń, bo co jakis czas jest dokładnie przedmuchiwana i obawiam sie, ze to może nie byc przyczyną 

Tak jak kolega @suzuki18l pisze może być zasyfiona w środku i to jest przyczyną przegrzewania się silnika. 

A jeszcze jedno, pompa płynu w jakim stanie jest? Bo to ona też może robić problem.

Edytowano przez PRIMO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mostowiak    0

Jezeli jest przedmuch na glowicy  to zakladasz urzadzenie z plynem w na chlodnice do badania glowic jezeli plyn zmieni kolor to czapka do zdjecia.zacznij od podstaw chlodnica Pompa termostat.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    342

diagnoza jest dziecinnie prosta -gdy zagrzejesz silnik dotykasz gory a potem dolu chlodnicy, gdy wyczujesz wyrazna roznice to do sklepu- kupujesz albo nowa chlodnice albo jakis specyfik do czyszczenia - gdy to jest mosiezna to mozesz "kreta" wlac, sa firmy ktore czyszcza chlodnice ale koszt polowy nowej[zamiennika] -tak sie u nas cenia- to trzeba przekalkulowac

inny sposob sprawdzenia stanu chlodnicy- wlewasz na szybko 5 litrow plynu- gdy zaczyna sie przelewac wlewem a nie idzie na silnik- chlodnica do czyszczenia albo wymiany.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ist
      Sytuacja wygląda w sposob następujący... Przy rozsiewaniu wapna ciagnik zaczął cykać. Przyczyną jest uszczelka na pierwszym cylindrze. Cykanie jest dość głośne i z pod głowicy wydostaje się dym. Niestety uszczelkę będę miał dopiero w poniedziałek... Jak myślicie nie posypie się coś wiecej jak popracuje tak jeszcze jeden dzień? Chciałem jutro skończyć wapno i wymieszać na szybko z glebą.
    • Gość
      Przez Gość
      Zetor 5211 brak mocy z pługiem 2 skibowym ,słabszy od ursusa c 330 ,pompa i wtryski po regeneracji co może być.
       
    • Przez lexiflexi
      Witam mam problem z silnikiem w zetorze. Wyrzuca mi olej odma tzn kapie z odmy... Kapanie wzrasta wraz z obciążeniem silnika... w chłodnicy jest trochę piany, jeżdżę bez termostatu... dziś mierzyłem kompresję i jest po 30 bar na każdym garze... po wlaniu 50 ml ropy na każdy gar na garach 1 2 3 jest po 45 Bar A na 4 garze jest 41 barow... czy może być to uszczelka pod głowicą??? Dodam że ciągnik stał się słaby... stało się to w sianokosy i do tej pory nie mogę rozwiklac zagadki... na 3 biegu ciężko ma z kultywatorem 2.1m dymi z wydechu aż się nie mieści dym... Jak wiecie o co chodzi to podpowiedzcie
    • Przez piotrjako
      witam, posiadam zetora 6245 i mam z nim mały problem, brakuje mu mocy (wymieniłem tuleje, tłoki 4 pierścieniowe, wtryski posprawdzane) ciągnik pod obciążeniem od razu schodzi z obrotów puszczając bardzo delikatnego dymka, wyrywając karpiny potrafię go zadusić na 1 biegu. podejrzewam że ma zmniejszoną dawkę paliwa na pompie i teraz moje pytanie: Jak ustawić prawidłową dawkę paliwa i jaka ona powinna być??
    • Przez Kondzio55
      Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z wskaźnikiem obrotów. Tzn obroty nieważne czy na postoju czy w pracy potrafią same sie zmieniać. Chodzi tutaj o obroty na wskaźniku, nie obroty silnika. Przykładowo po rozruchu mam 800 obrotów nominalnie, a na wskaźniku potrafi skakać od 800 do nawet 2000 czy 2500.Przez co nie mozna odczytać obrotów walka itp gdyż liczba sie ciągle zmienia. Prędkość jazdy jest normalnie, bez zmian, prawidłowa. Gdzie szukać przyczyny?  
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj