Polecane posty

Witam,

MASSEY FERGUSON 6270 2003rok

Podczas orki ciągnik traci moc i po chwili odzyskuje, przy wciśniętym gazie nawet w podłogę dopiero po chwili obroty rosną.

Odpala równo, ładnie pracuje, nie dymi.

Podejrzewam problem z paliwem i mam zamiar wymienić filtry paliwowe (ponoć pasują z starszych modeli MF).

Czytałem, że są gdzieś sitka do czyszczenia:

- Na zasilaniu pompy wtryskowej,

- W ręcznej pompce,

- Gdzieś jeszcze?

Do sprawdzenia membrana w ręcznej pompce i membrana w pompie wtryskowej (tu moje pytanie czy jest możliwa ewentualnej wymiany bez demontażu pompy).

 

 

Edytowano przez latajacyholender

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam 

U mnie podobny problem w 6270 

Spadek mocy, wolniej się wkręca.

Stąd moje pytanie, czy jadąc samym ciągnikiem też masz spadek mocy czy tylko pod obciążeniem ? 

Edytowano przez andreopl1999
Źle sformułowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

olkosio    32

wymieniłeś wszystkie podstawowe czynności, więc do roboty. a jak porobisz to i wtedy nie będzie działał to dopiero pisz. bo na razie to wróżenie z fusów (paliwa). w Polsce nie istnieje coś takiego jak czyste paliwo więc filtry trzeba regularnie co 2 albo 3 sezony zmieniać a nie czekać aż sam zacznie stawać. nad wstępnym filtrem (jeśli masz tak jak ja w 6260) jest taki jakby plastikowy korek/zakrętka, można ją odkręcić i tam też zbiera się syf ze zbiornika. mi stawał jak tam było coś, wymiana filtrów nie pomogła wtedy. pompy na razie nie ruszaj bo raczej nie możliwe żeby bród przeszedł przez 3 filtry i sitko pompki ręcznej (jej też bym na razie nie ruszał bo może być tak że jak ją rozkręcisz to zacznie z pod uszczelki pokrywki pompki paliwa lecieć)

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PROBLEMY MF 6270 2003r

1. Silnik. Spadki mocy.

Kupione nowe:

- filtry paliwowe wszystkie trzy:

2 szt 836218M91 pasuje z MF 255 WP 403X PZL Sędziszów

1szt  3780299M1 kupiłem zamiennik SN 70197-A

- pompka paliwowa: 4222105M91 kupiłem z  GRANIT nr z opakowania 9006

- filtry powietrza: wewnętrzny 3901478M1,  zewnętrzny 3901477M1 kupiłem komplet zamiennik NEXGEN 580/12020 580/12021

Ale jeszcze nie wymienione... w odstojnikach czysto, więc podejrzewam, że jeśli jest problem to właśnie w pompce paliwowej.

Musze jeszcze zaślepić wyjście z tłumika i wejście do obudowy filtra powietrza. Rura, którą maja być odsysane zabrudzenia jest zerwana.

Z obserwacji pompa wtryskowa w 6270 najsłabsza wersja 6T nie posiada żadnej membrany, sterowanej podciśnieniem z kolektora ssącego. Takie bajery ma 6280 i 6290.

2. Skrzynia. Hamuje po wysprzęgleniu.

Pojawił się nowy problem. Po mocnym rozgrzaniu, przy pracy z talerzówką lub jeździe z pełną prędkością po wysprzęgleniu np rewersem ciągnik hamuje skrzynią.... kiedy ostygnie wszystko działa i ciągnik się toczy po wysprzęgleniu. Po konsultacjach została mi zalecona wymiana oleju i filtrów...

Mam już zakupione, dobrane przez sklep:

- 80l oleju hydrauliczno przekładniowy TOTAL  MULTAGRI PRO TEC 10W40 spełniający normy MF

- 4 filtry hydrauliczne:

3792287M1 Donaldson P171706

Donaldson P173080

3616579m2 Duży filtr puszka Donaldson P764260

Filtr ciśnieniowy hydrauliki BEPCO 20198694

 (WG katalogu znalazłem : 3618662M1, 3714453M1, 3792287M1, 3616579m2)

Tylko czy jest sens wymieniać ten teraz olej bo jeśli jest uszkodzona jakaś tarczka/przekładka i będzie potrzeba rozpołowienia ciągnika, to kolejne 2k na kolejny olej i filtry.

Może ktoś miał taki problem i podpowie... obecny stary olej na bagnecie jest czysty, ale opuściłem trochę i widać w nim smugi z przepracowania więc jest do wymiany.

3. Podnośnik EHR. Sam podnosi maszynę podczas pracy.

Podczas pracy z pługiem lub talerzówką zdarza się, że ciągnik sam podnosi maszynę i po chwili ją opuszcza. Co powoduje, że trzeba cofnąć i poprawić odcinek w jakim maszyna została podniesiona. Kombinowałem już wszystkie ustawienia czułości na panelu EHR czy na 1 czy na 5 co jakiś czas podnosi do samej góry i po chwili opuści... Nie ma chyba możliwości całkowitego wyłączenia funkcji siłowej w podnośniku jedynie można zmieniać czułość.

EHR sygnalizuje błąd: 3-2... czyli problem z lewym czujnikiem draftu, uciągu, sworzniem ...

Obecny stan podnośnika nie jest rewelacyjny. Jest spory luz na osi podnośnika, po prawej stronie z pod ramienia wycieka olej, podejrzewam, że to może powodować złe odczyty z czujnika wysokości. Na dole belek na sworzniach też są luzy. Muszę to rozebrać wyczyścić sprawdzić stan tych dolnych sworzni, czy nie są wytarte, przewody nie uszkodzone.

Co do regeneracji skasowania luzu na wałku trzeba wymienić:

- tuleje: 3384199M1

- oring: 1006234M1, Wymiary: Średnica 55 mm, Grubość 3,4 mm

- pierścień uszczelniający: 3382270M1, Wymiary: Średnica wewnętrzna (mm): 57, Grubość (mm): 2,8

Podejrzewam, że nie da się wałka wysunąć do boku bo przeszkadza kabina i trzeba zdjąć całą pokrywę podnośnika. Dochodzi kwestia czujnika wysokości i bieżni w jakim są stanie... okaże się po rozebraniu pokrywy.

Wiem, że po zdejmowaniu ramion czujnika trzeba go skalibrować.

Na forum znalazłem instrukcje sprawdzenia czujnika uciągu:

"Na początek należy sprawdzić zasilanie czujników. W tym celu odpiąć wtyczkę czujnika i sprawdzić zasilanie od strony wiązki. Między skrajnymi pianami(1-masa, 3-zasilanie) napięcie powinno wynosić 9,5V. Jeśli tak jest podłączyć czujnik i zmierzyć napięcie na środkowym pinie. Przy nie obciążonym sworzniu napięcie powinno być równe połowie napięcia zasilania, czyli w tym przypadku ok. 4,75V. Jeśli znacząco się różni, lub zmienia swoją wartość to czujnik jest uszkodzony."

Ale jeśli podłącze wtyczkę to jak mam zmierzyć napięcie na środkowym pinie?

4. WOM. Zniszczony włącznik.

Jeszcze nie był sprawdzany z żadną maszyną na razie sprawdzony... włącza się i zatrzymuje. Działa na 540 i na 1000obr/min. Czasem zdarzyło się ze kilka razy mrugła kontrolka i się sam wyłączył.

Po przesiadce z Ursusa uważam, że załączanie wałka jest trochę mało wygodne, poza tym jest zniszczony ten włącznik nie odskakuje po wciśnięciu tylko trzeba go pociągnąć w lewo. Żeby włączyć trzeba go mocno wciskać i przekręcić w prawo. Można go pominąć i zastosować jakiś przycisk dwu pozycyjny ON OFF? Wałek będzie używany do brony aktywnej z siewnikiem.

5. Zbiorniki paliwa. Skreszały łącznik.

Zdradzi ktoś patent na zastąpienie oryginalnej gumy łączącej zbiorniki. Cena oryginalnej jest mocno abstrakcyjna, czytałem, że z osłony z przegubu ktoś założył. Wytłumaczy ktoś działanie pływaków  w dwóch zbiornikach ponieważ wariuje mi wskaźnik paliwa a do pełna nie che lać bo ten łącznik zbiorników jest bez rewelacji.

6.Klimatyzacja. Wyciek oleju z pod koła pasowego.

Sprężarka klimatyzacji chlapała olejem z pod kola pasowego SANDEN SD7H15. Zostało wymienione uszczelnienie czołowe (okazało się że jest kilka typów). Sprężarkę założyłem, znajomy w warsztacie samochodowym sprawdził układ na szczelność, nabił 1,7kg i 190ml oleju. Po włączaniu klimatyzacji chodziła kilka minut po czym się wyłączyła, przekręciłem termostatem i znów włączyła się na chwile i wyłączyła. I teraz pytanie dlaczego termostat wyłączył sprzęgło sprężarki bo jest zimno czy jest za dużo czynnika? Jest temat gdzie do serii 61xx było nabite 1,7kg i po spuszczeniu na 1,5kg wszystko zaczęło działać. Najlepiej zaczekać aż zrobi się ciepło i wtedy sprawdzać tylko znając życie nie będzie czasu bo będzie robota w polu...

Kolejna sprawa to olej w sprężarce pod tłokami czy warsztat wymieniający uszczelnienie czołowe uzupełnił olej (Olej który się nie miesza z olejem w układzie gazowym). Według informacji w internecie jest podane 135cm3. Przed założeniem sprężarki trzeba było odkręcić korek zlać olej i wlać prawidłową ilość. Teraz nie wiem co zrobić będę dzwonił do warsztatu czy uzupełniali ten olej.

uc?export=view&id=1bVpY7w4t3CSGzszXAF-Oj

uc?export=view&id=1ur6lf5_JL_NxU0BmUvkCS

 

7.Luz na podstawie kół pasowych.

Na wentylatorze był wyczuwalny luz po zakręceniu kołami pasowymi bez pasków, wyraźnie było słychać zużyte łożyska w podstawie wentylatora. Zdemontowałem wiskozę z wiatrakiem przez uchylenie osłony wiatraka(wiskoza musi być przed montażem przechowywana w pozycji pionowej aby nie uległa uszkodzeniu), na prawą stronę i podstawa z kołami pasowymi wychodzą też na prawo. Nowa podstawa 1200zł org!!!!? Najtańszy zamiennik 400zł samo łożysko najtaniej znalazłem 200zł. Wyprasowanie łożyska to nie łatwa sprawa trzeba konkretną prasę a łożysko to specjalne łożysko z osią KOYO W22R105C.

Dodatkowo nowe paski:

- 2x pasek alternatora 13x1405 orginał 200zł, zamiennik grene 130zł, a kupiłem dobrane z samochodów w sklepie motoryzacyjnym po 25zł/szt

- 1x pasek sprężarki klimatyzacji 13x1165

8.Wyłącznik masy nie działa nie rozłącza prądu,

Jest jakiś godny do polecenia na rynku do założenia wyłącznik masy MF6270?

9.Wyciek z siłownika przedniego tuza ZUIDBERG MF6270

Robił ktoś już ten siłownik i podpowie jak się zabrać? od dołu jest nakrętka. Oryginalne uszczelnienie na jeden siłownik na zamówienie 200zł...

10.Blok hamulców hydraulicznych przyczepy.

Ciągnik podaje olej cały czas na wyjście hamulców, bez względu czy hamulec jest wciśnięty czy nie. Był odpowietrzany, po wciśnięciu hamulca nie słychać żadnego obciążenia. Da się to regenerować czy tylko szukać używkę?

______________________________________________________________________________________

RE: 2. Skrzynia. Hamuje po wysprzęgleniu.

Problem rozwiązany za niskie ciśnienie w układzie sterującym niskiego ciśnienia. Co powodowało samoczynne włączanie przedniego napędu co prawdopodobnie hamowało ciągnik, dodatkowy objaw wyłączenie się wałka, problemy mogły być z wszystkimi funkcjami sterowanymi tym układem. Dodatkowo wymieniony akumulator hydrauliczny stary był zniszczony był w nim olej po popuszczeniu śruby od tyłu. Zostało wymienić olej i zrobić synchronizację rewersu.

RE: 3. Podnośnik EHR. Sam podnosi maszynę podczas pracy.

Odłączyłem wtyczkę od czujnika uciągu może to pomoże na wiosnę przy pracach się okaże.

RE: 4. WOM. Zniszczony włącznik.

Problem rozwiązany udało się poskręcać oryginalny przełącznik i już odbija.

 

walka trwa żeby go doprowadzić do wiosny

 

Edytowano przez latajacyholender

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem niepodłączony przewód przy pompie wtryskowej, znajduje się pod rurkami przy bloku, dodaje zdjęcie. Wychodzi z tej samej wiązki co czujnik ciśnienia oleju. Izolacja jest na nim obtopiona, nie jest podłączony i niby wszystko działa. Co to może być i od czego idzie bo możliwe, że nie przewodzi. Jest dostępny jakiś schemat elektryczny do 6270?

https://photos.app.goo.gl/iZrQzhdBBdP4dThf6

________________

Dowiedziałem się, że niepodłączony przewód jest odpowiedzialny z zwiększenie dawki na zimnym silniku co ma pozwolić szybciej rozgrzać silnik.

Edytowano przez latajacyholender

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jak rozebrać siłownik przedniego tuza w celu wymiany uszczelnienia przy podnoszeniu do samej góry leci olej ale nie przy tłoczysku a pod segerem.

Uszczelnienie siłownika tuz przedni ZUIDBERG MASSEY FERGUSON 6270, 6200, 62xx

 

uc?export=view&id=1ws0EkJVVNcacjWPT1wurj

uc?export=view&id=1HYLLkm7r12s13x_2OsVik

uc?export=view&id=1MW5PgESL9fsBffB7hEAiM

________________________________________________________________________________________

Instrukcja:

Zdejmujesz seger. Wbijasz tą część z której zdjąłeś seger w głąb cylindra na jakieś 2,5 cm. Wtedy zobaczysz że po obwodzie cylindra wewnątrz jest okrągły pierścień sprężysty. Wydłubujesz go śrubokrętem. Ciągnąc tłoczysko wyjmujesz wszystko z cylindra. Ten seger zabezpiecza tylko by przypadkiem nie wcisnęło za głęboko dławicy (tej części na której siedzi ów seger).

Ciężko ściągnąć siłownik z sworzni, pomaga wbicie czegoś między ramę podnośnika a jabłko. Przed wciągnięciem tłoka, należy wyczyścić powierzchnie gdzie znajdują się segery z rdzy.

uc?export=view&id=1-M98TIQoos5edZ4e7sHP1
uc?export=view&id=1cz7XCefusrYX3fKnSU1tP
uc?export=view&id=1iEy4O3z8S6RfDuTCJrwSa
uc?export=view&id=1EKJXVdgcJYeluPjFUmTXK
uc?export=view&id=1ia2w5cJVZqMPX8VHzlmNc
uc?export=view&id=13o7v5jpmAC0cp2Lcg17iJ

 

Edytowano przez latajacyholender

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    181
Dnia 3.11.2019 o 19:07, latajacyholender napisał:

znajomy w warsztacie samochodowym sprawdził układ na szczelność, nabił 1,7kg i 190ml oleju.

7.Luz na podstawie kół pasowych.

 

Na wentylatorze był wyczuwalny luz po zakręceniu kołami pasowymi bez pasków, wyraźnie było słychać zużyte łożyska w podstawie wentylatora. Zdemontowałem wiskozę z wiatrakiem przez uchylenie osłony wiatraka(wiskoza musi być przed montażem przechowywana w pozycji pionowej aby nie uległa uszkodzeniu), na prawą stronę i podstawa z kołami pasowymi wychodzą też na prawo. Nowa podstawa 1200zł org!!!!? Najtańszy zamiennik 400zł samo łożysko najtaniej znalazłem 200zł. Wyprasowanie łożyska to nie łatwa sprawa trzeba konkretną prasę a łożysko to specjalne łożysko z osią KOYO W22R105C.

 

Moim zdaniem za dużo oleju dopuścił do układu klimatyzacji.

 

Też mam luz na podstawie kół pasowaych, miałem sie za to zabrać ale myślałem, że łatwiej będzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

6.Klimatyzacja. Wyciek oleju z pod koła pasowego.

OLEJ

To ile ma być w końcu tego oleju w układzie?

I takie pytanie jest to sprężarka tłokowa czyli po stronie kola pasowego nie ma ciśnienia (olej chlapał a gaz nie uciekł) podczas wymiany uszczelnienia olej wyciekł, który się znajdował pod kołem pasowym i rozumiem ,że należy go uzupełnić przez korek tylko ile?

CZYNNIK GAZ

Podłącze jeszcze raz maszynę i nabije układ na 1,5kg

7.Luz na podstawie kół pasowych.

Demontujesz alternator,  ściągasz paski, luzujesz obudowę wentylatora, odciągasz ja w stronę silnika i wentylator wychodzi przy chłodnicy dość ciasno. Pamiętaj, że wiskoza przy przechowywaniu zawsze pionowo w pozycji jakiej jest zamontowana na ciągniku. Położenie jej na płask może spowodować jej uszkodzenie! i Podstawa kół pasowych już wychodzi bez problemu (cztery śruby przechodzą przez pokrywę rozrządu do bloku i mam wrażenie, że przecinają kanał wodny bo po odkręceniu kapał płyn chłodniczy. Śruby przed zakręceniem posmarowałem silikonem) teraz na konkretną prasę dobrze podłożyć (nierówna powierzchnia) i łożysko wymienione :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj