panmino

MTZ 1025 Belarus-Ciężka zmiana biegów po wymianie sprzęgła

Polecane posty

panmino    26

Cześć,

Mam problem ze zmianą biegów w Belarusie 1025. Po wymianie kompletnego sprzęgła ciężko wchodzą biegi, mocny nacisk na dźwignię powoduje delikatnym szarpaniem ciągnika a biegi nie chcą wchodzić, muszę kombinować - na zmianę luz na reduktorze, później bieg, następnie bieg na długiej dźwignie, czasami w odwrotnej kolejności. To na postoju, w trakcie jazdy jest lepiej, ale wciąż daleko od ideału.   

Naprawę wykonał mechanik, który robi Belarusy. Każe mi rozkręcić cięgno uruchamiające sprzęgło, rozkręciłem już do momentu, że skok jałowy zredukował się do około 1,5 - 2 cm (powinno być 4 cm) a poprawa nastąpiła minimalna. Wciąż jest źle.

Wcześniej miałem awarię, która objawiała się tym, że przy wciśnięciu sprzęgła i próbie wbicia  biegu, z pod kabiny dobiegały zgrzyty i inne niepokojące dźwięki a biegi nie chciały wchodzić. Przy próbie wbicia biegu ciągnikiem szarpało, jakby zaczynał jechać, biegi nie wchodziły. Po rozebraniu ciągnika okazało się, że rozsypało się małe  łożysko podpierające wałek. Wymieniono wszystkie elementy po stronie sprzęgła. 

Czy ktoś ma jakieś sugestie, co mogło zostać przeoczone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Co to znaczy "wyregulować"? Czy według Ciebie sprzęgło za słabo wysprzęgla, bo za duży luz jest na łapkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Zobacz czy wałek wycisku nie ma pęknięcia. Miałem taki objaw w Pronarze kumpla.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil84    3

Tak sprubuj zmniejszyć luz. A co do wałka to miałem tak w mtz-cie pęk mi na tym przewężeniu na środku i biegów nie dało się zmieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Dwie łapki opierają się o łożysko oporowe, trzecia ma 1 cm luzu. Jakie powinno być prawidłowe ustawienie? Wałek jest dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Poprawiłem łapki i dalej jest tak samo, rozkręciłem na cięgnie - skok jałowy  w granicach 2 cm. Sprzęgło puszcza wysoko, biegi wchodzą tak samo ciężko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Mówisz, że docisk i tarcza są nowe? Wałek na pewno nie miał luzu na boki przed zjechaniem?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Sprawdź dobrze ten wałek co mówi zbyszek , istnieje jeszcze możliwość , że tarcza jest założona nie w tę stronę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Jak sprawdzić,  czy tarcza jest dobrze założona? Nacisk na pedał płynnie popycha łożysko i łapki,  nie widać  luzow, niczego podejrzanego. 

Edytowano przez panmino
Literowka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Jeśli tarcza jest założona w odwrotną stronę , to przy wysprzęglaniu nie odsuwa się od kola zamachowego ponieważ wielowpust tarczy opiera się o wałek sprzęgłowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

 Rączka jak u kobiety i drugiego do wciskania sprzęgła i da się wyczuć czy tarcza staje się "luźna" 

albo dobre swiatło i patrzeć w którą stronę jest frez na tarczy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szzone    398
Dnia 1.10.2019 o 19:43, panmino napisał:

Cześć,

Mam problem ze zmianą biegów w Belarusie 1025. Po wymianie kompletnego sprzęgła ciężko wchodzą biegi, mocny nacisk na dźwignię powoduje delikatnym szarpaniem ciągnika a biegi nie chcą wchodzić, muszę kombinować - na zmianę luz na reduktorze, później bieg, następnie bieg na długiej dźwignie, czasami w odwrotnej kolejności. To na postoju, w trakcie jazdy jest lepiej, ale wciąż daleko od ideału.   

Naprawę wykonał mechanik, który robi Belarusy. Każe mi rozkręcić cięgno uruchamiające sprzęgło, rozkręciłem już do momentu, że skok jałowy zredukował się do około 1,5 - 2 cm (powinno być 4 cm) a poprawa nastąpiła minimalna. Wciąż jest źle.

Wcześniej miałem awarię, która objawiała się tym, że przy wciśnięciu sprzęgła i próbie wbicia  biegu, z pod kabiny dobiegały zgrzyty i inne niepokojące dźwięki a biegi nie chciały wchodzić. Przy próbie wbicia biegu ciągnikiem szarpało, jakby zaczynał jechać, biegi nie wchodziły. Po rozebraniu ciągnika okazało się, że rozsypało się małe  łożysko podpierające wałek. Wymieniono wszystkie elementy po stronie sprzęgła. 

Czy ktoś ma jakieś sugestie, co mogło zostać przeoczone?

Trzeba wyregulować  śruby odpowiedzialne za drugą tarczę.

Tam pod dociskiem są takie blaszki wygięte i one powinny odpychać docisk pośredni jeśli nie są dobrze wyregulowane to po wciśnięciu sprzęgła nie będzie dołączać drugiej tarczy i biegi nie będą lekko wchodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Nie bardzo rozumiem, bo tam jest jedna tarcza sprzegłowa. Mógłbyś to jakoś wskazać  na jakimś rysunku lub zdjęciu? Byłoby bardzo pomocne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szzone    398

Belarus 1025 ma dwie tarcze sprzęgła przedzielone dystansem. Wejdź w Internecie w jakiś katalog części i się z nim zapoznaj. Jeśli nie wiesz o czym mowa to wogle nie ma sensu  tłumaczenie. Nie wiem jaki mechanik Ci naprawiał to sprzęgło lecz chyba robił to po raz pierwszy. Jeśli byłeś przy tej naprawie to powinieneś widzieć że tam są dwie identycznie tarcze.

Edytowano przez szzone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26
Dnia 1.12.2019 o 13:59, szzone napisał:

Belarus 1025 ma dwie tarcze sprzęgła przedzielone dystansem. Wejdź w Internecie w jakiś katalog części i się z nim zapoznaj. Jeśli nie wiesz o czym mowa to wogle nie ma sensu  tłumaczenie. Nie wiem jaki mechanik Ci naprawiał to sprzęgło lecz chyba robił to po raz pierwszy. Jeśli byłeś przy tej naprawie to powinieneś widzieć że tam są dwie identycznie tarcze.

Nowsze Belarusy mają jednotarczowe sprzęgło, dwa razy sprawdź, nim komuś zwracasz uwagę. http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=890. A tak poza tym, to pisze się "w ogóle", a nie wogle i jeszcze kilka literówek Ci zostało i przecinki...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szzone    398

Mam belarusa 1025.4 z końca 2011r. Fabrycznie jest w nim montowane sprzęgło dwu tarczowe. Sprzęgła o nr. kat 80-1601090-A są zamontowane w Belarus ts i 952. W takim razie nie wiem jaki masz rocznik belarusa ,że masz taki jak mówisz nowy typ sprzęgła. Swoją drogą nie spotkałem belarusa 1025 z jedno tarczowym sprzęgłem.

Edytowano przez szzone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Zwracam honor szzone, mam dwie tarcze. Dopiero, jak jedna osoba wciskała sprzęgło a ja próbowałem te tarcze ruszyć, to zauważyłem, że są dwie. Sytuacja zatem jest taka, że po wciśnięciu pedału sprzęgła, obie dają się obracać. Zauważyłem też, że tarcza, która jest bliżej silnika ma luz, daje się poruszać góra-dół, kiedy sprzęgło jest wciśnięte. Skoro obie tarcze dają się swobodnie obracać po wciśnięciu pedału sprzęgła, to dlaczego biegi ciężko wchodzą?

Przyjechał mechanik, który wymieniał to sprzęgło. Podłubał, podłubał i stwierdził, że musi się dotrzeć, ułożyć...

Jadę z ciągnikiem do serwisu w Waleńczowie, tam twierdzą, że się znają, ale 1,5 tyś. zł na dzień dobry bo bez rozpaławiania się nie obejdzie.

Edytowano przez panmino
Aktualizacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj