Skocz do zawartości

MTZ 1025 Belarus-Ciężka zmiana biegów po wymianie sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Mam problem ze zmianą biegów w Belarusie 1025. Po wymianie kompletnego sprzęgła ciężko wchodzą biegi, mocny nacisk na dźwignię powoduje delikatnym szarpaniem ciągnika a biegi nie chcą wchodzić, muszę kombinować - na zmianę luz na reduktorze, później bieg, następnie bieg na długiej dźwignie, czasami w odwrotnej kolejności. To na postoju, w trakcie jazdy jest lepiej, ale wciąż daleko od ideału.   

Naprawę wykonał mechanik, który robi Belarusy. Każe mi rozkręcić cięgno uruchamiające sprzęgło, rozkręciłem już do momentu, że skok jałowy zredukował się do około 1,5 - 2 cm (powinno być 4 cm) a poprawa nastąpiła minimalna. Wciąż jest źle.

Wcześniej miałem awarię, która objawiała się tym, że przy wciśnięciu sprzęgła i próbie wbicia  biegu, z pod kabiny dobiegały zgrzyty i inne niepokojące dźwięki a biegi nie chciały wchodzić. Przy próbie wbicia biegu ciągnikiem szarpało, jakby zaczynał jechać, biegi nie wchodziły. Po rozebraniu ciągnika okazało się, że rozsypało się małe  łożysko podpierające wałek. Wymieniono wszystkie elementy po stronie sprzęgła. 

Czy ktoś ma jakieś sugestie, co mogło zostać przeoczone?

Opublikowano (edytowane)

Jak sprawdzić,  czy tarcza jest dobrze założona? Nacisk na pedał płynnie popycha łożysko i łapki,  nie widać  luzow, niczego podejrzanego. 

Edytowane przez panmino
Literowka
Opublikowano
Dnia 1.10.2019 o 19:43, panmino napisał:

Cześć,

Mam problem ze zmianą biegów w Belarusie 1025. Po wymianie kompletnego sprzęgła ciężko wchodzą biegi, mocny nacisk na dźwignię powoduje delikatnym szarpaniem ciągnika a biegi nie chcą wchodzić, muszę kombinować - na zmianę luz na reduktorze, później bieg, następnie bieg na długiej dźwignie, czasami w odwrotnej kolejności. To na postoju, w trakcie jazdy jest lepiej, ale wciąż daleko od ideału.   

Naprawę wykonał mechanik, który robi Belarusy. Każe mi rozkręcić cięgno uruchamiające sprzęgło, rozkręciłem już do momentu, że skok jałowy zredukował się do około 1,5 - 2 cm (powinno być 4 cm) a poprawa nastąpiła minimalna. Wciąż jest źle.

Wcześniej miałem awarię, która objawiała się tym, że przy wciśnięciu sprzęgła i próbie wbicia  biegu, z pod kabiny dobiegały zgrzyty i inne niepokojące dźwięki a biegi nie chciały wchodzić. Przy próbie wbicia biegu ciągnikiem szarpało, jakby zaczynał jechać, biegi nie wchodziły. Po rozebraniu ciągnika okazało się, że rozsypało się małe  łożysko podpierające wałek. Wymieniono wszystkie elementy po stronie sprzęgła. 

Czy ktoś ma jakieś sugestie, co mogło zostać przeoczone?

Trzeba wyregulować  śruby odpowiedzialne za drugą tarczę.

Tam pod dociskiem są takie blaszki wygięte i one powinny odpychać docisk pośredni jeśli nie są dobrze wyregulowane to po wciśnięciu sprzęgła nie będzie dołączać drugiej tarczy i biegi nie będą lekko wchodzić.

Opublikowano (edytowane)

Belarus 1025 ma dwie tarcze sprzęgła przedzielone dystansem. Wejdź w Internecie w jakiś katalog części i się z nim zapoznaj. Jeśli nie wiesz o czym mowa to wogle nie ma sensu  tłumaczenie. Nie wiem jaki mechanik Ci naprawiał to sprzęgło lecz chyba robił to po raz pierwszy. Jeśli byłeś przy tej naprawie to powinieneś widzieć że tam są dwie identycznie tarcze.

Edytowane przez szzone
Opublikowano
Dnia 1.12.2019 o 13:59, szzone napisał:

Belarus 1025 ma dwie tarcze sprzęgła przedzielone dystansem. Wejdź w Internecie w jakiś katalog części i się z nim zapoznaj. Jeśli nie wiesz o czym mowa to wogle nie ma sensu  tłumaczenie. Nie wiem jaki mechanik Ci naprawiał to sprzęgło lecz chyba robił to po raz pierwszy. Jeśli byłeś przy tej naprawie to powinieneś widzieć że tam są dwie identycznie tarcze.

Nowsze Belarusy mają jednotarczowe sprzęgło, dwa razy sprawdź, nim komuś zwracasz uwagę. http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=890. A tak poza tym, to pisze się "w ogóle", a nie wogle i jeszcze kilka literówek Ci zostało i przecinki...

 

Opublikowano (edytowane)

Mam belarusa 1025.4 z końca 2011r. Fabrycznie jest w nim montowane sprzęgło dwu tarczowe. Sprzęgła o nr. kat 80-1601090-A są zamontowane w Belarus ts i 952. W takim razie nie wiem jaki masz rocznik belarusa ,że masz taki jak mówisz nowy typ sprzęgła. Swoją drogą nie spotkałem belarusa 1025 z jedno tarczowym sprzęgłem.

Edytowane przez szzone
Opublikowano (edytowane)

Zwracam honor szzone, mam dwie tarcze. Dopiero, jak jedna osoba wciskała sprzęgło a ja próbowałem te tarcze ruszyć, to zauważyłem, że są dwie. Sytuacja zatem jest taka, że po wciśnięciu pedału sprzęgła, obie dają się obracać. Zauważyłem też, że tarcza, która jest bliżej silnika ma luz, daje się poruszać góra-dół, kiedy sprzęgło jest wciśnięte. Skoro obie tarcze dają się swobodnie obracać po wciśnięciu pedału sprzęgła, to dlaczego biegi ciężko wchodzą?

Przyjechał mechanik, który wymieniał to sprzęgło. Podłubał, podłubał i stwierdził, że musi się dotrzeć, ułożyć...

Jadę z ciągnikiem do serwisu w Waleńczowie, tam twierdzą, że się znają, ale 1,5 tyś. zł na dzień dobry bo bez rozpaławiania się nie obejdzie.

Edytowane przez panmino
Aktualizacja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v