poodzio

Renault 145.14 przepala się bezpiecznik

Polecane posty

poodzio    0

Witam właścicieli ciągników Renault i proszę o pomoc w jednym z problemów z moim Renault 145.14.

Problem polega na przepalającym się bezpieczniku, który zaznaczyłem na załączonym zdjęciu. Byłbym wdzięczny za pomoc w weryfikacji od czego jest ten bezpiecznik.

Skoro już zacząłem temat to odpowiedzcie proszę czy to prawda, że do kabiny TX pasuje wentylator/dmuchawa od forda escorta?

Ciągnik kupiłem niedawno, na razie ogarnąłem go (ile mogłem i potrafiłem) mechanicznie i trochę wizualnie (aby nie straszył na wsi), teraz pora na szczegóły (nie działa nadmuch i wycieraczka).

Jeszcze jedno pytanie wyprzedzające moje przyszłe grzebanie przy maszynie: gdyby silnik wycieraczki był spalony to od czego można zastosować zamiennie?

Gdyby ktoś był tak dobry i udostępnił schemat elektryczny do tych ciągników, bo niektórych rzeczy nie mogę ogarnąć: tomaszpudo@interia.pl

Wiem, że teraz prace polowe w pełni, ale byłbym wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania, szczególnie na temat bezpiecznika

Pozdrawiam ze świętokrzyskiego

Tomek

Bezpieczniki 145 14.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

z bezpiecznikiem nie pomogę na szybko to włączaj światła po kolei jak nie będzie to może on od tego , a najlepiej załącz lampę i bezpieczniki wyciągaj będziesz wiedział który od czego , zastaje jeszcze nadmuch i wycieraczki , a może on od której z tych rzeczy sprawdzałeś zasilanie przy przełącznikach ? 

W fiacie też miałem problemy raz mi nie gasł (z kluczyka ) a okazało się że dwa kable się zwarły ... , jeszcze światła z przodu raz były raz nie a tam kostka bolce przegrzane aż sie plastiki potopiły . 

Co do silniczka dmuchawy na szrot bierz i dopasowuj , ktoś miał w fendzie taki sam jak vw jest i mersie , to tu jakieś francuzy może , kiedyś założyłem do polo 2 silnik dmuchawy od żuka podłączyłem te oporniki i były 3 prędkości .

A w jd 2650 silnik wycieraczki od vw domodziłem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poodzio    0

Dzięki sebe1033 

Dziś doszedłem od czego ten bezpiecznik - od silnika wycieraczek. Ktoś już chyba wcześniej wymieniał ten silnik i coś jest pomieszane w kostce z kablami. Kupiłem dziś na szrocie silniczek od VW LT. Musiałem co prawda nawiercić nowe otwory na śruby w mocowaniu, ale to nie aż tak duży problem. Z braku nerwów podłączyłem do kostki tylko dwa kable- masę i zasilanie (które pojawia się po wciśnięciu włącznika wycieraczek). Pozostałych dwóch nie wpinałem. Teraz jedynie muszę przyciskiem załączania wycieraczek łapać pozycję w jakiej mają stanąć po wyłączeniu, ale to jakoś da się przeżyć. Kiedyś w wolnej chwili do tego wrócę. Na razie wycieraczki ogarnięte :)

Silniczki dmuchawy podobno pasują od skody felicii. Takowe też zamówiłem. W poniedziałek dojedzie kurier to okaże się, czy trzeba będzie coś znowu kombinować... I tak z wyjęciem obecnych z kabiny zeszło mi całe popołudnie (miałem problem z dolnymi śrubami mocującymi wentylatory - musiałem je w końcu odciąć). Przy okazji pourywałem 11 z 12 szpilek mocowania dachu - przed chwilą skończyłem gwintowanie...

W poniedziałek sprawdzę nagrzewnicę czy jest szczelna (węże od nagrzewnicy nie są podłączone). Zawór regulacji ogrzewania w kabinie wygląda na sprawny po zaglądnięciu do środka. 

W poniedziałek tez czeka mnie serwis wtyczek pod prawą boczną szybą. Okazuje się, że z powodu nieoryginalnej szyby kable i wtyczki były dosłownie w błocie. Teraz wszystkie trzy mają kilka całkowicie skorodowanych połączeń. W poniedziałek przyjdą pocztą takie jak powinny być konektorki i będzie zabawa w cierpliwość... Te prześniedziałe połączenia to między innymi kable prądowe do wentylatorów nadmuchu. Może uda mi się porobić trochę zdjęć to kiedyś w zimowe dni postaram się napisać jakiś manual ☺️

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

zawór wygląda na sprawny ale ruszałeś go tzn otwierałeś zamykałeś ? Ja z w 7211 i fiacie mam nie ruchome ... 

Co do wtyczki pod szybą popatrz dobrze może to nie od błota a słabe styki i sie powypalały i pordzewiały a błoto to przy okazji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poodzio    0

Tak, zawór dobrze się otwiera, nie ma dużego oporu. Zaglądałem do niego i stąd nadzieja, że powinien być sprawny. 

Ciągnik z 1986 roku więc czas z wtyczkami zrobił swoje. Nie dziwię się już skąd tyle spalonych ciągników widzi się na internecie... I to przeważnie spalone kabiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8518
22 godziny temu, darekchmiel1991 napisał:

od czego są te 4 zielone przekaźniki?

TRZECI od prawej to lamy robocze z tyłu, wiem bo go wymieniałem, reszta to chyba światła, krótkie, długie.Najlepiej wyciągaj po kolei to się dowiesz, bo ja ze dwa lata temu wymieniałem ten przekaźnik i też szukałem który jest spalony wyjmując po kolei.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam możliwości takiego sprawdzenia bo u mnie cała instalacja pomieszana i dlatego pytam bo chce do wszystko doprowadzić do ładu ale niestety schematu nie mam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj