News
poodzio

Renault 145.14 przepala się bezpiecznik

Polecane posty

poodzio    0

Witam właścicieli ciągników Renault i proszę o pomoc w jednym z problemów z moim Renault 145.14.

Problem polega na przepalającym się bezpieczniku, który zaznaczyłem na załączonym zdjęciu. Byłbym wdzięczny za pomoc w weryfikacji od czego jest ten bezpiecznik.

Skoro już zacząłem temat to odpowiedzcie proszę czy to prawda, że do kabiny TX pasuje wentylator/dmuchawa od forda escorta?

Ciągnik kupiłem niedawno, na razie ogarnąłem go (ile mogłem i potrafiłem) mechanicznie i trochę wizualnie (aby nie straszył na wsi), teraz pora na szczegóły (nie działa nadmuch i wycieraczka).

Jeszcze jedno pytanie wyprzedzające moje przyszłe grzebanie przy maszynie: gdyby silnik wycieraczki był spalony to od czego można zastosować zamiennie?

Gdyby ktoś był tak dobry i udostępnił schemat elektryczny do tych ciągników, bo niektórych rzeczy nie mogę ogarnąć: tomaszpudo@interia.pl

Wiem, że teraz prace polowe w pełni, ale byłbym wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania, szczególnie na temat bezpiecznika

Pozdrawiam ze świętokrzyskiego

Tomek

Bezpieczniki 145 14.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    203

z bezpiecznikiem nie pomogę na szybko to włączaj światła po kolei jak nie będzie to może on od tego , a najlepiej załącz lampę i bezpieczniki wyciągaj będziesz wiedział który od czego , zastaje jeszcze nadmuch i wycieraczki , a może on od której z tych rzeczy sprawdzałeś zasilanie przy przełącznikach ? 

W fiacie też miałem problemy raz mi nie gasł (z kluczyka ) a okazało się że dwa kable się zwarły ... , jeszcze światła z przodu raz były raz nie a tam kostka bolce przegrzane aż sie plastiki potopiły . 

Co do silniczka dmuchawy na szrot bierz i dopasowuj , ktoś miał w fendzie taki sam jak vw jest i mersie , to tu jakieś francuzy może , kiedyś założyłem do polo 2 silnik dmuchawy od żuka podłączyłem te oporniki i były 3 prędkości .

A w jd 2650 silnik wycieraczki od vw domodziłem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poodzio    0

Dzięki sebe1033 

Dziś doszedłem od czego ten bezpiecznik - od silnika wycieraczek. Ktoś już chyba wcześniej wymieniał ten silnik i coś jest pomieszane w kostce z kablami. Kupiłem dziś na szrocie silniczek od VW LT. Musiałem co prawda nawiercić nowe otwory na śruby w mocowaniu, ale to nie aż tak duży problem. Z braku nerwów podłączyłem do kostki tylko dwa kable- masę i zasilanie (które pojawia się po wciśnięciu włącznika wycieraczek). Pozostałych dwóch nie wpinałem. Teraz jedynie muszę przyciskiem załączania wycieraczek łapać pozycję w jakiej mają stanąć po wyłączeniu, ale to jakoś da się przeżyć. Kiedyś w wolnej chwili do tego wrócę. Na razie wycieraczki ogarnięte :)

Silniczki dmuchawy podobno pasują od skody felicii. Takowe też zamówiłem. W poniedziałek dojedzie kurier to okaże się, czy trzeba będzie coś znowu kombinować... I tak z wyjęciem obecnych z kabiny zeszło mi całe popołudnie (miałem problem z dolnymi śrubami mocującymi wentylatory - musiałem je w końcu odciąć). Przy okazji pourywałem 11 z 12 szpilek mocowania dachu - przed chwilą skończyłem gwintowanie...

W poniedziałek sprawdzę nagrzewnicę czy jest szczelna (węże od nagrzewnicy nie są podłączone). Zawór regulacji ogrzewania w kabinie wygląda na sprawny po zaglądnięciu do środka. 

W poniedziałek tez czeka mnie serwis wtyczek pod prawą boczną szybą. Okazuje się, że z powodu nieoryginalnej szyby kable i wtyczki były dosłownie w błocie. Teraz wszystkie trzy mają kilka całkowicie skorodowanych połączeń. W poniedziałek przyjdą pocztą takie jak powinny być konektorki i będzie zabawa w cierpliwość... Te prześniedziałe połączenia to między innymi kable prądowe do wentylatorów nadmuchu. Może uda mi się porobić trochę zdjęć to kiedyś w zimowe dni postaram się napisać jakiś manual ☺️

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    203

zawór wygląda na sprawny ale ruszałeś go tzn otwierałeś zamykałeś ? Ja z w 7211 i fiacie mam nie ruchome ... 

Co do wtyczki pod szybą popatrz dobrze może to nie od błota a słabe styki i sie powypalały i pordzewiały a błoto to przy okazji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poodzio    0

Tak, zawór dobrze się otwiera, nie ma dużego oporu. Zaglądałem do niego i stąd nadzieja, że powinien być sprawny. 

Ciągnik z 1986 roku więc czas z wtyczkami zrobił swoje. Nie dziwię się już skąd tyle spalonych ciągników widzi się na internecie... I to przeważnie spalone kabiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Facundoo
      Witam, Panowie poszukuję ciągnika Renault, interesują mnie takie modele: 
      - seria 34: 75-34 MX lub TX, 80-34PX, 85-34MX, 90-34MX lub TX,
      -seria 14: 75-14RS, 85-14LS, 85-14TS-TX,95-14 TX.
      Jeśli ktoś z Was przypadkiem natrafi na któryś z w/w modeli godny uwagi, proszę na informacje na PRIV, będę zobowiązany.
    • Przez Pawlus21
      Witam serdecznie potrzebuje pomocy odnośnie wymiany zestawów naprawczych cylinderka tył Renault 113.14.Najbardziej chodzi mi o te od środka.jak je zdemontować???
    • Przez brzoza98
      Witam Państwa
      Jestem właścicielem Renault 651s i mam problem. Mianowicie przy temperaturach bliskich 0 nie podnosi się tur, ani nie ma tez wspomagania kierownicy. Po rozgrzaniu się silnika wszystko ustępuje. Wiecie co może być tego przyczyną? 
    • Przez radek997
      Witam stałem się posiadaczem Renault 90-34 i mam takie pytanie do czego służą w nim dźwignię narazie wiem podnośnik biegi oraz napęd a reszta nic.  Chodzi mi blokada prędkość walka itp... 
      Kolejna sprawa to że mam wyciek spod ciągnika tak. Jakby6z obudowy hamulcow. Tam na ciegnie jest sprężyna która docisk blaszke i spod tej blaszki mam wyciek ktoś wie co może być czy dużo roboty aby naprawić?? 
       Chętnie porozmawiam przez telefon z kimś kto miał z tym ciagnikiem do czynienia 
    • Przez Mariusz207
      Witam ciężko wchodzi rewers i biegi w renault ares 550rx rewers mechaniczny biegi też ciezko wchodzą ale nic nie zgrzyta 4 polbiegi bez problemu się przełanczaja czasem na zimnym po wcisnieciu biegu ciagnik powolutku jedzie przy wduszonym sprzegle co może byc przyczyną że tak ciezko wchodzą synchronizatory ale nic nie zgrzyta i na wszystkich biegach ciężko wchodzą proszę o jakieś podpowiedzi
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj