Polecane posty

Witam wszystkich.Ostatnio wymieniłem w swoim MTZ tasmy na WOM-ie i mam problem pozostał taki sam,tzn.jezeli ma ciężko z jakąs maszyna która ma napęd na WOM to ślizga się... mógłby mi ktos powiedziec co jest nie tak????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

taśmy dobrze wyregulowane , po remoncie (wymiana satelit i łożysk igiełkowych ) musiałem wymienić taśmę parcianą na taką zieloną kostkę i się nie paliła :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

A można założyć szerszą niż jest? u mnie idą 44mm kostkowe, a wiem, że sa dostepne jeszcze 56mm....jak sadzicie- bedzie pasowac szerza zamiast standardowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ale to nic nie da bo one są dobrane wg szerokości bębna :) szersza nie będzie więcej brać może nawet być gorzej jak zahaczy o hamulec :) ,A co dalej słabo kręci :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Tzn spotkałem się ze stwierdzeniem, że taśmy parciane są lepsze niż kostkowe (opnia sprzedawcy, który na moje pytanie skad taki argument stwierdzla ze ciesza sie wieksza popularnoscia)...i nie wiem, nie mam w tym doświadczenia bo zmieniam je po raz pierwszy, a w nowym Belarusie miałem kostkowe...ma ktoś może rozeznanie w tej kwestii? kostkowa 44mm kosztuje 23zł a parciana 44mm 40zł

 

-do kostkowej ciągnącej 56mm jest hamujaca 36mm

-drugi zestaw to dwie 44mm kostkowe

-trzeci to dwie 44mm parciane

 

...tak więc, które lepsze- parciane czy kostkowe? i czy mozna zalozyc szersza i czy to cos diametralnie zmieni? czekam na sugestie forumowiczów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
diegotm    0

zeby kupic tą szerszą musisz tez kupic szersze bębny, jarzmo satelitów, itp, w zasadzie cały moduł WOMu

w nowszych mtz'ach wom wzmocniono właśnie dając szerszy bęben włączający. Mozna kupić cały kompletny wom wzmocniony za ok 750zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Warto sprawdzić stan bębna który załącza WOM jeżeli jest nawet minimalnie spękany warto wymienić na nowy, bo będą kłopoty z jego regulacją. Taśmy parciane mają większą wytrzymałość, a z wymianą na szersze to tak jak pisze @diegotm, troszkę gratów trzeba wymienić,ma to swoja zasadność jeżeli WOM jest mocno obciążany.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

Mam nowego Belarusa 920. podczas pracy z prasą kostkującą sipma z224/1 zauważyłem taką sprawę. Ciągnik pracował na biegu jałowym prasa była włączona i wrzuciłem do niej niezawiązaną sprasowaną wcześniej kostke. po kilku chwilach "zapchała się" i WOM stanął całkowicie. Podczas pracy na obrotach nie dało się zauważyć poślizgów. Dobrze są taśmy naciągnięte?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj