lexiflexi

Zetor 7245 problem z silnikiem

Polecane posty

lexiflexi    15

Witam mam problem z silnikiem w zetorze. Wyrzuca mi olej odma tzn kapie z odmy... Kapanie wzrasta wraz z obciążeniem silnika... w chłodnicy jest trochę piany, jeżdżę bez termostatu... dziś mierzyłem kompresję i jest po 30 bar na każdym garze... po wlaniu 50 ml ropy na każdy gar na garach 1 2 3 jest po 45 Bar A na 4 garze jest 41 barow... czy może być to uszczelka pod głowicą??? Dodam że ciągnik stał się słaby... stało się to w sianokosy i do tej pory nie mogę rozwiklac zagadki... na 3 biegu ciężko ma z kultywatorem 2.1m dymi z wydechu aż się nie mieści dym... Jak wiecie o co chodzi to podpowiedzcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    200
Napisano (edytowany)

albo pierścienie się zapiekły jak był przegrzany , a może już czas na remoncik ?

Z odmy nie tyle kapie- to przy okazji ale pewnie przedmuch masz porządny -dymka puszcza odmą 

Ciśnienia nie mierzyłem ale jak mi 7211 sprężanie się kończyło to z górki zjeżdzał na 3 już , gdzie po remoncie na 5 stał . 

 

Nie wiem co tam kombinujesz trochę grosza musisz naszykować na remont , jedyne co to rozbierać i robić , jak zdejmiesz głowicę to będzie widać wszystko ile progu mają tuleje i co robić 

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    237

jaki kolor dymu? jazda bez termostatu to zabujstwo dla silnik aon musi mieć odpowiednią temperaturę za zimny silnik przedwcześnie się zurzywa.

  • Like 1

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wujekk110    5

Najpierw sprawdź filtr powietrza i dopływ powietrza do silnika , możesz ściągnąć gumę z kolektora ssącego powietrze i wtedy uruchom silnik , aby zobaczyć czy przestanie dymić.  Jeśli to nie pomoże, to po zdjęciu głowic, jeśli nie ma dużych progów na tulejach, wystarczy wymienić same pierścienie. W moim przypadku to pomogło i z odmy przestał kapać olej.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    15
Napisano (edytowany)

Dymu z odmy nie ma wcale, silnik ładnie odpala nawet jak rano jest zimno od strzala, pod obciążeniem dymi na czarno silnik jest rok po robocie góry tulej tlok pierscienie remont głowic... ale stało się to tak nagle w sianokosy... podczas belowania kiszonki chodził jak dzwon elegancko  nawet dymka przy dobijaniu nie puścił, transport 15 ton bel tak samo nic mu nie robił nigdy go nie przegrzalem i też wiele lat jeżdżę ciagnikami bez termostatu jedynie na zimę zakładam. Mam go od 2 lat. Stało się to jakoś jak kończyłem sianokosy belowalem siano na sucho i wtedy jakoś zauważyłem że ma ciężej... I później widziałem jak zaczął dymic już przy większym obciazeniu... nic nie robiłem bo czasu nie było dałem mu więcej luzu by miał lżej i chodził sobie cały czas i później zobaczyłem krople z odmy pod silnikiem i coraz więcej i więcej aż w końcu jak niedawno pod żyto oralem to nakapalo w butelke 200 ml po przejechaniu 800 m pługami 3x40... Jestem bardzo zdziwiony co się mogło stać... dla porównania mam od wiosny 5211 i tam była strasznie zakamieniona chlodnica i parę razy mi wodę wygoniło i nie ma żadnych problemów z nim żadnych przedmuchow tak samo pali od strzala i odma jest sucha silnik trzyma stan oleju od wymiany do wymiany ... wymienilem pompę wody i chlodnice i chodzi bezawaryjne od zakupu... wcześniej z 7245 nie było takiej sytuacji stan oleju trzymał od tych sianokosow się zaczelo... zapomniałem dodać na początku że na 2 garze wtrysk jest mokry ale sprezanie jest 30 bar i wtrysk działa normalnie bo rozpyla jak pozostałe... tylko na tym 4 garze jest po wlaniu ropy o 5 mniej niż na pozostałych 3... remont w nim robiłem to miał po 22 bary na garach i pił olej 

Edytowano przez lexiflexi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    100
Napisano (edytowany)

Miałem podobnie w c 360. Słaby był, olej i dym  szedł z wlewu, przyczepy nie mogłem uciągnąć na 4, gdzie normalnie 5 szedł. Po zrzuceniu głowic okazało się że na 1 garze pierścienie były popękane, tuleja pokiereszowana, rowki na tłokach wyrobione. Wymieniłem tą dziurę i pierścienie na reszcie, silnik cykal jak zegarek

Edytowano przez Buszmen11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1606
Napisano (edytowany)

Jeżeli ma po 30 barów, to nic z pierścieniami, jest ciśnienie jak zatkasz ręką odmę? jak jest, a jest, bo inaczej oleju nie "wygoni" odmą, to niestety, ale źle zmierzone, 

Edytowano przez Sean

Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    100

Bez rozbierania się nie obejdzie. Na wsi jeden miał w bizonie taka historię: położył 4 ha, kombajn chciał przedmuchać bo się nazbierało plew z kłosami, pochodził chwilę na obrotach, zaczął mocno kopcić aż się ciemno zrobiło i wywalil olej. Rozebrali silnik, był mega próg na jednej tulei. Pierścienie całe byly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1606

Pisze gosciu że silnik rok temu robiony, to raczej nie ta przyczyna, choć różnie to po takich remontach bywa.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    15

No z częściami wiecie jak to jest ... Jak przyłoży się palec do odmy to czuć cisnienie w 5211 też czuć jest ale czy tak samo to muszę jeszcze zobaczyć dokładnie

Zapomniałem dodać ze podczas dodawania gazu idzie sadza z komina 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ist
      Sytuacja wygląda w sposob następujący... Przy rozsiewaniu wapna ciagnik zaczął cykać. Przyczyną jest uszczelka na pierwszym cylindrze. Cykanie jest dość głośne i z pod głowicy wydostaje się dym. Niestety uszczelkę będę miał dopiero w poniedziałek... Jak myślicie nie posypie się coś wiecej jak popracuje tak jeszcze jeden dzień? Chciałem jutro skończyć wapno i wymieszać na szybko z glebą.
    • Gość
      Przez Gość
      Zetor 5211 brak mocy z pługiem 2 skibowym ,słabszy od ursusa c 330 ,pompa i wtryski po regeneracji co może być.
       
    • Przez KlimekPL
      Witam, 
      Założyłem temat gdyż wzialem się za większy remont poczciwego zetorka 5211 a jego głównym mankamentem jest częste przegrzewanie się. Przegrzewa się mimo braku termostatu co dla mnie jest juz bardzo niepokojące. Pomagało dopiero uchylenie maski oraz włączenie gorącego nawiewu w traktorze, wtedy się nie przegrzewał (z operatorem było już gorzej)
      Powiedzcie, gdzie Można szukać przyczyny? Dodam, że jezdzilem na płynie K2 Kuler
    • Przez piotrjako
      witam, posiadam zetora 6245 i mam z nim mały problem, brakuje mu mocy (wymieniłem tuleje, tłoki 4 pierścieniowe, wtryski posprawdzane) ciągnik pod obciążeniem od razu schodzi z obrotów puszczając bardzo delikatnego dymka, wyrywając karpiny potrafię go zadusić na 1 biegu. podejrzewam że ma zmniejszoną dawkę paliwa na pompie i teraz moje pytanie: Jak ustawić prawidłową dawkę paliwa i jaka ona powinna być??
    • Przez Kondzio55
      Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z wskaźnikiem obrotów. Tzn obroty nieważne czy na postoju czy w pracy potrafią same sie zmieniać. Chodzi tutaj o obroty na wskaźniku, nie obroty silnika. Przykładowo po rozruchu mam 800 obrotów nominalnie, a na wskaźniku potrafi skakać od 800 do nawet 2000 czy 2500.Przez co nie mozna odczytać obrotów walka itp gdyż liczba sie ciągle zmienia. Prędkość jazdy jest normalnie, bez zmian, prawidłowa. Gdzie szukać przyczyny?  
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj