Massey294s

Awaria silnika farmer 311

Polecane posty

Massey294s    2

D 226B-6

Silnik nagle zaczął nierówno pracować. Przyczyna widoczna na zdjęciu. Z materiałów od Kostiego wynika że najprawdopodobniej uszkodził się "pilzstósel" (popychacz).

Czeka mnie zdjęcie misy i rozbiórka wszystkiego przed rozrządem aby to wymienić? Ze schematów wynika że muszę wyjąć wałek rozrządui po wyjęciu wałka wyjmę popychacz? 

Może są inne powody takiego luzu? Nie odkręcałem jeszcze dżwigienek zaworowych.

Proszę o jakieś rady, bo robi mi się słabo jak widzę ile roboty mnie czeka (obym się mylił)

Pozdrawiam

IMG_20190912_211827.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

ostawił bym laskę popychacza ,bo jeśli sam popychacz który chodzi po wałku rozrządu wypadł co też jest możliwe to mógł narobić dziadostwa,pokręć wałem korbowym i zobacz co sie dzieje czy laska się coś dzwiga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Laska się dźwiga na tyle że gdy zawór powinien być max otwarty to jest tylko trochę uchylony. Ten luz między dźwigienką a laską występuje w pozycji zamkniętego zaworu. 

Poradzicie jak przekręcić wałem korbowym ręcznie? Na wale od przodu jest przesówka do przedniego wom, kręcenie przez wom nic nie daje, jest uruchamiany elektrohydraulicznie 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

zobacz z góry czy popychacz cały jest nie ubity,postaraj sie jakoś wałem pokręcić i patrzcie co tam z popychaczem sie robi,jesli chodzi ładnie to nowa laska i składać.co do pokręcenia wałem to nie wiem jak nawet danie ciągnika na bieg i pchanie go ękoma za tylnie koło nic nie da bo to turbomatic,no chyba ze zostaje opcja odkrecić rozrusznik i duzym śrubokrętem za wieniec przekręcać

Edytowano przez erwin2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    12

Patent z srobokretem niezly ale nieda rady przełamać sprezania. Żeby się to udało musiałby wyjac wtryski żeby niebylo sprzezania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelo1    0

U siebie przekręcałem kluczem (chyba 24 lub 27) za koło pasowe, trzeba było przytrzymywać drugą ręką pasek, żeby się nie ślizgał. Dało radę na włożonych wtryskach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Wtryski akurat sà wyjete, były sprawdzane. Kwestia dlaczego wygięło laske, takie rzeczy raczej bez powodu się nie dzieją. Ciężko zobaczyć od góry co tam się dzieje na dole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Marcin_    0

Żeby wyjąć popychacz musisz zdjąć miskę olejową oraz wyjąć wałek rozrządu. Inaczej nie da się wyjąć popychaczy - one wychodzą do dołu. Podejrzewam, że laska popychacza zgięła się bo masz poprzecznie pęknięty popychacz.

Dół tego pękniętego w połowie popychacza poszedł na dół wraz z obrotem wałka rozrządu a jego góra została i zablokowała się. Tłok nacisnął na zawór który przez klawiaturę zgiął laskę. Potem znowu wskoczyło wszystko w swoje miejsce i teraz wydaje się że tylko laska jest zgięta. Musisz na to uważać.

Popychacze na 6 cylindrze dostają bardzo mało oleju nawet przy prawidłowym ciśnieniu oleju w silniku i zacierają się. Widziałem w tych silnikach przeróbki gdzie ktoś dorabiał dodatkowe smarowanie z głównej magistrali olejowej na tył silnika aby popychacze na 6 cylindrze i wcześniejsze miały więcej oleju. Moim zdaniem ten silnik ma taką właśnie wadę konstrukcyjną bo z tego co pamiętam olej na ostatnie popychacze trafia na samym końcu gdy przejdzie przez wcześniejsze.

A u Ciebie który to cylinder? Piąty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Conami17
      Witam, mam problem z fendtem 309. 4 lata dmuchnął uszczelkę , miał przy okazji zrobione gumki pod tulejami , nowe tłoki i pierścienie wrzucone. Teraz ostatnio znowu wydmuchał uszczelkę. Zrobione zostały głowice i wtryski bo lały. Pompa sprawdzana , nie ma jeszcze tragedii. 
      Problemem jest niestety dym siwy z rury wydechowej. Wpada też w kolor niebieski. Są jakieś złe warunki spalania. Ściągałem kolektory nie widać żeby głowice zostały źle zrobione a nie byle kto je robił , firma ma od lat 90 dobra renomę. Ma ktoś pomysł czemu tak jest ? Dodam że na jałowym biegu jak stoi też dymi. Cały czas leci dym. Turbo nie widać by puszczało , zapłon cofany , przyspieszany na cofniętym jest o wiele gorzej. Filtry wymienione , nigdzie w przelotkach syfu nie ma , filtry czyszczone i zmieniane. Zawory regulowane ściślej , i odwrotnie. Dziwi mnie tylko że z odmy nie widać żadnego dymku ani nic nic. Suchy wąż. Z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki ale powoli tracę już siły. Kiedyś dymił tylko jak się gaz w podłogę wcisnęło ale te ciągniki akurat na turbosprzegle tak mają. Teraz wstyd nim jechać pustym przez wieś 😂
    • Przez oli007
      Witam podczas orania zginął mi przedni napęd... Od jakiegoś czasu przy nawrotkach dochodziło dziwne zgrzytanie z okolic mechanizmu załączania nepędu... zdjęłem zwolnice wszystko tam było ok. Dziś jak napęd zginął rozebrałem element od napędu w którym znajdują sie tarczki. Moje pytanie czy ktos to naprawiał i rpośba czy ma ktos schemat częsci co tam wchodzi w skład tego elementu bo troszke mi to tam pomieliło i musze ogarnąć co i jak kupić ciagnik to 312 LSA z 1991r mój email to paweloli007@gmail.com
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez mateuszsklo
      Mam problem z Fendt' em farmerem 311 lsa ponieważ co minutę włącza się pompa hydrauliczna na 5 sekund i jest tak ciągle 
      Olej w normie, zaczęło się tak robić po zmianie cylinderków od hamulców 
    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj