Laver

Claas Arion 510 czy Valtra n114?

Polecane posty

Laver    5

Tak jak w temacie który z tych dwóch ciągników wybralibyście? Może ktoś użytkuje takie modele o claasie jest bardzo mało informacji w internecie. Valtra na skrzyni hitech5 class hexshift. Claas wychodzi około 10 tys taniej i ma lepsze wyposażenie, ale obawiam się trochę tego dpfa i 2 turbin.

Edytowano przez Laver

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszC5    23

HiTech to już stara i sprawdzona przekładnia,do tego brak DPF.Valtra na pewno będzie trwalsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

mam claas arion 450 z hexashift super wygodny ciągnik następny ciągnik też kupię claasa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    5

Claas Arion 510 Cis +, amortyzacja osi i kabiny, tuz, mocniejszy podnośnik, pompa 150l, elektrozawory 3 pary, automatyczne rozłączanie wałka, funkcja sprzęgła w hamulcu, CMS, opony miechelin, rewers w dzojstiku, skrętne błotniki. Valtra  pompa mechaniczna 90l, wzmocniony podnśnik 3 pary hydrauliki, amortyzacja osi kabiny, tuz, podłokietnik z tempomatem, skrętne błotniki, oswietlenie premium, opony treleborg. Cena za valtrę 306 netto po negocjacjach za claasa 305 netto do negocjacji, pierwsza  cena którą mi powiedzieli.

Edytowano przez Laver

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    130

A jaka waga tych ciągników, cięższy ma lepszy uciąg, zerknij też czy ten silnik występuje ciągnikach z wyższą mocy wtedy będziesz mógł bezpiecznie podnieść moc, sprawdź sobie jak wygląda obsługa, wymiana filtrów, dostęp do paska czy czyszczenie chłodnicy bo pewnie za kilka lat sam będzie to robił, zastanów się też jakie maszyny Ci są potrzebne i jakim kierunku pójdziesz, może GPS? a na końcu usiąść i pojeździj na spokojnie na placu z 15-30 minut, jeśli jesteś wysoki zwrócić uwagę na ustawienie fotela i to czy noga nie zawodzą o biegi lub kierownicę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

Do tego warto by jeszcze porównać ceny filtrów i ilości oleju na serwis. No i właśnie odległość do serwisu bo też można się zdziwić później ceną za dojazd czy np za roboczogodzinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    5

Odległość od serwisu  praktycznie taka sama, w kabinie bardziej podobało mi się w claasie skrzynia też działała płynniej, tylko ten dpf no i każdy mówi że claas najbardziej traci na wartości. Z valtrą ciężko się dogadać się co do ceny, użytkownik forum kupił niedawno n114 nawet w trochę lepszym wyposażeniu za 290 netto,  a u mnie staneło na 306 netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    130

dpf zawsze można wyciąć lub wyczyścić, serwisy samochodowe biorą ok 500-700 zł za czyszczenie dpf z wycięciem i wspawaniem. myślę że w ciągniku nie masz szans się szybko zapachac. poczytaj forum sprawdź jakie mają ludzie problemy, która grupa jest bardziej ogarnięta i skora do pomocy, zachodnich ciągników ciągle się uczymy i jeszcze za dobrze naprawiać nie potrafimy. jeśli planujesz za 6-7 lat sprzedać i kupić nowy to tak utrata wartości ma znaczenie a nie brałes pod uwagę hitu w Polsce czyli john deer?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    5

John deera 6120M z amortyzacją osi i kabiny 3 pary wyjść hydrauliki, skrętne błotniki, przedni tuz, wycenili mi na 300 netto do negocjacji, ale za bardzo mi się nie podoba, szczególnie wnętrze kabiny.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110

U mnie padło  na ariona 510 w cis-e, valtra n 114 w porównywalnym wyposażeniu droższa o 50 tyś.netto. Jak claas 5 dych tańszy to niech tam sobie traci więcej na wartości :) przy tej różnicy w cenie zakupu nowego i tak wyjdzie na jedno .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    5

Złożyłeś dopiero zamówienie czy masz już ciągnik? Brałeś jeszcze inne marki pod uwagę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Valtra w kabinie ma biede w porównaniu do cis+. Claas arion 530 dobrze wyposażony z przednim tuz waży 7t.

Do porównania można jeszcze dołożyć case maxxum. W case skrzynia active8 działa bajecznie.

Miałem claasa i case na testach i claas poza skrzynią biegów bardziej przypadł do gustu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110
8 godzin temu, Laver napisał:

Złożyłeś dopiero zamówienie czy masz już ciągnik? Brałeś jeszcze inne marki pod uwagę?

Rozpatrywałem wiele marek,jd,valtra,nh,case,zetor,mf. Stosunek jakości do ceny za 120 km w większym gabarycie wypadł w claasie najkorzystniej . Ciągnik został zamówiony ,czekam na dostawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110

O wiele taniej niż 300 netto.

 

Edytowano przez tomek15h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110

Arion wyszedł taniej i lepiej doposażony, w moim odczuciu  jest też lepiej  przynajmniej wizualnie dopracowany. Praca z DC bardzo mi się podobała lecz ostatecznie postanowiłem wybrać skrzynię która ma już ugruntowaną pozycję na rynku. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110

Podnośnik 7,5 t. miękka oś i kabina,kolorowy wyświetlacz cis,tuz sutera ,wzmocnione struktury silnika i przekładni ,4 zawory hydrauliki,skrętne błotniki,pneumatyka 1 i 2 obwodowa,poszerzone błotniki tylne to chyba tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

Poniżej 285-290 tys. zł netto to imo już dobra cena (tzn. że ciężko jest coś więcej uzyskać), pamiętam że wiosną brałem podobną konfigurację, też na zaworach sterowanych mechanicznie, też w wersji CIS + przedni tuz, amortyzowana oś, kabina, stałe felgi 28", 38", opony Trelleborg 480_65, 600_65, skrętne błotniki i poszerzane jak było potrzeba + kilka jakichś funkcji "stosunkowo automatycznych", już nie pamiętam dokładnie jakich  - 295 tys. zł netto, do negocjacji.

Z Valtrą i w mojej okolicy odjechali z ceną... wycenę N114 miałem na 350 tys. zł netto, a nic tam ciekawego do konfiguracji nie włożyłem, ba to jeszcze nie był kres możliwości konfiguratora! Cena niby do negocjacji.... ale ktoś wierzy w 50 tys. zł netto rabatu? Odpuściłem więc temat Valtry i jej drogiego serwisu. Handlowiec też nawet się nie odezwał, oprócz jego zastępcy, który sporządził mi konfigurację, że się pomylił o 10 tys. zł netto... więc cena to 340 tys. zł netto. 🏳️

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110

Oto pełna oferta handlowa dla Ariona 510 na który się zdecydowałem,dodam że cena rzeczywista jest jeszcze niższa:

Oferta handlowa
1. Ciągnik rolniczy: moc maksymalna 125 KM (wg ECE-R120)
Marka: CLAAS,
Model: ARION 510
420/70 R28 opony standardowe / felga stała
520/70 R38 opony standardowe / felga stała
Podnosnik przedni CLAAS 3,0 t
Wzmocnienie struktury na przekładni i po bokach silnika
CIS z kolorowym wyswietlaczem
Przekładnia 24/24 HEXASHIFT z HEXACTIV
Funkcja EHR zintegrowana z obsługa w podłokietniku
Ciegła dolne kat. 3 z hakami
Stabilizatory boczne na ciegłach dolnych, automatyczne
Mechaniczne ciegło górne, hak kat. 3
Długa drabinka zaczepu transportowego
Tylny podnosnik, zwiekszony udzwig
Zaczep wahadłowy, dolny rolniczy
Zaczep transportowy, automatyczny ze sworzniem o srednicy 38 mm
Zestaw kul kat. 3/3
Pneumatyczny układ hamul. (2-obwodowy, z przygot. Do 1 linii)
Układ hydrauliczny Load Sensing 110 l/min
4 zawory sterujace, mech. (CIS)
Przełozenie przekładni 40 km/h
Os przednia PROACTIV
Os tylna, standardowa, 203 mm
WOM 540/540 ECO + 1000/1000 ECO obr./min 
AGROMASZ Serwis Sp. z oo. 36-230 Domaradz 774a
NIP 6861607468 KRS: 0000252725 REGON 180108249
Czop WOM 6 wpustów, 1 3/8"
Obracane błotniki przednie, 470 mm
Standardowe zarzadzanie przekładnia
Wstepny filtr paliwa (separator wody)
Główny wyłacznik akumulatora, elektroniczny
Standardowa osłona wydechu
Zbiornik paliwa 200 l
Kabina 5-słupkowa
Tylna szyba do kabiny 5-słupkowej
Wycieraczka tylnej szyby
Lusterko mechaniczne, z lusterkiem szerokokatnym
Poszerzenia błotników tylnych do szerokosci zewnetrznej 2,55 m
Uchwyt terminala, posrodku
Zastepcze reflektory drogowe, 2x porecz kabiny
4x swiatła drogowe halog., 2x swiatła robocze halog. w masce
Reflektory robocze 4x dach przód i 4x dach tył
Fotel operatora, z amortyzacja pneumatyczna, firma Sears
Siedzisko pasazera wyposazone w pas bezpieczenstwa
Klimatyzacja
Radio
Obrotowe swiatło ostrzegawcze, lewe
Wyposazenie – Unia Europejska
Cena netto 262 000,00 zł, cena brutto 322 260,00 zł, VAT 60 260,00 zł
Gwarancja: 12 miesięcy sprawuje producent.
Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny sprawuje sprzedawca.
Termin ważności oferty: do 31.08.2019
Forma płatności: przelew
Stawka podatku VAT naliczana jest według aktualnie obowiązujących przepisów. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    5

U mojego dilera cena za taką valtrę n114 jak kupił @konio1011 jest o 20 tys wyższa, mówię o cenie już po negocjacjach. Nie wiem jak to jest że jeden diler może sprzedać ciągnik 20 tys taniej, a  drugi nie może. Z claasem mam podobną sytuację tu różnica jest nawet jeszcze większa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj