istist

Mtz 82 termostat nowy i stary typ

Polecane posty

istist    0

Dzień dobry,

Będąc zmuszony do wymiany termostatu i jego obudowy, chciałbym się zapytać czy zakupić nowy, czy stary typ (bo w sprzedaży są właśnie takie dwie opcje). Czy w ogóle nowy typ termostatu można zamontować w miejsce typu starego (lub ewentualnie na odwrót)? Niestety nie bardzo wiem jaki typ występuje w moim ciągniku (mtz 82 z połowy lat 80-tych).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

Nie ma różnicy w jakości między starym, a nowym typem?

Edytowano przez istist

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Buszmen11    151

Stary typ otwiera się przy 70 st, nowy bodajże przy 90 st. U mnie był stary typ, włożyłem taki sam typ jak był gdy kupiłem traktor. ciągnik najpierw się przegrzewał, zmieniłem chłodnice, wyrzucał mi stale płyn, po zgaszeniu słychać było jakieś przemieszczanie powietrza w układzie.  Dostał nowy typ i po problemie. Koniec z przegrzewaniem i płyn trzyma poziom. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

To dość dziwne, bo w takim przypadku przegrzewanie powinno być bardziej prawdopodobne w przypadku nowego typu. Na pewno nowy typ otwiera się przy wyższej temperaturze?

Według instrukcji temperatura wody w silniku powinna być wyższa niż 75 i niższa niż 95 stopni.

Od zakupu ciągnika użytkowałem go bez termostatu, więc tym bardziej ciężko mi określić jaki jego typ wybrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    296

A czy wiesz wogóle jak wygląda obudowa nowego i starego typu?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

Obudowę starego typu już oglądałem w swoim ciągniku, obudowę nowego znam tylko ze zdjęć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    296

Po co trzymać wyższą temperaturę jak MMZ D240 lubi 70*C


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

Według instrukcji temperatura robocza silnika powinna być wyższa niż 75 i niższa niż 95 stopni. Czy te informacje są błędne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    330

Dlatego ja kupiłem nowy typ obudowy i do niej termostat chyba od jakiejś hondy z temperaturą otwarcia 70st. Stary typ termostatu jest beznadziejny, nie domyka się. Nie ma szans żeby silnik bez obciążenia zimą zagrzał się do jakiejś rozsądnej temperatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Spokojnie Nowy Typ pasuje tylko jedna dziurkę trzeba zaślepić, miałem stary typ i miał 50 st max teraz ma ładne 80 czasem 90 i traktor dużo lepiej chodzi , niedogrzany silnik to powolna śmierć dla silnika. Olej gęstszy i wgl , a jak Ci się przegrzewa to wartało by zaglądnąć na filtr oleju chłodnicy bo znając życie mało kto go czyści , a co dopiero wymienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez galoni
      Witam
       
      Znalazłem na allegro taki zestaw do wspomagania na orbitrol http://allegro.pl/wspomaganie-na-orbitrol-mtz-belarus-pompa-gratis-i1203511074.html
      Mam pytanie :
      -czy ktoś podobny zestaw zastosował u siebie?
      -czy to zda egzamin?
      -czy tam są wszystkie części jakie są potrzebne do MTZ-82? ( rocznik 90.)
    • Przez Pawcio93
      Witam. Potrzebuję pomocy w podłączeniu pływaka paliwa w koparce białoruś. Stary pływak miał wyjście tylko na minus, nowy ma 2 wejścia jak się domyślam zasilanie I masa. Wskaźnik paliwa jest starego typu czyli podłączony jest tylko plus i minus. Czy da radę to zgrać czy jestem zmuszony zakupić nowy wskaźnik z wejściem na plus, minus i do pływaka??. Pozdrawiam

    • Przez P107R
      Witam,
      Mam problem w swoim 1025a z 2007r, otóż wczoraj podczas prac polowych nagle przestał działać przedni napęd. Ciśnienie w skrzyni sprawdzone manometrem 9 bar na ciepłym silniku, elektrozawór sprawny, podaje olej, podniosłem jedno przednie koło i przy pracującym silniku jak włączę napęd to nie mogę tego koła obrócić, czyli napęd jest teoretycznie załączony, ale z ciężkim agregatem na piachu ciągnik się prawie zakopał, bo przód nie ciągnął wcale, tak samo podczas hamowania zawsze było słychać moment załączenia się przedniego napędu a od wczoraj cisza. Niestety nie mogę znaleźć schematów i nie wiem jak ten napęd jest skonstruowany. Wiem że w 82 i pochodnych jest podpora wału ze sprzęgłem przeciążeniowym, tutaj tego nie ma. Czy ktoś dysponuje schematem tego napędu, lub wiedzą jak on tak właściwie jest skonstruowany i jaka jest jego zasada działania? co odpowiada za jego załączenie? są tam jakieś tarczki które naciska tłok hydrauliczny? jest tam sprzęgło przeciążeniowe?
      Sprzęt jest potrzebny więc nie chcę go niepotrzebnie rozbierać żeby patrzeć co i jak tam w  środku działa, będę wdzięczny za podpowiedzi lub najlepiej jakiś schemat tego napędu np. z katalogu części.
    • Przez 18mateo18
      witam w zimę zakładałem napęd do mojego mtz oś kupiłem używaną a całą resztę nowa podporę wały przystawkę grzeje mi się bardzo ta podpora co może być przyczyną olej jest ostatnio pojechałem orać i na ciężkiej glebie przestał ciągnąć mi napęd kręcił się tylko wał przed podporą od skrzyni biegów ten 1 przyjechałem do domu postanowiłem dokręcić tą śrubę w podporze i od tej pory się bardzo grzeje i coś w niej wyje na 9 szosowej .
       
      dodam że przed żniwami remontowałem przód wymieniałem uszczelniacze i półośki poziome jedna była urwana a druga była dobra tylko miała zęby trochę zjechane i kupiłem 2 nowe długo się na jednej nie najeździłem bo pojechałem orać to 3 żeby wyrwało i aż jeden wyszedł tym dekielkiem na 6 śrub i z powrotem założyłem tą starą i jedna jest nowa a druga stara pomóżcie co może być przyczyna rwania półosiek i grzania się podpory
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj