istist

Mtz 82 termostat nowy i stary typ

Polecane posty

istist    0

Dzień dobry,

Będąc zmuszony do wymiany termostatu i jego obudowy, chciałbym się zapytać czy zakupić nowy, czy stary typ (bo w sprzedaży są właśnie takie dwie opcje). Czy w ogóle nowy typ termostatu można zamontować w miejsce typu starego (lub ewentualnie na odwrót)? Niestety nie bardzo wiem jaki typ występuje w moim ciągniku (mtz 82 z połowy lat 80-tych).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

Nie ma różnicy w jakości między starym, a nowym typem?

Edytowano przez istist

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    267

Stary typ otwiera się przy 70 st, nowy bodajże przy 90 st. U mnie był stary typ, włożyłem taki sam typ jak był gdy kupiłem traktor. ciągnik najpierw się przegrzewał, zmieniłem chłodnice, wyrzucał mi stale płyn, po zgaszeniu słychać było jakieś przemieszczanie powietrza w układzie.  Dostał nowy typ i po problemie. Koniec z przegrzewaniem i płyn trzyma poziom. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

To dość dziwne, bo w takim przypadku przegrzewanie powinno być bardziej prawdopodobne w przypadku nowego typu. Na pewno nowy typ otwiera się przy wyższej temperaturze?

Według instrukcji temperatura wody w silniku powinna być wyższa niż 75 i niższa niż 95 stopni.

Od zakupu ciągnika użytkowałem go bez termostatu, więc tym bardziej ciężko mi określić jaki jego typ wybrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

A czy wiesz wogóle jak wygląda obudowa nowego i starego typu?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

Obudowę starego typu już oglądałem w swoim ciągniku, obudowę nowego znam tylko ze zdjęć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Po co trzymać wyższą temperaturę jak MMZ D240 lubi 70*C


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

Według instrukcji temperatura robocza silnika powinna być wyższa niż 75 i niższa niż 95 stopni. Czy te informacje są błędne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Dlatego ja kupiłem nowy typ obudowy i do niej termostat chyba od jakiejś hondy z temperaturą otwarcia 70st. Stary typ termostatu jest beznadziejny, nie domyka się. Nie ma szans żeby silnik bez obciążenia zimą zagrzał się do jakiejś rozsądnej temperatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Spokojnie Nowy Typ pasuje tylko jedna dziurkę trzeba zaślepić, miałem stary typ i miał 50 st max teraz ma ładne 80 czasem 90 i traktor dużo lepiej chodzi , niedogrzany silnik to powolna śmierć dla silnika. Olej gęstszy i wgl , a jak Ci się przegrzewa to wartało by zaglądnąć na filtr oleju chłodnicy bo znając życie mało kto go czyści , a co dopiero wymienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj