Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W MF 3060 wyrzuca wodę bo robi się duże ciśnienie w układzie chłodzenia a temperatura jest w normie. Jakiś pomysł? Wydaje mi się że uszczelka pod głowicą ale może ktoś doradzi coś innego. Termostat został wyjęty i to samo się dzieje.

Opublikowano
33 minuty temu, lukbold napisał:

też po zakupie miałem nadzieje, że to tylko uszczelka... Głowica do sprawdzenia i nowa uszczelka. Jak nie pomoże to zostaje blok wywalić na złom

Głowica i blok planowany, uszczelka nowa. W zime był kapitalny remont silnika, nie napisałem w poście. Wcześniej tego problemu nie było.

Opublikowano

Zrób test na CO2 w płynie, jeśli wyjdzie negatywnie to nie wina uszczelki. Może być problem z przepływem, sprawdź chłodnicę, przewody i blok. Termostatu pod żadnym pozorem nie usuwaj, musi być i tyle. Sprawdź korek chłodnicy

Opublikowano

akmaly napisał: Zrób test na CO2 w płynie, jeśli wyjdzie negatywnie to nie wina uszczelki. Może być problem z przepływem, sprawdź chłodnicę, przewody i blok. Termostatu pod żadnym pozorem nie usuwaj, musi być i tyle. Sprawdź korek chłodnicy.,, Bąbelki idą ale nie ma obecności CO2 w chłodnicy,,

Opublikowano

To jak bąble idą to masz niedzczelność między układem chłodzenia a cylindrem pytanie czy uszczelka czy inna wada, chociaż jak nie było problemu przed remontem to najprościej sprawdzić wymieniając uszczelkę

Opublikowano
12 minut temu, akmaly napisał:

A jaki w tym problem? Wg mnie, żaden. Wiadome że lepiej surowe i obrabiać w bloku ale i gotowe nie musza być od razu złe. 

No to musisz być naprwdę hardcorem zeby je wybic by my próbowaliśmy i nie dało rady ( są tak cienkie), podejrzewam że nie tylko z tym byłby  problem ale do sedna. Jest dziurka w wężu od pompy wody do termostatu możłiwe żeby o to w chłodnicy gotowało wodę? Ps. Tuleje były zakładane przez warsztat.

Opublikowano

Nie trzeba być żadnym hardcorem ani jakimś super fachowcem, potrzeba tylko narzędzi i głowy na karku. Można te tuleje wycisnąć specjalnym ściągaczem lub umiejętne zniszczyć. Wyciąganie w całości ściągaczem jest pracochłonne ale da się. Osadzenie to najmniejszy problem. Ważne tylko kwestia oczyszczenia otworu. 

Co do tego gotowania wody to w chłodnicy Ci jej nie gotuje tylko w bloku jeśli jest problem z obiegiem. Wymień i się przekonasz. 

Opublikowano
18 minut temu, akmaly napisał:

 

Co do tego gotowania wody to w chłodnicy Ci jej nie gotuje tylko w bloku jeśli jest problem z obiegiem. Wymień i się przekonasz. 

W chłodnicy, czujnik jest w głowicy a pokazuje cały czas dobrą temperaturę.

Opublikowano

lukbold napisał: taaaaa zagotuj perkinsa... powodzenia. Włóż sobie tam termometr i zobacz te swoje gotowanie przy 60 stopniach. Jak stwierdziłeś że to nie jest CO2? miałeś test? Tak był test robiony. Kolor płynu nie zmienił się, czyli nie ma CO2 czyli raczej to nie uszczelka Edit: Termometr wkladaliśmy do chłodnicy tyle że kończył się na 70C ale w każdym razie przekroczył skalę

Opublikowano
10 godzin temu, akmaly napisał:

A jaki w tym problem? Wg mnie, żaden. Wiadome że lepiej surowe i obrabiać w bloku ale i gotowe nie musza być od razu złe. 

No pewnie nie jeden tak myśli i później na forum skąd się bierze płyn w oleju albo odwrotnie czy się grzeje czy co tam jeszcze. Nie wieżę że wciśnie jeden z drugim 4 tuleje na jednakową wysokość by była idealna płaszczyzna, a gdzie osiowanie w takim przypadku i pozostałe operacje? 3tyś. h i traktor na sprzedaż bo jakieś te mf-y to nie dobre ciągniki

Opublikowano

300h minęło już od remontu i odpukać jest ok najgorsze przeszedł bo zawsze o tej porze czyli siew rzepaku nie wytrzymywał i uszczelka padała a w tym roku to i areał rzepaku zwiększyłem

Opublikowano

Oczywiście że osadzę 4  tuleje na jednakową wysokość i to jedną ręką. Nic nie będzie pęknięta ani nie będzie tematów na forum. Nie martw się, Perkins to prosty silnik. Co osiowanie ma wspólnego z tulejami???

Opublikowano (edytowane)

Nie prawda, osiowanie wału wykonuje się tylko i wyłączenie aby wszystkie łożyska główne wału miały wspólną oś, oczywiście zachowując prostopadłość względem tulei.

Nie zawsze jest potrzeba ruszania wału, wał się mierzy i ocenia, nie wymienia od razu.

W perkinsach przeważnie problem jest z tulejami, wał wytrzyma spokojnie drugie zestawy ( oczywiście po pomiarze i ocenie ).

Tuleje są cienkie, nie ma większego problemu z osadzeniem, jedynie dokładne oczyszczenie otworów wymaga trochę czasu, ale tu żadna nowość, że dłużej się czyści niż składa. 

Edytowane przez akmaly

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v