Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MfKrystian    1

Witam mam małe zapytanie czy masseyem 3080 można jezdzic po asfalcie z włączonym napedem   pytam bo wiadomo ze naped 4x4 lepsza przyczepność i hamowanie na 4 koła  jesli bd jeździl po asfalcie nic się nie stanie z nim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105
1 godzinę temu, MfKrystian napisał:

Witam mam małe zapytanie czy masseyem 3080 można jezdzic po asfalcie z włączonym napedem   pytam bo wiadomo ze naped 4x4 lepsza przyczepność i hamowanie na 4 koła  jesli bd jeździl po asfalcie nic się nie stanie z nim?

Moim skromnym zdaniem to nie ma takiej potrzeby. W końcu jest to bardziej terenowa opcja, a jak wiadomo wszystko się zużywa przy załączonym napędzie bardziej(tarczki itd.). Jak dla mnie średni pomysł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

włączacie napęd podczas jazdy czy na postoju ? wlaczanie napędu podczas jazdy wpływa negatywnie na ten podzespół ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki    3274

jezdzić można tylko na pewno szybsze zużcie opon w najlepszym przypadku , a w gorszym przypadku remont spszegła od napedu przodka lub nieco droższe awarie układu napędu przedniej ośi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MfKrystian    1
1 godzinę temu, Niewielkilecznieduzy napisał:

włączacie napęd podczas jazdy czy na postoju ? wlaczanie napędu podczas jazdy wpływa negatywnie na ten podzespół ?

Ja włączam na postoju  podczas jazdy szarpie jak się włącza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ale z was geniusze, nie zauważyliście że ten napęd się rozłącza przy pewnej prędkości chyba właśnie po to żeby mniej się wszystko zużywało i raczej nie ma potrzeby tego używać skoro tak został zrobiony sterownik. Szarpie podczas włączania i wyłączania normalne ale nie znaczy że ma być załączany na postoju choćby z tego względu że jak włączysz na postoju i podczas jazdy go rozłączy (15km/h)  i z powrotem prędkość spadnie to go załączy więc nie ma sensu załączania jedynie na postoju jak by miał być załączany na postoju to zapewne by trzeba było użyć przy okazji sprzęgła. Lepsze hamowanie jest na cztery koła mimo wyłączonego napędu więc twoja teoria trochę nie do końca słuszna

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A przedni napęd nie jest przypadkiem tak zrobiony,że idzie trochę szybciej niż tylnia oś? Jeśli się mylę poprawcie 

Edytowano przez TheRolnik1992

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105
1 minutę temu, sznajdik napisał:

Ale z was geniusze, nie zauważyliście że ten napęd się rozłącza przy pewnej prędkości chyba właśnie po to żeby mniej się wszystko zużywało i raczej nie ma potrzeby tego używać skoro tak został zrobiony sterownik. Szarpie podczas włączania i wyłączania normalne ale nie znaczy że ma być załączany na postoju choćby z tego względu że jak włączysz na postoju i podczas jazdy go rozłączy (15km/h)  i z powrotem prędkość spadnie to go załączy więc nie ma sensu załączania jedynie na postoju jak by miał być załączany na postoju to zapewne by trzeba było użyć przy okazji sprzęgła. Lepsze hamowanie jest na cztery koła mimo wyłączonego napędu więc twoja teoria trochę nie do końca słuszna

Geniuszu nie we wszystkich modelach tak jest że rozłacza powyżej 14km/h więc Twoja teoria upadła...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MfKrystian    1
1 minutę temu, sznajdik napisał:

Ale z was geniusze, nie zauważyliście że ten napęd się rozłącza przy pewnej prędkości chyba właśnie po to żeby mniej się wszystko zużywało i raczej nie ma potrzeby tego używać skoro tak został zrobiony sterownik. Szarpie podczas włączania i wyłączania normalne ale nie znaczy że ma być załączany na postoju choćby z tego względu że jak włączysz na postoju i podczas jazdy go rozłączy (15km/h)  i z powrotem prędkość spadnie to go załączy więc nie ma sensu załączania jedynie na postoju jak by miał być załączany na postoju to zapewne by trzeba było użyć przy okazji sprzęgła. Lepsze hamowanie jest na cztery koła mimo wyłączonego napędu więc twoja teoria trochę nie do końca słuszna

Mi tylko na 2 tylne hamuje jak bez napędu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MfKrystian    1
1 minutę temu, sznajdik napisał:

A napęd w ogóle działa? W jakich modelach tak nie ma?

Napęd działa bo podczas talerzowania sprawdziłem  i przy wiekszym obciażeniu przemieli ziemię a bez napędu mi tylko hamują tylne a jak włącza to 4 koła hamują  ja mam masseya 3080 datatronic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105
18 minut temu, sznajdik napisał:

A napęd w ogóle działa? W jakich modelach tak nie ma?

W moim 6190 nie rozlacza.  

 

Mechanik mi powiedział że w tym modelu tego nie ma(w moim konkretnym, może to zależy od wersji). Był ba autotronik2 i nie rozłaczal, teraz jest kit założony i też nie rozlacza 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

U mnie standardowo po przekroczeniu danej prędkości przy włączonym napędzie tj. 15 km/h automatycznie rozłącza a poniżej tej prędkości włącza go ponownie, a przy hamowaniu jeśli działają wam sterowniki powinien załączyć się przodek i i powinno być słychać lekkie wycie od tylnej strony ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MfKrystian    1
26 minut temu, dereniek napisał:

U mnie standardowo po przekroczeniu danej prędkości przy włączonym napędzie tj. 15 km/h automatycznie rozłącza a poniżej tej prędkości włącza go ponownie, a przy hamowaniu jeśli działają wam sterowniki powinien załączyć się przodek i i powinno być słychać lekkie wycie od tylnej strony ciągnika

U mnie się chyba nie załącza bo kontrolka sie nie zapala jak hamuje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105
13 godzin temu, dereniek napisał:

U mnie standardowo po przekroczeniu danej prędkości przy włączonym napędzie tj. 15 km/h automatycznie rozłącza a poniżej tej prędkości włącza go ponownie, a przy hamowaniu jeśli działają wam sterowniki powinien załączyć się przodek i i powinno być słychać lekkie wycie od tylnej strony ciągnika

Przy hamowaniu działa, ale przy pełnej prędkości słychać napęd

Edytowano przez plati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

U mnie w 3080 przy 15 km/h rozłącza, jeśli zwolnisz spowrotem jest włączany, skrzynia autotronic jeśli napęd jest wyłączony to hamuje tylko tył, bo tylko z tylu ma hamulce, przód hamuje napędem. Jeżdżąc na włączonym napędzie non stop, pomijając zużycie opon i może też paliwa obrywa też wałek atakujący i koło talerzowe A co do tych części warto sprawdzić luz na przednim wsporniku osi bo jak tam dostanie luzu na dłuższy czas to i napęd będzie do roboty, wiem bo u nas to robiliśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105
Dnia 16.08.2019 o 14:41, plati napisał:

W moim 6190 nie rozlacza.  

 

Mechanik mi powiedział że w tym modelu tego nie ma(w moim konkretnym, może to zależy od wersji). Był ba autotronik2 i nie rozłaczal, teraz jest kit założony i też nie rozlacza 

Przyznaję się że gadałem głupoty. Nie rozlaczalo u mnie napędu przez awarie, po usunięciu awarii powyżej 13km kontrolka gaśnie. 

Po za tym nabyłem dziś instrukcję obsługi jest opisane jak przy danym załączeniu napęd się zachowuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rogalik102
      Co się dzieje z napedem podczas orania. Rozłącza się
       
      VID_20240421155706.mp4
    • Przez Ajaa
      Witam pany mam pytanie nie działa mi ehr jak przełączam przycisk na automat i jest włączona blokada to wyłącza blokadę z panelu gdzie szukać przyczyny 
    • Przez Manys
      Witam.
      Mam problem z MF 3070 a mianowicie nie ciągnie przedni napęd, kontrolka działa jak powinna tzn. po wciśnięciu niby gaśnie potem po ponownym załączeniu się zapala ale napęd przedni nie ciągnie.
      Wszystko inne normalnie załącza i rozłącza, zamieniłem elektrozawory z blokadą i nic się nie zmieniło czyli zawór ok, stop działa, styki przejrzane, 
      Przeszukałem forum ale jest temat że nie rozłącza napędu dlatego piszę 
      Podejrzewam że może tarczki do wymiany
      Proszę o podpowiedzi 
    • Przez ziolek1996
      Witam, 
      w moim MF 3065 wymieniamy końcówki wtryskiwaczy na nowe, pytanie jakie powinno być ustawione na nich ciśnienie??
    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj