cember16

Ustawienie początku kąta wtrysku ursus c-385 silnik z8401-1

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
cember16    0

Witam Drodzy forumowicze mam problem ze swoją 80tka silnik(ZTS matrin z8401, 1), otóż nie mogę ustawić poprawnego kąta wtrysku w tym silniku pompa była regenerowana wtryski tez,początek wtrysku on mi wypada na drugim otworze w kole zamachowym a pompa na Maxa przyspieszona, silnik pracuje kulawo nie ma wogule kultury pracy, dużo pali w orce głębokiej na godzinę 25 litrów, z mocą to jest tak że 3.5 tony rozrzutnik że zbożem pod górę czuć że go trzyma, co to moze być bo już mi brakuje pomysłów a dodam że ten ciągnik kupiłem do remontu a został cały zrobiony.... 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    16

Może masz coś przestawione na rozrządzie.Pompa ma swoje miejsce bo jest zgubiony ząb na sprzęgiełku, i te otwory fasolkowe są na tyle duże, że musi się kąt ustawić. Ustaw 1-szy cylinder w górnym położeniu (między sprężaniem a pracą) i zobacz czy na 4-tym jest tzw płukanie cylindra (oba zawory lekko otwarte), to wstępnie będziesz wiedział czy rozrząd jest ok. Ja początek wtrysku ustawiam łopatologicznie, bo znaki w starym ciągniku mogą znaczyć nie wiadomo co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cember16    0

Zawory jak ustawiłem to na 4 cyl, występowały zawory lekko otwarte więc jak kolega wyżej pisze rozrząd będzie ok, a co do pompy to pompa była u 2 pompiarzy i dopiero ostatni ja dobrze zrobił i właśnie któryś z tych pompiarzy mi musiał zamienić sprzegielko bo jak odbierałem pompe to była bez sprzegielka i zwróciłem mu uwagę i dał pierwsze lepsze z brzegu, a ktoś wie jakie powinno być ono w tym silniku ile musi mez zębów od szerokiego wycięcia do klina? 

Właśnie według tego ustawienia ciągnik chodzi jakbyś pukal w niego młotkiem... Twardo i kopci na biało 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ma opozniony zapłon.. Trzeba przeciąć podwójny frez i przyspieszyć o jeden ząbek i będzie chodził albo założyć oryginalne sprzegielko bo ewidentnie jest zamienione... 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Żeby ustawić  dobrze kąt wtrysku to trzeba ustawić pompę tak by listwa sterująca sekcjami była na równi z korpusem pompy.Z przodu  frontu jest zaślepka listwy na klucz chyba 19.Odkręć ją i zobacz jak ta listwa się porusza ,czy się nie zacina i czy wychodzi 0.5cm bo może ci żle włożył sekcje no ale skoro to fachowiec robił to powinno być dobrze.I teraz jak ustawisz listwę na równi z pompą to pierwszy przewód odkręcasz od wtrysku wyginasz do góry i kręcisz wałem srubokrętem przez okienko a w otwór po wtryskiwaczu kładziesz drut i patrzysz na rurkę kiedy poruszy się paliwo i drutem mierzysz ile mm jest przed gmp.Dlaczego tak bo na max gazie wtrysk jest opóżniony bo tak są zbudowane sekcje no chyba że są regenerowane to kąt może być taki sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

7ffbecf4b7b710cbgen.jpg


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

o ile się nie mylę początek wtrysku powinien być 24* przed GMP , można to sprawdzić np, suwmiarką wkładając ją w pierwszy wtrysk. Początek wtrysku powinien nastąpić jakieś 8mm  przed GMP I POWINNO GRAĆ , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cember16    0

Panowie sprawa wygląda tak, założyłem sprzegielko na pompe od 360 bo tylko takie dostałem na miejscu u siebie i zeszlifowalem jeden zabek od szerokiego wypustu, założyłem odpowietrzylem i początek wtrysku wypada teraz minimalnie parę stopni na kole zamachowym przed pierwszym otworem i ciągnik zapala chodzi lepiej, pompa wreszcie ma jakąś regulacje, zobaczymy dziś w polu jak będzie szło jak będzie zmiana na gorsze to kupię ori sprzegielko i wtedy będziemy kombinować, a jeśli to nie Pomorze to w zimę do rozrządu będę się odbierał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LuckyLuke12345    230
Dnia 15.08.2019 o 10:54, ogarek napisał:

Ma opozniony zapłon.. Trzeba przeciąć podwójny frez i przyspieszyć o jeden ząbek i będzie chodził albo założyć oryginalne sprzegielko bo ewidentnie jest zamienione... 

A u ciebie co trzeba z zapłonem błaźnie zrobić? Bo jesteś strasznie mułowaty 😂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GOLAS171    16

problem jest taki że są dwa typy wieloklinow na pompie i każde z nich ma wycięty klin w innym miejscu tj różnica ok 1 ząbek c385 i 90x maja normalnie a 91x (mlodsze) mają właśnie ten drugi typ, kiedyś nabyłem pompę wlasnie z tym innym wieloklinem i kręcąc jedna i druga do wyczuwalnego opory różnica była właśnie ok 1 zęba, najłatwiej wyciąć ten szeroki ząb na sprzęgielku i założyć inaczej 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cember16    0

Aha czyli jeśli mam 385 z silnikiem z8401-1 inaczej silnik nowego typu taki jak 912 bo nawet tłoki są na 3 pierścienie, a teraz założone mam sprzegielko od 385 i slink całkiem dobrze pracuje i... Jest dynamiczny i mało pali ładnie pracuje ale skoro te silniki miały inne sprzegielka na pompie to warto chyba założyć ori takie jak być powinno, teraz okres zimy więc jeszcze się pobawię :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GOLAS171    16

cember16 napisał: Aha czyli jeśli mam 385 z silnikiem z8401-1 inaczej silnik nowego typu taki jak 912 bo nawet tłoki są na 3 pierścienie, a teraz założone mam sprzegielko od 385 i slink całkiem dobrze pracuje i... Jest dynamiczny i mało pali ładnie pracuje ale skoro te silniki miały inne sprzegielka na pompie to warto chyba założyć ori takie jak być powinno, teraz okres zimy więc jeszcze się pobawię :) :) jeśli Ci ładnie pracuje to może nie kombinuj, czasem bywa tak że ludzie nie wiedzą o tych sprzegielkach i przedstawiają na rozrzadzie o jeden ząbek,więc jak założysz teraz może oryginał żeby nie było problemu 😉 to nic tylko trzeba to uturbic 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cember16    0
GOLAS171 napisał:

cember16 napisał: Aha czyli jeśli mam 385 z silnikiem z8401-1 inaczej silnik nowego typu taki jak 912 bo nawet tłoki są na 3 pierścienie, a teraz założone mam sprzegielko od 385 i slink całkiem dobrze pracuje i... Jest dynamiczny i mało pali ładnie pracuje ale skoro te silniki miały inne sprzegielka na pompie to warto chyba założyć ori takie jak być powinno, teraz okres zimy więc jeszcze się pobawię :) :) jeśli Ci ładnie pracuje to może nie kombinuj, czasem bywa tak że ludzie nie wiedzą o tych sprzegielkach i przedstawiają na rozrzadzie o jeden ząbek,więc jak założysz teraz może oryginał żeby nie było problemu 😉 to nic tylko trzeba to uturbic 😉

Miałem taki problem z pompa w tym ciągniku taki ze ile gości robiło ta pompe to nikt nie powiedział że jest zle sprzęgło na pompie a było takie jak w 60 i ciągnik cały czas miał za wczesny wtrysk chodził twardo i metaliczne, i na hetakr palił 20 litrów.... Teraz na godzinę orki jakieś 12 litrów po zmianie sprzęgła na takie jak w C385 ale cały czas pompa jest na max odchylona od silnika ale inna praca jest silnika i inna dynamika... I zero dymu:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj