istist

Nieszczelna pompa wodna

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
istist    0

Witam,

Od około 2 tygodni obserwuję wykapywanie wody (ostatnio dość silne) z pompy wodnej (z okolic koła na pasek klinowy) z mojego mtz 82. W ciągu kilku dni ubyło około 3,5 litra wody. W związku z tym zastanawiam się, czy mogę to spróbować uszczelnić wymieniając jakąś uszczelkę, czy raczej od razu kupować nową pompę?

Edytowano przez istist
Literówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    330

Jest tam taki specjalny grafitowy uszczelniacz. Ja musiałem kupić pompę bo nie mieli go w żadnym sklepie i zamówić nie chcieli bo twierdzili, że i tak tego się nie poskłada dobrze. Zrzuć pasek i zobacz czy nie masz luzu na łożyskach pompy. U mnie chodziła do końca jakby nigdy nic a jak zdjąłem pasek to przez noc uciekło pół płynu bo było z pół cm luzu na wałku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    117

W pieniądzach 70-100 zł kupisz nową pompę, więc ja zmieniłbym całą, bo raz zrobisz, a za miesiąc znowu coś wyskoczy.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawel885    2183

Panowie sąsiadowi w jumzie zmieniałem pompę i okazało się że klin wypadł z wału bo nakrętka znikła... Nie wiem jakim cudem to chodziło ale pytanie czy włoży ten klin bez odjeżdżania przodkiem bo koła nie da rady 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    330

Trzeba spróbować. Ja czytałem, że w MTZ trzeba chłodnicę wyjmować żeby pompę zmienić a wystarczyło wiatrak odkręcić i wyszła to może i tu da radę coś wymyślić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2183

Pompę zmieniłem bez wyjmowania wiatraka czy chłodnicy, chodzi o koło pasowe na wale 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    440

Mi w ubiegłym roku stało się to samo, kapało z okolic koła pasowego. Do czasu gdy podczas ugniatania qq coś pieprznęło. Okazało się że zrobił się taki luz że wiatrak uderzył w osłonę chłodnicy i urwało jedną łoaptkę. Całe szczęście że chlodnica nie ucierpiała. Nowa pompa chyba 120zł, za namową sprzedawcy kupiliśmy plastikowy wiatrak z większą ilością łopatek niż stary. Owszem ma teraz trochę lepsze chłodzenie, ale zamontowanie go po prostu... ile uji poleciało. Starą pompę z wiatrakiem wyjąłem bez ruszania chłodnicy, z nowym nie było nawet cienia szansy bo nowy po zamontowaniu jest dosłownie 3mm od chłodnicy. 

gg 276.jpg

  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

Dziękując za wszelkie porady informuję, że przyczyną kapania najprawdopodobniej była uszczelka pod głowicą. Tuż po zamieszaniu poprzedniego wpisu, woda wlała się do silnika w efekcie czego mam teraz sporo pracy z jego naprawą. Wstępnie oceniam, że poprzedni właściciel poskładał silnik bardzo niestarannie (nierówna i słabo przykręcona głowica) planując szybką sprzedaż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tymtus    42

Panowie odświeżę trochę temat. W Belarusie 952 zaczęło mi kapac z otworu technologicznego w pompie, wymieniłem pompe, i dalej to samo. Pomyślałem, że nowa pompa może być fabrycznie uszkodzona więc zareklamowałem i zamontowałem następna, a problem dalej jest. Macie jakieś pomysły? Sprawdzałem uszczelke pod głowicą, bo myślałem, że może jest ciśnienie w układzie chłodzenia, ale uszczelka cała. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    5313

następna pompa nieszczelna jeśli nie ma ciśnienia w układzie chłodzenia chociaż uszczelnienie ma wytrzymać przy normalnym ciśnieniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez P107R
      Witam,
      Mam problem w swoim 1025a z 2007r, otóż wczoraj podczas prac polowych nagle przestał działać przedni napęd. Ciśnienie w skrzyni sprawdzone manometrem 9 bar na ciepłym silniku, elektrozawór sprawny, podaje olej, podniosłem jedno przednie koło i przy pracującym silniku jak włączę napęd to nie mogę tego koła obrócić, czyli napęd jest teoretycznie załączony, ale z ciężkim agregatem na piachu ciągnik się prawie zakopał, bo przód nie ciągnął wcale, tak samo podczas hamowania zawsze było słychać moment załączenia się przedniego napędu a od wczoraj cisza. Niestety nie mogę znaleźć schematów i nie wiem jak ten napęd jest skonstruowany. Wiem że w 82 i pochodnych jest podpora wału ze sprzęgłem przeciążeniowym, tutaj tego nie ma. Czy ktoś dysponuje schematem tego napędu, lub wiedzą jak on tak właściwie jest skonstruowany i jaka jest jego zasada działania? co odpowiada za jego załączenie? są tam jakieś tarczki które naciska tłok hydrauliczny? jest tam sprzęgło przeciążeniowe?
      Sprzęt jest potrzebny więc nie chcę go niepotrzebnie rozbierać żeby patrzeć co i jak tam w  środku działa, będę wdzięczny za podpowiedzi lub najlepiej jakiś schemat tego napędu np. z katalogu części.
    • Przez 18mateo18
      witam w zimę zakładałem napęd do mojego mtz oś kupiłem używaną a całą resztę nowa podporę wały przystawkę grzeje mi się bardzo ta podpora co może być przyczyną olej jest ostatnio pojechałem orać i na ciężkiej glebie przestał ciągnąć mi napęd kręcił się tylko wał przed podporą od skrzyni biegów ten 1 przyjechałem do domu postanowiłem dokręcić tą śrubę w podporze i od tej pory się bardzo grzeje i coś w niej wyje na 9 szosowej .
       
      dodam że przed żniwami remontowałem przód wymieniałem uszczelniacze i półośki poziome jedna była urwana a druga była dobra tylko miała zęby trochę zjechane i kupiłem 2 nowe długo się na jednej nie najeździłem bo pojechałem orać to 3 żeby wyrwało i aż jeden wyszedł tym dekielkiem na 6 śrub i z powrotem założyłem tą starą i jedna jest nowa a druga stara pomóżcie co może być przyczyna rwania półosiek i grzania się podpory
    • Przez Typowyrolnikdamian
      Witam posiadam od kilku lat ciągnik jumz am6.Chciałbym zamontować do niego wspomaganie kierownicy na orbitrol i mianowicie nie wiem jak to powinno zostać wykonane.Jezeli to możliwe to poproszę o dokładne zdjęcia jak jest to wszystko pomontowane siłownik,orbitrol,węże itp.
       
    • Przez GrześMTZ82
      Witam. Problem mam w MTZ 82 z 1987r. Chodzi o przedni napęd... Jeśli jadę na pusto to nic się nie dzieje ale jak już jest załadowane świeże drzewo na przyczepce i jadąc z góry przeskakuje coś w przednim napędzie... Co to może być?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj