Audi213

Ursus 1234 problemy z hydrauliką

Polecane posty

Audi213    143

Mam problem z ursusem 1234. Po chwili pracy, lub przy większym chwilowym obciążeniu ciągnik zaczyna się " ślizgać", to znaczy wzmacniacz wyje, ale nie jedzie, a żółw przestaje funkcjonować. Problem jest również z hydrauliką, która po dłuższym czasie pracy nagrzewa olej do tego stopnia że można się przewodami od hydrauliki poparzyć, a pompa zaczyna wariować, losowo blokuje się i nie można nic opuścić, nie podnosi od razu, tylko do pewnej wysokości i po czasie dopiero do samej góry, i zdarza się że powoli opada do samego dołu. Występuje objaw można powiedzieć "padaczki" co wydaje mi się może mieć związek z pompą,bo występuje tylko gdy mam coś zaczepione na plecak. Ciągnik wtedy zaczyna się telepać góra dół i trzeba zejść z obrotów żeby się uspokoił. Czytałem że problem ze wzmacniaczem może mieć związek z rozdzielaczem wzmacniacza, ale może ktoś miał podobnie i nakieruje mnie co jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

Słaba mikropompka nie odhamuje taśmy i jednocześnie dociska tarczki powodując nagrzewanie oleju który tylko potęguje efekt. To samo może się dziać z pompą podnośnika, która mieląc olej rozgrzewa go i wzmacniacz zaczyna źle działać na gorącym oleju. Sprawdź ciśnienia na złączach hydrauliki oraz na womie. Napisz jakie najcięższe maszyny zaczepiasz. Możliwe też że przez zbyt dociśniętą taśmę wzmacniacza następuje tarcie na zającu i grzeje olej. Chłodnica oleju drożna? Nagrzewa się? Piszesz że żółw się ślizga. Dopóki masz co najmniej 1200 obrotów na silniku i zapas mocy to jedź na zającu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Audi213    143

Najcięższa jest talerzowka 3m 1.6t. Nie da się jechać na zającu bo po pewnym czasie ślizga się też na nim, i zanika napęd. Po pewnym czasie z opuszczaną maszyną nie można ruszyć z miejsca, a z jazdą po drodze też ma częściowo problem. Z talerzowką też nie ma ciężko bo nie czuć ale po nagraniu oleju odmawia posłuszeństwa. Na pewno będę go rozpoławiał, i chodzi mi na co mam w twoim wypadku zwrócić uwagę. Z tego co pamiętam pompka była już wymiana ale nie przyniosło to efektu. 

Edytowano przez Audi213

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

Wymiana mikropompki, uszczelnienia wzmacniacza momentu, tłoczka taśmy, sprawdzenie przecieków przystawki napędu i uszczelniacze womu, wymiana tarczek i przekładek wzmacniacza. Możesz kupić sam wkład mikropompki i odkręcić pokrywę boczną skrzyni biegów i wymienić koła zębate mikropompki. Na jakiś czas pomoże jeśli winna jest mikropompka. Czasami układ jest sprawny, a ciśnienie ucieka na womie lub na przystawce przedniego napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Audi213    143

Tasma, satelity, mikropompka i pompa podnośnika były wymieniane rok albo dwa temu ale nic to nie dało ,a przeczytałem na forum że ktoś miał podobnie i winowajcą był rozdzielacz wzmacniacza, tyle że nie wiem czy to załatwi problem pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

Podnośnik wariuje od gorącego oleju, rozdzielacz wzmacniacza najłatwiej wymienić bo jest pod pokrywą górną pod podłogą. To że olej jest tak gorący to jest totalnie nienormalne. Napęd rozłącza bo gdzieś ciśnienie ucieka, więc jest ubytek oleju. Najlepiej wkręcić manometr w miejscu czujnika zaniku ciśnienia na mikropompce i ruszać wajchami od womu, zająca i napędu i to pokaże gdzie jest przeciek oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
3 godziny temu, Maverick napisał:

...Najlepiej wkręcić manometr w miejscu czujnika zaniku ciśnienia na mikropompce i ruszać wajchami od womu, zająca i napędu i to pokaże gdzie jest przeciek oleju.

dlatego wkręciłem go zamiast czujnika poziomu paliwa i podpiąłem jak piszesz i wiem co się dzieje i każdemu to polecam. Można wtedy cokolwiek powiedzieć co się dzieje z hydrauliką.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Domin151
      Witam mam problem otóż ostatnio orałem i  przestał działać mi podnośnik myślałem że to pompa wymieniłem na nową zaczepiłem pług  i podnosi bardzo powoli  na wolnych i wysokich obrotach podnosi tak samo przyczepę kipruje normalnie 
      filtry wyczyszczone olej max  
       
    • Przez zetor70116718
      Witam , Panowie czy może ktoś wytłumaczyć mi o co chodzi... Mianowicie ciągnik obecnie pracuje przy agregacie talerzowym i siewniku 2.5m. Agregat waga.1050 Kg , siewnik Nordsten (mała skrzynia) . Zauważyłem że podnośnik podczas drogi lub pracy w polu przy nierównościach ( dziury w drodze Polnej, bruzdy na poprzeczniakach ) , gdy podskoczy na nierówności sam opuszcza i automatycznie odrazu podnosi. Nieraz robi to powoli a nieraz gwałtownie. Czy może mi ktoś wytłumaczyć w czym tkwi problem lub spotkał sie z czymś takim ?
    • Przez mateunia19
      założyłem ten temat kiedyś ale nie mogę go znaleźć więc powtórzę. Ciągnik gdy jest zimny podniesie wszystko idealnie gdy natomiast pochodził z godzinkę przy agregacie czy talerzówce i często używało sie podnośnika następowały problemy, gdyż znacznie wolniej podnosił lub wo gule nie chciał wtedy musiałem zgasić silnik na sekundkę to znowu zaczął podnosić ale bardzo powoli. czym to jest spowodowane? jak to naprawić. Pompka ta co jest w szkrzyni pośredniej jest po regeneracji. Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam balotowałem ursusem  i ciśnienie z komory uciekało jak niewiem nie trzyma zawór u ursusa 1014 sprawdziłem nawet ciśniomierzem. Do was pytanie czy można zrobić osobny rozdzielacz i gdzie z weżami się podpiąć w tym ursusie może wtedy nie bedzie uciekać jak kupię rozdzielacz osobny 
    • Przez Psajdak009
      Witam. Potrzebuję pomocy w kwestii hydrauliki w ciągniku C - 385. Na początku ciśnienie na wyjściu wynosiło 150 barów. Po podpięciu pługa obrotowego, ciśnienie spadło do 70 -80 barów i ciągnik ma problem z obrotem i trzęsie ciągnikiem. Gdy olej się rozgrzeje, to o obrocie już nie ma mowy. Teraz ciśnienie wynosi 70-80 barów i nie co może być przyczyną. Dodam, że podczas pracy z pługiem, węże bardzo się grzeją i siłownik też. Olej w normie, filtry wymienione. Zauważyłem, że olej wydaje się tak jakby był trochę spieniony. Co może być przyczyną niskiego ciśnienia. Dziękuję za podpowiedzi 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj