adrofi7210

Massey Fergusson 148 (255)- Zgrzytają biegi pod obciążeniem

Polecane posty

adrofi7210    0

Witam,nabylem ostatnio ciagnik Massey Ferguson 148 duzo ludzi mowi ze to to samo co 255
Malo znam sie na mechanice, a ciagnik mial padniety silnik, oddalem go do kapitalnego remontu i gość ktory to zrobil zalozyl mi tez nowe okladziny na sprzeglo,

Moj problem polega na tym, iz gdy wbijam biegi to mocno zgrzyta,gdy ciagnik ciagnie maszyne dojezdzam do konca pola wciskam sprzeglo i poprostu nie umiem wybic z biegu musze szarpnac ciagnikiem wtedy moge wybic bieg, gdy stoi na rozwnym bez obciazenia wbijam bieg trzymam sprzego do dechy a ciagnik jakby chcial ruszyc,albo jedzie calkiem powoli, dodam jeszcze ze sprzego lapie tak na polowie miedzy polozeniem gornym a dolnym pedalu, 

Probowalem regolowac luz miedzy lozyskiem oporowym a tymi srobami, ale regolowalem go tym walkiem ktory idzie do pedalu sprzegla, ale bez efektu

I teraz nie wiem czy jakbym regolowal tymi srobami czy przyniosloby to efekt  czy problem lezy gdzie indziej, 

Prosze o porade,....
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam2812    15

Jeżeli ten mf to to samo co 255 to sprzęgło ma 2 stopnie działania sprawdź czy jak wciśniesz do końca czy będziesz w stanie włączyć wom jeśli tak to sprzęgło działa prawidłowo i przyczyna leży gdzie indziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    7

Sprzęgło w 255 jest dwustopniowe (ma też 2 tarcze z okładzinami tak jest u ciebie) Mniejsza tarcza jest od WOM i reguluje się ją od dołu szczelinomierzem na 3 łapkach- nie mam pod ręką książki napraw więc nie będę strzelał z wartością szczeliny. Duża tarcza jest od biegów, regulacja pedałem sprzęgła i wałkiem tego pedału. Przy prawidłowej regulacji po wciśnięciu pedału do samego dołu ma bez zgrzytu dać się załączyć WOM. W połowie drogi pedału do góry  wałek powinien pracować. Stopień od biegów pracuje mniej więcej od połowy do górnego położenia. Dodatkowo przed samą górą powinno być około 4-7 mm luzu dla tego stopnia. Zmieniając biegi wystarczy wcisnąć pedał do połowy i mamy wysprzęglone, do końca wciskasz tylko jak chcesz załączyć wałek

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj