tofik420

sieczkarnia claas mercator

Polecane posty

tofik420    45

Panowie jak zabrać się za wymianę łożysk w sieczkarni w mercatorze? Czy trzeba rozkręcić wszystkie blachy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    788

jakie blachy? z prawej łożysko masz na wierzchu, a z lewej tylko osłona koła pasowego i samo koło pasowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    788

osłona koła pasowego przykręcana na 4 śruby, do zdjęcia samego koła musisz wybić klina(albo odkręcić pierścień blokujący koło w zależności co tam masz) potem ściągaczem zdemontować koło pasowe następnie obudowe łożyska przykręcana jest na 3 śruby 8 i łożysko masz prawie na wieszchu, musisz je potraktować albo jakimś ściągaczem albo szlifierka nadciąć, nie wiem jakimi narzędziami dysponujesz ale skoro masz kombajn to pewnie jakieś tam narzędzia masz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tofik420    45

u mnie łożysko od strony koła pasowego nie wystaje wogóle na zewnątrz ... sciągaczem napewno go nie złapie no i szlifierką też nie ma dojscia a z drugiej strony nie wiem jeszcze bo nie rozkręcałem. czyżbym miał obudowe tak rozbitą? ale nawet po pociągnięciu wału łożysko wystaje może 2 mm.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    69

Wydłubać kulki,  naciąć szlifierką, przecinak, ściągacz trzeba kombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tofik420    45

Tyle wystaje to łożysko. .. Młotek przecinak czy szlifierka to tylko w ostatecznosci. Myślę że musi być jakiś inny sposób na wymianę tych łożysk.  U was też jest taki luz na ..boki.. ? Luz góra dół mam niewielki ale na boki to chodzi jakieś 7-10 mm

1565150398567-2004456523.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tofik420    45

wymieniam bo wyje mi jedno, no i ten luz na boki mnie niepokoi ....jest moim zdaniem trochę za duży i boję się że noże ruchome mogą łapać noże stałe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2345

nie wiem jak tu ale u mnie w mniejszym consulu jest podobnie jak nie identycznie i sciagnoles obudowe od zewnątrz wyciąg teraz id środka i od środka je zabijaj aby ruszyło bo ono jest na stozku


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tofik420    45

wiem że jest stożek na tulejce i łożysku, niestety od środka nie ma szans uderzyć w łożysko bo wał zasłania wszystko. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    69

Jest tak jak mówisz, od środka nie ma szans. Trzeba wydłubać kulki (naciąć delikatnie krawędzie łożyska) potem kombinować z wyjęciem pierścieni łożyskowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tofik420    45

Duży kolego masz luz na boki u siebie?

ten na boki?

Edytowano przez tofik420
wyjaśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    69

Nie mam luzu. Już z trzy razy wymieniłem te łożyska, dwa razy już mi się zaczęło dymić. Chyba za mocno pas napinałem, teraz ma bardzo luźno.

Ten luz to masz na wałku czy łożysko a obudowa? Jeśli jest taki  duży jak piszesz, to trzeba zlikwidować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tofik420    45

luz jest tak jakby w obudowie łożyska. Ty jak wymieniałeś u siebie łożyska to zmieniałeś obudowy?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    788

weź kawałek jakiegoś płaskownika czy nawet pręta przyspawaj do środkowej bierzni łożyska i wystukaj na zasadzie bezwładności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    69

Nie. Tylko z tego co pamiętam trzeba uważać, by te śruby co widać na foto nie wpadły do środka, bo będzie problem...:)

Nie pamiętam czemu, ale w tamtym roku całą sieczkarnię rozkręcałem i to chyba właśnie dlatego że mi śruba wpadła do środka....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tofik420    45

no nic.. Dzięki koledzy za pomoc ale widzę że bez rozkręcania sieczkarni się nie obejdzie aby wymienić obudowy łożysk bo chyba na nich ten luz... zostawię to na zimę może te kilkanaście ha gryki wytrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    12

Nowy81 napisał: Nie mam luzu. Już z trzy razy wymieniłem te łożyska, dwa razy już mi się zaczęło dymić. Chyba za mocno pas napinałem, teraz ma bardzo luźno. Ten luz to masz na wałku czy łożysko a obudowa? Jeśli jest taki  duży jak piszesz, to trzeba zlikwidować... Dymiło się? Jeśli łożyska są z stożkową tuleją wciąganą to nspisz jak je montowałeś a dokładnie w jaki sposób dokręcałeś nakrętkę koronkową. Bo od naciągu pasa to raczej nie.


_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    69

Być może za mocno dokręcam  nakrętkę. Tzn. nie wymieniałem po obu stronach jednocześnie. Dymiło się dla tego, że łożysko się zaciera, a tam i słomy plew nie brakuje.

Dokręcam tak do lekkiego oporu przecinakiem. Jeśli możesz podaj prawidłowy montaż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nisos    3

Dosyć skutecznym sposobem na takie mocowanie łożysk jest cofnięcie tulei stożkowej - trzeba nakręcić nakrętkę tak aby między łożyskiem a nakrętką było 1-2 mm luzu i najlepiej  przy pomocy rurki nałożonej na wał uderzyć nakrętkę tak aby się przesunęła z tulejką ( skutkuje w 95%),podobnie demontuje się koła mocowane "klinem z noskiem"-najpierw cofnąć koło potem wyciągnąć klin (bez cofnięcia koła często urywa się nosek w klinie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    12

Musiałbyś poszukać na stronie SKF dokładnych danych dla twojego łożyska, ale łożysko baryłkowe bębna w Dominatorze to należy dokręcić ręką do oporu a następnie kluczem o dalsze 170°. W twoim przypadku powinno być podobnie. Od razu jak przeczytałem, że dymiło to pomyślałem, że dokręcałeś jak większość przecinakiem. To jest najczęstrza przyczyna grzania, naprężenia kasują luz wstępny, a te łożyska mają co najmniej C3. Kolejna sprawa to osadzenie łożyska wzdłużnie aby nie było naprężeń poosiowych.


_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez romanwiatr
      Chcę przesiąść się BIZONA na CLASSA w cenie do 130 tys. Pracował będzie na około 100 ha na na ziemi z wydajnością pszenicy 6 t/ha oraz na słabych.
      Rozważam Dominatora 98 sl heder 4,5m, ale znalazłem też 108 sl z hederem 4,5m z takim hederem ponieważ mam dużo przejazdów (jeżdżę droga z hedrem), a następnie dokupić sam heder 6m i na większe kawałki.
      Biorę pod uwagę też Commandera 114 CS ale on ma heder 5,1m  i obawiam się czy dam rade poruszać się nim po drodze, czy będę musiał za każdym razem zdejmować heder i zastanawia mnie jego dość duża pojemność .
      Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane.
       
    • Przez m_i_c_h_a_l
      Cześć,
      Czy ma ktoś jakiś patent na wyjęcie łożyska z rozdrabniacza słomy?
      Nie da rady podejśc ściągaczem a od środka jest zbyt mało miejsca aby czymkolwiek je wybić.
       
       


    • Przez adiksutil16
      Witam. Parę dni temu kupiłem Dominatora(jak w temacie) Jest to mój pierwszy Claas i nie wiem za bardzo co do czego służy. Mam prośbę, prześlę zdjęcia i jakby ktoś z was mógłby mi napisać co do czego służy.
       


       
      Jakbyście mogli pisać np.
      1. wajha od tego i tego
      2....
       
      A tak samo z kontrolkami np.
      L1 kontrolka od tego i tego
       
      Z góry dzięki za pomoc!
    • Przez krowazie
      Wkupię heder do kombajnu class dominator 88 sl o szerokości 3.90 lub 4.5 metra. Wesołych świąt 
      I jeszcze jedno pytanie czy to jest prawda że dominatory miały różne szerokości gardzieli ? Gadałem z mechanikiem i tak powiedział 
      nowy nabytek 

    • Przez Ziel
      Witam,
      mam problem ze sciągnięciem połówki koła od młocarni, ślimak sciągnięty, klin też tylko koło ani drgnie. Było podgrzewane sciągaczem naciągane i bite młotem, ani drgnie..
      jest tam jeszcze jakieś zabezpieczenie?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj