Polecane posty

Dałby rade ktoś pomóc, mianowicie chodzi o rewers w tym ciągniku do przodu wchodzi normalnie ale do tyłu coś blokuje wajchę i nie pozwala jej się cofnąć jak próbuje bez wciśniętego sprzęgła to słychać jakby ślizganie w skrzyni a nie zgrzytanie trybów i za cholerę nie wiem oco chodzi zdaje się że nic się nie rozwaliło a rewers coś blokuje..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    203

rewers jest na synchronizatorze tak jak i reszta biegów , a masz półbieg sprawdzałeś jak działa z załączonym i bez półbiegu , a na zgaszonym jak wchodzi .

Mi się też kiedyś blokował znaczy do przodu lekko sam wyruszał nawet na luzie na rewersie , a do tyłu niekiedy nie ruszał jakby się skrzynia zblokowała , bo tak było ale to problem był z ustawieniem półbiegu -elektryczny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, sebe1033 napisał:

rewers jest na synchronizatorze tak jak i reszta biegów , a masz półbieg sprawdzałeś jak działa z załączonym i bez półbiegu , a na zgaszonym jak wchodzi .

Mi się też kiedyś blokował znaczy do przodu lekko sam wyruszał nawet na luzie na rewersie , a do tyłu niekiedy nie ruszał jakby się skrzynia zblokowała , bo tak było ale to problem był z ustawieniem półbiegu -elektryczny 

Półbiegi działają wszystkie na zgaszonym też wszystko działa co do elektroniki tam jest 5 cewek 4 od półbiegów i jedna główna sprawdzałem wszystkie działają... Chyba że coś tak ale bezpieczniki i przekaźniki wszystkie wyglądajom normalnie żaden nie jest spalony... I to jest dziwne biegi do przodu śmigają normalnie a wstecznego wogóle nie ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    203

ale że nie wchodzi czy wejdzie i czuć że bieg zblokowany , a odłączałeś cięgło od dźwigni i próbowałeś załączyć przy samej skrzyni (może źle wyregulowane) oczywiście na zgaszonym jak będziesz podspodem. A dźwignia jak jest na luzie od rewersu to stoi na samym środku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, sebe1033 napisał:

ale że nie wchodzi czy wejdzie i czuć że bieg zblokowany , a odłączałeś cięgło od dźwigni i próbowałeś załączyć przy samej skrzyni (może źle wyregulowane) oczywiście na zgaszonym jak będziesz podspodem. A dźwignia jak jest na luzie od rewersu to stoi na samym środku ?

Nie idzie jej w ogóle cofnąć jak próbuje bez sprzęgła na chama cofnąć to słychać tylko ślizganie w skrzyni jakby sprzęgło, na luzie i do przodu normalnie rewers chodzi a do tego czy odłączyłem przy skrzyni to nawet żabą (francuzem) próbowałem na chama i też nie idzie a zdaje się że mechanicznie nic się nie uszkodziło... Ciągnik mam od 3 lat więc złe wyregulowanie nie wchodzi w grę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    203

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/532267-skrzynia-od-srodka/

tam coś widać katalog dostępny bez problemu na stronie NH  , na skrzyni jest pokrywa do odkręcenia żeby zobaczyć co w środku sie dzieje , jest tylko jedno ale podłoga w kabinie ... może jak jakoś podniesiesz ją z jednej strony to dostęp będzie... 

A to co by synchronizator sie zblokował i nie zazębia , to jak wcale ci nie wchodzi wsteczny to co tylko do przodu jeździsz ??? 

Ale jak coś działa jeszcze to na zapalonym na równym spróbuj załączać wsteczny i jak nie wejdzie pchaj dźwignie dalej i sprzęgło puść powinien na samym tarciu coś ruszyć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, sebe1033 napisał:

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/532267-skrzynia-od-srodka/

tam coś widać katalog dostępny bez problemu na stronie NH  , na skrzyni jest pokrywa do odkręcenia żeby zobaczyć co w środku sie dzieje , jest tylko jedno ale podłoga w kabinie ... może jak jakoś podniesiesz ją z jednej strony to dostęp będzie... 

A to co by synchronizator sie zblokował i nie zazębia , to jak wcale ci nie wchodzi wsteczny to co tylko do przodu jeździsz ??? 

Ale jak coś działa jeszcze to na zapalonym na równym spróbuj załączać wsteczny i jak nie wejdzie pchaj dźwignie dalej i sprzęgło puść powinien na samym tarciu coś ruszyć 

właśnie wiem że tam taki ch*jowy dostęp że pod kabiną tylko jest właz, no właśnie tylko do przodu jeździ i na luzie rewers też normalnie stoi a co do wpychania rewersu na siłę bez sprzęgła do tyłu to jak na chama ciągnę to jest taki myk że w skrzyni się sprzęgło ślizga ciągnik próbuje cofnąć i po chwili jakby mu ktoś ręczny zaciągał staje i już się nie cofa mimo że wajchę dalej można ciągnąć i ślizganie słychać cały czas...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    203

inaczej przy rewersie pod kabiną masz przełącznik półbiegów , do przodu masz 32 a do tyłu 16 , a to dlatego że jeden półbieg idzie bezpośredni pomija wsteczny .

Czyli do przodu możesz mieć zająca (czy parzyste biegi) ale do tyłu nie  , a żółw(nieparzyste) do tyłu no i do przodu .

U mnie tak było coś sie skrzynia blokowała na wstecznym niekiedy i okazało się że ten zając sie nie odłączał i była jazda do przodu i tyłu jednocześnie . 

A odpowiadał za to przełącznik przy dźwigni od rewersu był źle nastawiony i z czasem zjeździło tarcze od półbiegów .

Dlatego pytam czy ci wchodzi wsteczny wogóle czy nie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wchodzi wajcha na wsteczny do połowy między luzem a wstecznym i ślizga się sprzęgło w skrzyni nie słychać zgrzytania trybów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    203

to sprawdź jeszcze ten przełącznik co jest przy rewersie pod kabiną , a które sprzęgło ślizga się te główne ? 

To może coś z tym masz nie tak nie pamiętam już czy cewka ma być pod napięciem czy bez od półbiegu żeby wsteczny był , bo jeden z półbiegów jest bezpośrednio pomija wsteczny w ogóle pomija rewers i do przodu też  (można nawet mieć na luzie na rewersie - półbieg załączyć i pojedzie do przodu ale po to ten przełącznik przy samej dźwigni rewersu żeby to rozłączać by tylko do przodu jak bedzie załączać ) 

Tagże weź sprawdź jeszcze dźwignię od rewersu - sprawdzaj napięcie załącz żółwia czy tam nieparzyste biegi weź na luz potem do przodu . Potem weź zająca czy parzyste i też sprawdzaj . Powinna być zmiana tylko do przodu napięcie będzie 

Musiałbym sprawdzić u siebie dokładnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

sprawdzałem elektronika przy biegach i półbiegach jest git chyba nie zostaje mi nic innego jak zdjąć kabinę i dobrać się z góry do tego...

Co do sprzęgła to nie jestem pewien ale chyba nie właśnie bardziej z sierotka skrzyni gdzieś niż z przodu...

Edytowano przez OuttaControl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dwaidko
      Witam. Mam problem ze ślizgającymi się tarczkami w renault ares 610. Problem występuje tylko podczas jazdy do tyłu.  Problem wystąpił po remoncie skrzyni. Wcześniej było wszystko dobrze. Jest w nim rewers elektrohydrauliczny. Czy będzie trzeba jeszcze raz wymieniać tarczki? 
    • Przez damin1
      Może wypowie się ktoś znający się na temacie, a mianowicie chodzi mi o polbiegi a dokładniej awarie jednego z nich. Traktor jedzie słabiej na 2. Gdy przezucam z 1 na 2 to zamiast przyspieszyć to zwalnia. Co mogło się zepsuć.? Valtra valmet 8150 
    • Przez Młodym
      Witam wszystkich ,mam problem z Władimirem, sprzęgło na 6 biegu się ślizga ,czy tarcza do wymiany czy docisk, a może regulacja łapek.
    • Przez unipasz
      gdzie ten element zaznaczony na zdieciu podłączyć 
    • Przez Zibo123123
      Witam jak ustawić sprzęgło
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj