OuttaControl

Fiat F 100 DT

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Dałby rade ktoś pomóc, mianowicie chodzi o rewers w tym ciągniku do przodu wchodzi normalnie ale do tyłu coś blokuje wajchę i nie pozwala jej się cofnąć jak próbuje bez wciśniętego sprzęgła to słychać jakby ślizganie w skrzyni a nie zgrzytanie trybów i za cholerę nie wiem oco chodzi zdaje się że nic się nie rozwaliło a rewers coś blokuje..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

rewers jest na synchronizatorze tak jak i reszta biegów , a masz półbieg sprawdzałeś jak działa z załączonym i bez półbiegu , a na zgaszonym jak wchodzi .

Mi się też kiedyś blokował znaczy do przodu lekko sam wyruszał nawet na luzie na rewersie , a do tyłu niekiedy nie ruszał jakby się skrzynia zblokowała , bo tak było ale to problem był z ustawieniem półbiegu -elektryczny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, sebe1033 napisał:

rewers jest na synchronizatorze tak jak i reszta biegów , a masz półbieg sprawdzałeś jak działa z załączonym i bez półbiegu , a na zgaszonym jak wchodzi .

Mi się też kiedyś blokował znaczy do przodu lekko sam wyruszał nawet na luzie na rewersie , a do tyłu niekiedy nie ruszał jakby się skrzynia zblokowała , bo tak było ale to problem był z ustawieniem półbiegu -elektryczny 

Półbiegi działają wszystkie na zgaszonym też wszystko działa co do elektroniki tam jest 5 cewek 4 od półbiegów i jedna główna sprawdzałem wszystkie działają... Chyba że coś tak ale bezpieczniki i przekaźniki wszystkie wyglądajom normalnie żaden nie jest spalony... I to jest dziwne biegi do przodu śmigają normalnie a wstecznego wogóle nie ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ale że nie wchodzi czy wejdzie i czuć że bieg zblokowany , a odłączałeś cięgło od dźwigni i próbowałeś załączyć przy samej skrzyni (może źle wyregulowane) oczywiście na zgaszonym jak będziesz podspodem. A dźwignia jak jest na luzie od rewersu to stoi na samym środku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, sebe1033 napisał:

ale że nie wchodzi czy wejdzie i czuć że bieg zblokowany , a odłączałeś cięgło od dźwigni i próbowałeś załączyć przy samej skrzyni (może źle wyregulowane) oczywiście na zgaszonym jak będziesz podspodem. A dźwignia jak jest na luzie od rewersu to stoi na samym środku ?

Nie idzie jej w ogóle cofnąć jak próbuje bez sprzęgła na chama cofnąć to słychać tylko ślizganie w skrzyni jakby sprzęgło, na luzie i do przodu normalnie rewers chodzi a do tego czy odłączyłem przy skrzyni to nawet żabą (francuzem) próbowałem na chama i też nie idzie a zdaje się że mechanicznie nic się nie uszkodziło... Ciągnik mam od 3 lat więc złe wyregulowanie nie wchodzi w grę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/532267-skrzynia-od-srodka/

tam coś widać katalog dostępny bez problemu na stronie NH  , na skrzyni jest pokrywa do odkręcenia żeby zobaczyć co w środku sie dzieje , jest tylko jedno ale podłoga w kabinie ... może jak jakoś podniesiesz ją z jednej strony to dostęp będzie... 

A to co by synchronizator sie zblokował i nie zazębia , to jak wcale ci nie wchodzi wsteczny to co tylko do przodu jeździsz ??? 

Ale jak coś działa jeszcze to na zapalonym na równym spróbuj załączać wsteczny i jak nie wejdzie pchaj dźwignie dalej i sprzęgło puść powinien na samym tarciu coś ruszyć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, sebe1033 napisał:

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/532267-skrzynia-od-srodka/

tam coś widać katalog dostępny bez problemu na stronie NH  , na skrzyni jest pokrywa do odkręcenia żeby zobaczyć co w środku sie dzieje , jest tylko jedno ale podłoga w kabinie ... może jak jakoś podniesiesz ją z jednej strony to dostęp będzie... 

A to co by synchronizator sie zblokował i nie zazębia , to jak wcale ci nie wchodzi wsteczny to co tylko do przodu jeździsz ??? 

Ale jak coś działa jeszcze to na zapalonym na równym spróbuj załączać wsteczny i jak nie wejdzie pchaj dźwignie dalej i sprzęgło puść powinien na samym tarciu coś ruszyć 

właśnie wiem że tam taki ch*jowy dostęp że pod kabiną tylko jest właz, no właśnie tylko do przodu jeździ i na luzie rewers też normalnie stoi a co do wpychania rewersu na siłę bez sprzęgła do tyłu to jak na chama ciągnę to jest taki myk że w skrzyni się sprzęgło ślizga ciągnik próbuje cofnąć i po chwili jakby mu ktoś ręczny zaciągał staje i już się nie cofa mimo że wajchę dalej można ciągnąć i ślizganie słychać cały czas...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

inaczej przy rewersie pod kabiną masz przełącznik półbiegów , do przodu masz 32 a do tyłu 16 , a to dlatego że jeden półbieg idzie bezpośredni pomija wsteczny .

Czyli do przodu możesz mieć zająca (czy parzyste biegi) ale do tyłu nie  , a żółw(nieparzyste) do tyłu no i do przodu .

U mnie tak było coś sie skrzynia blokowała na wstecznym niekiedy i okazało się że ten zając sie nie odłączał i była jazda do przodu i tyłu jednocześnie . 

A odpowiadał za to przełącznik przy dźwigni od rewersu był źle nastawiony i z czasem zjeździło tarcze od półbiegów .

Dlatego pytam czy ci wchodzi wsteczny wogóle czy nie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wchodzi wajcha na wsteczny do połowy między luzem a wstecznym i ślizga się sprzęgło w skrzyni nie słychać zgrzytania trybów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

to sprawdź jeszcze ten przełącznik co jest przy rewersie pod kabiną , a które sprzęgło ślizga się te główne ? 

To może coś z tym masz nie tak nie pamiętam już czy cewka ma być pod napięciem czy bez od półbiegu żeby wsteczny był , bo jeden z półbiegów jest bezpośrednio pomija wsteczny w ogóle pomija rewers i do przodu też  (można nawet mieć na luzie na rewersie - półbieg załączyć i pojedzie do przodu ale po to ten przełącznik przy samej dźwigni rewersu żeby to rozłączać by tylko do przodu jak bedzie załączać ) 

Tagże weź sprawdź jeszcze dźwignię od rewersu - sprawdzaj napięcie załącz żółwia czy tam nieparzyste biegi weź na luz potem do przodu . Potem weź zająca czy parzyste i też sprawdzaj . Powinna być zmiana tylko do przodu napięcie będzie 

Musiałbym sprawdzić u siebie dokładnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem elektronika przy biegach i półbiegach jest git chyba nie zostaje mi nic innego jak zdjąć kabinę i dobrać się z góry do tego...

Co do sprzęgła to nie jestem pewien ale chyba nie właśnie bardziej z sierotka skrzyni gdzieś niż z przodu...

Edytowano przez OuttaControl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A kasował ktoś luz tej dźwigni od rewersu? U mnie ma spory luz i załącza jazdę w przód lub w tył przy samym końcu tak że dźwignia się  opiera. I czasem po puszczeniu sprzęgła  dźwignia potrafi wyskoczyć na luz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

eee ja tam  luzu nie mam , ustawiałem wajchę bo opierała się blachę z jednej strony ale druga nie dochodziła , teraz mam na równo , luzu być nie powinno , weź sprawdź sworznie w cięgłach może wyrobione albo otwory , a jak załączysz bieg (przód czy tył ) to lata mocno ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Luzu to tu nie widzę 😃 jak teraz jest to ile cm sie porusza ?

A co to za pozycja przód czy luz ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

O to duży luz , ja mam chyba z 2,5 cm , ale co do blachy nie dochodzi dźwignia jak jest załączona do przodu ? A weź najlepiej zdejmij dżwigienki z tej dźwigni od rewersu co ze skrzyni wychodzi i sprawdź czy ta nie lata na każdej z 3 pozycji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak jest załączony przód  dochodzi do blachy że  się opiera, i jak załączony wsteczny  to też się opiera i luz  podobny może 3cm a nie 3.5cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

dziś patrzałem to max 2 cm mam , zarówno do przodu jak i do tyłu blachy nie dotyka chodź mało brakuje , sprawdź pod spodem (kabiną ) najlepiej we dwóch luz na cięgiełkach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
    • Przez dominikl95
      co powiecie na temat forda 7910 planuje zakupić ,na co zwrócić uwagę jak z awaryjnoscia,spalaniem itp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj