rolkam72

Hamulce pneumatyka c 360

Polecane posty

rolkam72    22
Napisano (edytowany)

Witam. Otoz jest taka sprawa w moim Ursusie c 360 potrzebuje pneumatyki do ciagania 2 przyczep zboża i tu jest problem. Hamulce hydrauliczne w ciągniki są brzytwy jednakże skok jałowy pedału hamulca jest tak mały że otwarcie zaworu od powietrza jest znikome. Jeśli rozepne pojedynczo to działa wszytko ok bo oba hamulce maja skok jałowy dość spory jednakże spięte razem hamują tuż po wciśnięciu hamulca. Skok jałowy jest bardzo minimalny przez co ciągnik hamuje a przyczepy nie a jak wcisne na Maxa go to hamują dobrze ale w ciągniku stają koła i jest to nie bezpieczne. Da się jakoś ten luz jałowy zwiększyć. Dodam że nie grzeją się hamulce nawet po bardzo długich trasach a regulacja na długości ciegla przy zaworze nie pomaga bo znowu jak podciagne mocniej to hamują przyczepy ale nie odbija zawór i są za hamowane ciągle 

Edytowano przez rolkam72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek36    16

na pedalach  są bolce co wchodzą do pompek tam jest regulacja

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    29

Nie psuj mu w głowie. Luz między trzpieniami pedałów a tłoczkami w pompkach hamulcowych, ma mieć wartość 1mm i tak się tam ustawia i nic się nie grzebie. Żeby przyczepa hamowała wcześniej, niż ciągnik (prawidłowo), to reguluje się to odpowiednio na cięgle zaworu hamulcowego, pomiędzy pedałami, a zaworem pneumatycznym.

https://www.grene.pl/cieglo-zaworu-hamulcowego.html?gclid=EAIaIQobChMIn8KBpMPi4wIVArTtCh3upASCEAQYCCABEgJGffD_BwE

Pedał hamulca działa wtedy dosyć ciężko, bo musi pokonać opór sprężyny, bo najpierw otwierany jest tłoczek w zaworze, a później dopiero wciskane są tłoczki w pompkach.Trzeba wkręcić tą długą śrubę na tyle, żeby zawór hamulcowy zaczął się otwierać już na samym początku, w zakresie skoku jałowego pedałów, zanim jeszcze zaczną się wciskać tłoczki w pompkach.Wtedy koła przyczepy są zahamowane, a dopiero po tym, hamuje ciągnik. Zapobiega to popchnięciu ciągnika przez rozpędzoną przyczepę, co jest chyba oczywiste. U mnie od nowości zawsze to tak działało, nikt tam nic nie grzebał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rolkam72    22
18 minut temu, Marioboss napisał:

Nie psuj mu w głowie. Luz między trzpieniami pedałów a tłoczkami w pompkach hamulcowych, ma mieć wartość 1mm i tak się tam ustawia i nic się nie grzebie. Żeby przyczepa hamowała wcześniej, niż ciągnik (prawidłowo), to reguluje się to odpowiednio na cięgle zaworu hamulcowego, pomiędzy pedałami, a zaworem pneumatycznym.

https://www.grene.pl/cieglo-zaworu-hamulcowego.html?gclid=EAIaIQobChMIn8KBpMPi4wIVArTtCh3upASCEAQYCCABEgJGffD_BwE

Pedał hamulca działa wtedy dosyć ciężko, bo musi pokonać opór sprężyny, bo najpierw otwierany jest tłoczek w zaworze, a później dopiero wciskane są tłoczki w pompkach.Trzeba wkręcić tą długą śrubę na tyle, żeby zawór hamulcowy zaczął się otwierać już na samym początku, w zakresie skoku jałowego pedałów, zanim jeszcze zaczną się wciskać tłoczki w pompkach.Wtedy koła przyczepy są zahamowane, a dopiero po tym, hamuje ciągnik. Zapobiega to popchnięciu ciągnika przez rozpędzoną przyczepę, co jest chyba oczywiste. U mnie od nowości zawsze to tak działało, nikt tam nic nie grzebał.

Dobrze mówisz kolego tyle że sprawdzałem w 2 c 360 i ten luz jałowy był wyraźnie większy i dało się to bez problemu wyregulowac na regulacji przy zaworze jednakże u mnie luz jałowy jest na tyle mały że ciężko to ustawić. Obecnie skręciłem bardzo ta regulacje przy zaworze i powiedzmy że hamuje razem z ciagnikiem ale to i tak nie bezpieczne jednakże już jest lepiej. Więcej nie podciagne tego bo zawór wcale nie otwiera obiegu powietrza i jest jakby ciągle zahamowanie. Musi być jakaś regulacja na pompkach bo jak już wyżej pisałem w innych c360 ten luz jest większy a u mnie jest on naprawde znikomy.        Nawiązując do tej regulacji przy pompkach faktycznie jest tam gwint żeby wkręcić to popychadlo czy jak to się zwie od pedału i muszę spróbować ale dostępu prawie żadneg. Cóż będę kombinował 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Perkins1992
      Mam problem z hamulcami w ursusie 360. Przed remontem działało tylko prawe koło, w lewym kole był wymieniany cylinderek, wymieniłem jeszcze obydwie pompki. Jak go poskładałem to wszystko działało jak przed remontem. :angry: Co tu zrobic????????
    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez TomaszStach
      Cześć wam. Pytanie na szybkości. Ta dźwignia powinna być założona tak, czy odwrotnie? Jest to z prawej strony, łączy hamulec ręczny z zaworem pneumatycznym. PS. Nie musicie komentować, że jest uwalone olejem. Dałem nowy wałek, nowe simmeringi zwykle, później nowe silikonowe (czy coś takiego) teraz robię trzeci raz i zakładam dwuwargowe, tak że już dość jestem zdenerwowany. Do tego jeszcze to mi się poje@#ło jak założyć. 

    • Przez KnightRider
      Szanowni Panowie,
      mam problem z uchwytem szczęk w C-360 - jest pęknięty. Pewien szpec twierdzi, że to uchwyt z C-4011 - jednak takiego nie mogę dokupić. Czy na pewno ma rację? Porównując z fotkami nowych, dostępnych do C-360 - wyglądają identycznie.
      Kto ma racje? Jeśli tak to gdzie kupić odpowiedni uchwyt?
      Przy okazji - dla czego to pękło?





    • Przez ursusikc330m
      Co może być przyczyną że po wymianie długiej pompki zrobił się słaby hamulec na lewe koło nic nie dało że był kilku krotnie odpowietrzany prawy[przy lekkim dotknięciu pedała trzyma odrazu a lewy po kilku krotnym przepompowaniu tylko lekko przytrzyma czyżby dziwnym przypadkiem lewa pompka tak odrazu skończyła żywot
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.