Gamzi

Pronar 1221a słabe ładowanie

Polecane posty

Gamzi    1

Dzień dobry. Napisalem w innym temacie ale chyba za stary byl dlatego zakladam nowy. Mam problem z elektryką w pronarze 1221a. Jest z 2005r i ma ten przełącznik rozruchu 12v/24v. Kilka miesiecy temu go kupilem ale do tej pory za duzo nie pracowal. Zaczęło się od tego, że było słabe ladowanie. Napięcie na alternatorze bez świateł 12.3v. Na rozruszniki to samo. Przeczyscilem połączenia, od nowa poskrecalem i na alternatorze bez obciążenia jest 24v ale na rozruszniki nadal 12.3v. Instalacje mam 12v z przełączników rozruchu na 24v. W instrukcji ściągniętej z internetu jest, że rozrusznik i alternator jest na 12v. Wstawiłem używany choć podobno sprawny alternator samochodowy 90A i bez świateł po odpaleniu na alternatorze jest 19v. Po włączeniu szystkich swiatel obrotomierz nie działa. Wcześniej na poprzednim alternatorze też po włączeniu świateł nie działał. Ma ktoś może pomyśl co jest nie tak? Alternator powinien być 12 czy 24v? Odzalowalbym i kupił Nowy tylko jaki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

Instalacje masz 12 V tylko na moment rozruchu jest 24V

Czyli alternator 12V który przy prawidłowym działaniu powinien dawać 13,8-14,4 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Chyba, że alternator jest rosyjski/białoruski, to wtedy o 13V można tylko pomarzyć.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gamzi    1

Wg mnie też na alternatora powinno być około 14v. To jest używany z golfa 4. Używane ale do tej pory jak brałem z tego źródła były sprawne. Teraz jak zobaczyłem na nim te 19v to pomyślałem że może ten przełącznik 12/24v się zacina albo co i dlatego na alternator trafia 19v. Przy włączonym ciagniku na rozruszniku powinno być to co na alternatorze prawda? Jakieś 14v?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj