Polecane posty

rolnikus21    1

Witam.

Kupiłem duzy rozrzutnik na tandemie i chciałbym się dowiedzieć jak wytrzymała jest ta listwa dolna w Zetorze forterra bo według mnie jest to bardzo słabe i się urwie.

A może ktoś jakoś go wzmacniał albo przerabiał to prosiłbym jak to ma zrobione.

Myślałem też opuścić górny w szynie i na nim ciągać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalek4040    115

A jaki duzy ten rozrzutnik ? Ja ciagalem 8 tonowy ktory wazyl z ladunkiem 13 ton i z zaczepem nic sie nie dzialo tylko lozyska w kolach nie wytrzymywaly

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikus21    1
9 minut temu, michalek4040 napisał:

A jaki duzy ten rozrzutnik ? Ja ciagalem 8 tonowy ktory wazyl z ladunkiem 13 ton i z zaczepem nic sie nie dzialo tylko lozyska w kolach nie wytrzymywaly

Ten będzie ważył około 18 ton cały.

Ale na tej dolnej listwie tej takiej krótkiej ciągales co jest orginalna w zetorze czy na górnym ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol210589    10

Na zaczepie powinna być informacja jakie ma dopuszczalne obciążenie pionowe i uciagowe.  A jak nie to trzeba szukać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    62

Szkoda, że nie wiozłeś zaczepu dolnego, listwy razem z Piton Fix było by po problemie. Zamiast opuszczać zaczep transportowy, gdzie może, ale nie musi kolidować z wałkiem WOM. Wg. mnie to też ten cały zaczep transportowo/roboczy jest na delikatnej szynie montowany wizualnie patrząc. Dolna listwa nie służy do podpinania ciężkiego osprzętu jednoosiowego, bo za daleko wystaje poza oś traktora i za duże daje obciążenie na zaczep. Takie jest moje zdanie. Ale prościej spytaj dilera Zetor na serwisie i powiedz ilu tonowy masz rozrzutnik  i jakiej mocy traktor, model, to coś podpowiedzą może mądrego. Bo duży to pojęcie względne.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrczem    67

w instrukcji ciągnika są podane wszystkie rodzaje zaczepów i ich dopuszczalne obciążenie,

z kolei w instrukcji rozrzutnika masz jakie daje obciążenie na zaczep. wystarczy sprawdzić

Edytowano przez piotrczem
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mialem podobny problem i tak jak kolega wyzej pisal zainwestowalem w zaczep typu pitton fix i wszystko ok a rozrzutnik 14 ton na 1 osi, koszt takiego zaczepu marki CBM 1500 zl. Zetor forterra 115 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikus21    1
7 godzin temu, suchy330 napisał:

Mialem podobny problem i tak jak kolega wyzej pisal zainwestowalem w zaczep typu pitton fix i wszystko ok a rozrzutnik 14 ton na 1 osi, koszt takiego zaczepu marki CBM 1500 zl. Zetor forterra 115 

Czyli kolego zakupiłeś oryginalnego piton fix z CBM.

I już nic Ci się z nim nie dzieje i szyna też wytrzymuje?

I mam pytanie on wystaje trochę za szynę czy piton jest bezpośrednio w szynie bo jak tak patrzyłem u siebie lepiej jakby z 5 cm wystawał za szynę bo jak będzie w szynie to będzie trochę słaby skręt według mnie.

A i pamiętasz gdzie kupowałeś tego pitona ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wszystko jest jak najbardziej ok, wystaje ale bardzo mało poza szyne i tak jak mowisz przez to właśnie skret jest ograniczony trzeba tez uwazac na ciegla boczne np u mnie jest tak ze jak sa nisko to łatwo zaczepic o dyszel hakami z kolei jak jest wysoko to trzeba uwazac zeby nie zgiac walka i to taka robota😁  wiesz ja zamawialem go u typa ktory sprzedaję części rolnicze więc musisz poszukac na necie albo tez gdzies w sklepie rolniczym, w grene mi jebneli cene 2700 i 4500 netto za jakis niby lepszej marki... 

Dodam ze od wiosny wywiozlem nim 80 rozrzutnikow po naprawdę roznych drogach i jak do tej pory wszystko sie super trzyma a pelen z obornikiem wazy okoko 19 ton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikus21    1
1 minutę temu, suchy330 napisał:

Wszystko jest jak najbardziej ok, wystaje ale bardzo mało poza szyne i tak jak mowisz przez to właśnie skret jest ograniczony trzeba tez uwazac na ciegla boczne np u mnie jest tak ze jak sa nisko to łatwo zaczepic o dyszel hakami z kolei jak jest wysoko to trzeba uwazac zeby nie zgiac walka i to taka robota😁  wiesz ja zamawialem go u typa ktory sprzedaję części rolnicze więc musisz poszukac na necie albo tez gdzies w sklepie rolniczym, w grene mi jebneli cene 2700 i 4500 netto za jakis niby lepszej marki... 

Dzięki wielkie za odpowiedź 😉

No właśnie tak myślałem że będzie troszkę ograniczony skręt ale lepsze to niż miałoby się coś urwać.

I w takim razie bede szukał gdzieś takiego pitona. I Ty masz CBM tego pitona czy coś innego ? 

I dużo jeździsz u siebie z tym rozrzutnikiem bo według mnie to najbardziej taki zaczep cierpi na takich pobiciach gdzie jest jakas dziura w drodze albo jakiś wybój i dużą prędkość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tak CBM u mnie jest, poszukaj na necie sobie na pewno znajdziesz 😁Rozrzutnik posiadam od wiosny wiec narazie nie jeździłem zbyt dlugo bo jak zaczalem na początku sezonu to stoi i czeka na jesień no ale wozilem troche nim na usługi i nawet do 8 km w jedną stronę byly trasy tylko ze asfaltem dziurawym he i no ale wszystko jest ok z zaczepem tak wiec szczerze polecam 😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikus21    1
5 minut temu, suchy330 napisał:

Tak CBM u mnie jest, poszukaj na necie sobie na pewno znajdziesz 😁Rozrzutnik posiadam od wiosny wiec narazie nie jeździłem zbyt dlugo bo jak zaczalem na początku sezonu to stoi i czeka na jesień no ale wozilem troche nim na usługi i nawet do 8 km w jedną stronę byly trasy tylko ze asfaltem dziurawym he i no ale wszystko jest ok z zaczepem tak wiec szczerze polecam 😁

No dobra to dzięki wielkie kolego już wszystko wiem, i już patrzyłem i tak jak mówisz za 1500 da się takie coś kupić z CBM.

No bo właśnie dlatego się pytam bo ja też będę jeździł z nim dużo 11km w jedną stronę a wiesz jakie u nas są drogi i chce być pewny że nic mi się nie urwie 😉

Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Spoko, ciesze sie ze moglem pomoc jesli mialbys jakies pytania to pisz na priv, pozdrawiam 😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj