rolnikgospodarny95

Massey Ferguson 3125 wałek przekaznika tył

Polecane posty

witam was zawozłem ciągnik do elektromechaNIKa myślałem że będzie elektromagnes który nie wyłacza mi wałka przekaznika bo on ciągle chodził i chodzi dalej ani włacz i wyłacz nie działa i elektromechanik ożekł że może być to tarcz jak to jest koszt naprawy i koszt częsci ? albo moze byc to pompa

Edytowano przez rolnikgospodarny95

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    899

 ten wałek się kręci i faktycznie jest na nim siła (podpięta maszyna działa) czy można go ręką zatrzymać? (test na własną odpowiedzialność). Albo masz zacięty elektrozawór albo po prostu nie włączasz hamulca (bądź jest niesprawny) co w niczym nie przeszkadza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie można go zatrzymAĆ nawet ręką ani nogą ani niczym był u elektromechanika i powiedział że tarcz przekaznika będzie do wymany  elektrozawór założono nowy  i ze może to być tarcz i nie wiem jaki koszt naprawy bo tarcz 120zł kosztuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    899

jak dla mnie nierealne, bo by tarczki musiały się stopić ze sobą, aby z ich powodu nie dało się wyłączyć no ale jakżeście sobie tak zdiagnozowali to tak macie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    159

Jak hamulec nie działa to wałek będzie się kręcił i test zatrzymania nogą można se wsadzić gdzie kto chce. Jak kolega radzi podpiąć pod maszynę (obciążenie) i wtedy zobaczyć czy się kręci. Hamulec jest w tyle ciągnika , tam gdzie mocowana jest śruba centralna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    271

A ten twój elektromechanik elektrozawór założył tam gdzie trzeba? bo coś mi się nie wierzy że tak se może kręcić, czy w ogóle go wymienił czy samą cewkę a zaworek został nadal zacięty?

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    159

Najpierw popraw polszczyznę,bo ciężko czytać i trudno sens wypowiedzi zrozumieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    899

widząc rusłana w avatarze przesiadka na MFa nie może się udać... obstawiam, że wciąż wozi ze sobą zestaw młotków 🤣

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maju3060    13

Panowie a już mam drugi przypadek że zacieło mi elektrozawór (zatarł się) od stopu wałka, teraz widzę że od startu też nie chce puścić czasem, możliwe że idzie na to za duży prąd? Czy macie pomysły w czym problem bo reszta elektrozawór działa ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, sznajdik napisał:

A ten twój elektromechanik elektrozawór założył tam gdzie trzeba? bo coś mi się nie wierzy że tak se może kręcić, czy w ogóle go wymienił czy samą cewkę a zaworek został nadal zacięty?

tak ten pierwyszy od góry elektrozawór został zmieniony  ale o zadnym hamulcu nie słyszałem i nie wiem gdzie się znajduję  a zaworek jaki gdzie się znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maju3060    13

Hamulec? Tylna pozycja tej,, wajchy,, od wałka w kabinie oraz drugi elektrozawór od góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    899
4 godziny temu, rolnikgospodarny95 napisał:

tak ten pierwyszy od góry elektrozawór został zmieniony  ale o zadnym hamulcu nie słyszałem i nie wiem gdzie się znajduję  a zaworek jaki gdzie się znajduje?

Człowieku... ty ewidentnie nie wiesz co to cewka a co to elektrozawór. I nie pierwsza a druga jest od WOM.... cewki to se możesz zmieniać do usranej śmierci jeśli zaworek pod cewką jest zacięty co wiadomo od samego początku.... a i zmieniaj te cewki tak dalej i bez wiedzy to poślesz sterownik z dymem bo są 2 rodzaje cewek i trzeba wiedzieć które można zamienić

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    271
3 godziny temu, rolnikgospodarny95 napisał:

tak ten pierwyszy od góry elektrozawór został zmieniony  ale o zadnym hamulcu nie słyszałem i nie wiem gdzie się znajduję  a zaworek jaki gdzie się znajduje?

To ty se zmieniasz cewkę na zaworze od hamulca wom a nie od wom a pewnie od wom dalej jest zacięty jakimś syfem i tyle w temacie temu elektrykowi podziękuj jak pojęcia nie ma o budowie ciągnika ps. wom ma zielony kabel a hamulec pomarańczowy żebyś za mocno się nie produkował wykręć go i sprawdź czy się rusza. Aha użyj 24 oczkowy bo już nie jeden pytał jak wykręcić

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sznajdik napisał:

To ty se zmieniasz cewkę na zaworze od hamulca wom a nie od wom a pewnie od wom dalej jest zacięty jakimś syfem i tyle w temacie temu elektrykowi podziękuj jak pojęcia nie ma o budowie ciągnika ps. wom ma zielony kabel a hamulec pomarańczowy żebyś za mocno się nie produkował wykręć go i sprawdź czy się rusza. Aha użyj 24 oczkowy bo już nie jeden pytał jak wykręcić

to ten zaworek gdzie się znajduje możesz opisać  bo niestety nie mam instrukcji obsługi a mam go od niedawna 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    271

no kur.... człowieku tam gdzie ci elektryk zmieniał tylko piętro niżej zdejmij cewkę i wykręć ten drut na którym siedzi cewka już prościej nie mogę

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez djjanik
      Witam mam mały problem w moim MF 3635, mianowicie bardzo wolno podnosi mi podnośnik na ciepłym oleju, jest to do takiego stopnia że żeby podnieść 3,5m bronę talerzowa z siewnikiem to muszę mieć minimum 2000 obr a to i tak idzie choćby wcale, zresztą z zwykłym pługiem zagonowym nie ma wcale lepiej. I takie pytanie jakie powinno być ciśnienie i przy jakich obrotach na wyjściach hydraulicznych na zimnym silniku a jakie na ciepłym? I czy ktoś orientuje się jakie powinno być ciśnienie na siłownikach od podnośnika ? 
    • Przez Massey6170Dyna
      Massey Ferguson 6170 skrzynia Dynashift. Na najwyższym biegu czyli 4 D przy obrotach powyżej 2000  komputer wchodzi w tryb  bezpieczeństwa czyli brzęczek piszczy,  kontrolka rewersu miga. Druga czyli od jazdy do tyłu pewnie tez by migała,  ale ona sie wgl nie świeci -raczej spalona. Po zgaszeniu i odpaleniu,  wszystko wraca do normy. Ciągnik kupiłem  z uszkodzonym lozyskiem od trybu zajaca. Wymienialem to,  ale przy okazji zobaczylem jak wyglądają widelki rewersu. Są w stanie idealnym. Kalibracja  czujnika położenia widelek rewersu zrobiona  jak w instrukcji.  Po pierwszych pracach w polu wyszło,  że po około 30minutach orki komputer wchodzi w tryb bezpieczeństwa. Lampa rewersu miga, brzęczek sie uruchamia. Tylko że tu juz nie pomaga zgaszenie. A co do spostrzeżeń,  co zauważyłem to:  Zmiana kierunku jazdy powinna byc sygnalizowana jednym piknieciem brzeczka. U mnie po kalibracji tak jest,  ale po jakimś czasie zmieniając kierunek  z jazdy przód do tyłu są 2, 3 a czasem 4 pikniecia. W drugą strone  czyli do przodu zawsze jedno. Zero zgrzytów rewersu,  zawsze załącza. Czujnik pod pedałem działa bez zastrzeżeń. Manetke rewersu też wykluczam. W instalacji nie widać wstawek, ani kombinacji. Może mieliście taki przypadek lub wiecie jak sobie z nim poradzić 🤔  Potencjometr  chyba ok,  bardziej luz mechaniczny gdzies ... Sam juz nie wiem.
       
    • Przez kazik67
      Witam wszystkich.
      Potrzebuję pomocy ,problem polega na tym ,że podczas jazdy sam załącza się przedni napęd.
      Sprawdziłem elektrozawory wszystkie czyściutkie i działają, wymieniłem i ustawiłem prawidłowo czujnik prędkości jazdy ,sprawdziłem automat stopu,wszystko ok.
      a podczas jazdy przedni napęd się sam załącza i kontrolka od napędu się zaświeca jak wcisnę hamulec i raptownie puszczę to na chwilkę kontrolka gaśnie i napęd się rozpina 
      a po chwili jazdy znowu się sytuacja powtarza i przedni napęd i kontrolka się włącza.
      Proszę o informację jaka może być tego przyczyna.
    • Przez slajders25
      Mam oto taki problem. Od jakiegoś czasu zgasła mi czerwona lampka od rewersu. Potem zdarzało się że przy zmianie kierunku do tyłu zawieszał się cały rewers. Kontrolki mrugały sygnał piszczał a po puszczeniu sprzęgła rewers zaskakiwał ze zgrzytem, sygnał wyłączał się i dalej było ok. Zdarzało się to rzadko. Znajomy mi podpowiedział żebym przesunął troszkę przesuwkę. Dzisiaj tak też zrobiłem. Poruszałem ją kilka razy w prawo i w lewo w skrajne położenia i ustawiłem na środku. Po odpaleniu kontrolki od razu zaczęły mrugać i piszczał cały czas sygnał. Sam rewers chodził dobrze. Przesunąłem wiec przesuwkę w miejsce gdzie była na początku. Naprawiło się. Ale gdy wyjechałem w pole znowu przy zmianie kierunku włączył się sygnał i mrugają kontrolki. Sygnał w ogóle nie cichnie chociaż rewers działa poprawnie. Kontrolki również nie przestają mrugać. Zauważyłem też że zmiana kierunku odbywa się jakby płynniej.
      I teraz pytanie. Za co tak naprawdę odpowiada ta przesuwka. Czy można ją wyciągnąć. Czy jeśli rewers działa prawidłowo to można wypiąć kostkę z tego ustrojstwa i tak jeździć
      Znalazłem że w katalogach nazywa się to potencjometr nr. katalogowy 3791959M1
      Element nr 50 ze strony 220
      http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/UserFiles/File/kataloger/Massey%20Ferguson/Traktor/6180.pdf
      A tyle kosztuje nowy :unsure:
      http://www.agropomoc.pl/Prod,31384,Potencjometr.html
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Mam taki problem ze ślizga mi się sprzęgło, skrzynia dynashift rewers przy kierownicy ze sprzęgłem . Robił może ktoś? Chciałem zapytać na co zwrócić uwagę przy naprawie.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj