rolnikgospodarny95

Massey Ferguson 3125 wałek przekaznika tył

Polecane posty

witam was zawozłem ciągnik do elektromechaNIKa myślałem że będzie elektromagnes który nie wyłacza mi wałka przekaznika bo on ciągle chodził i chodzi dalej ani włacz i wyłacz nie działa i elektromechanik ożekł że może być to tarcz jak to jest koszt naprawy i koszt częsci ? albo moze byc to pompa

Edytowano przez rolnikgospodarny95

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

 ten wałek się kręci i faktycznie jest na nim siła (podpięta maszyna działa) czy można go ręką zatrzymać? (test na własną odpowiedzialność). Albo masz zacięty elektrozawór albo po prostu nie włączasz hamulca (bądź jest niesprawny) co w niczym nie przeszkadza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie można go zatrzymAĆ nawet ręką ani nogą ani niczym był u elektromechanika i powiedział że tarcz przekaznika będzie do wymany  elektrozawór założono nowy  i ze może to być tarcz i nie wiem jaki koszt naprawy bo tarcz 120zł kosztuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

jak dla mnie nierealne, bo by tarczki musiały się stopić ze sobą, aby z ich powodu nie dało się wyłączyć no ale jakżeście sobie tak zdiagnozowali to tak macie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Jak hamulec nie działa to wałek będzie się kręcił i test zatrzymania nogą można se wsadzić gdzie kto chce. Jak kolega radzi podpiąć pod maszynę (obciążenie) i wtedy zobaczyć czy się kręci. Hamulec jest w tyle ciągnika , tam gdzie mocowana jest śruba centralna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

A ten twój elektromechanik elektrozawór założył tam gdzie trzeba? bo coś mi się nie wierzy że tak se może kręcić, czy w ogóle go wymienił czy samą cewkę a zaworek został nadal zacięty?

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Najpierw popraw polszczyznę,bo ciężko czytać i trudno sens wypowiedzi zrozumieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

widząc rusłana w avatarze przesiadka na MFa nie może się udać... obstawiam, że wciąż wozi ze sobą zestaw młotków 🤣

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maju3060    15

Panowie a już mam drugi przypadek że zacieło mi elektrozawór (zatarł się) od stopu wałka, teraz widzę że od startu też nie chce puścić czasem, możliwe że idzie na to za duży prąd? Czy macie pomysły w czym problem bo reszta elektrozawór działa ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, sznajdik napisał:

A ten twój elektromechanik elektrozawór założył tam gdzie trzeba? bo coś mi się nie wierzy że tak se może kręcić, czy w ogóle go wymienił czy samą cewkę a zaworek został nadal zacięty?

tak ten pierwyszy od góry elektrozawór został zmieniony  ale o zadnym hamulcu nie słyszałem i nie wiem gdzie się znajduję  a zaworek jaki gdzie się znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maju3060    15

Hamulec? Tylna pozycja tej,, wajchy,, od wałka w kabinie oraz drugi elektrozawór od góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
4 godziny temu, rolnikgospodarny95 napisał:

tak ten pierwyszy od góry elektrozawór został zmieniony  ale o zadnym hamulcu nie słyszałem i nie wiem gdzie się znajduję  a zaworek jaki gdzie się znajduje?

Człowieku... ty ewidentnie nie wiesz co to cewka a co to elektrozawór. I nie pierwsza a druga jest od WOM.... cewki to se możesz zmieniać do usranej śmierci jeśli zaworek pod cewką jest zacięty co wiadomo od samego początku.... a i zmieniaj te cewki tak dalej i bez wiedzy to poślesz sterownik z dymem bo są 2 rodzaje cewek i trzeba wiedzieć które można zamienić

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573
3 godziny temu, rolnikgospodarny95 napisał:

tak ten pierwyszy od góry elektrozawór został zmieniony  ale o zadnym hamulcu nie słyszałem i nie wiem gdzie się znajduję  a zaworek jaki gdzie się znajduje?

To ty se zmieniasz cewkę na zaworze od hamulca wom a nie od wom a pewnie od wom dalej jest zacięty jakimś syfem i tyle w temacie temu elektrykowi podziękuj jak pojęcia nie ma o budowie ciągnika ps. wom ma zielony kabel a hamulec pomarańczowy żebyś za mocno się nie produkował wykręć go i sprawdź czy się rusza. Aha użyj 24 oczkowy bo już nie jeden pytał jak wykręcić

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sznajdik napisał:

To ty se zmieniasz cewkę na zaworze od hamulca wom a nie od wom a pewnie od wom dalej jest zacięty jakimś syfem i tyle w temacie temu elektrykowi podziękuj jak pojęcia nie ma o budowie ciągnika ps. wom ma zielony kabel a hamulec pomarańczowy żebyś za mocno się nie produkował wykręć go i sprawdź czy się rusza. Aha użyj 24 oczkowy bo już nie jeden pytał jak wykręcić

to ten zaworek gdzie się znajduje możesz opisać  bo niestety nie mam instrukcji obsługi a mam go od niedawna 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

no kur.... człowieku tam gdzie ci elektryk zmieniał tylko piętro niżej zdejmij cewkę i wykręć ten drut na którym siedzi cewka już prościej nie mogę

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj