Dante0001

Zetor 7245 Rewers.

Polecane posty

Dante0001    0

Witam. znalazłem ostatnio na OLXie zetora 7245 z rewersem. jak to wygląda w praktyce? byl montowany fabrycznie czy to jakaś przeróbka? Może ktoś ma takiego albo widział, użytkował?

chetnie poczytam waszych opinii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ACoCieTo    99

One fabrycznie miały rewers, był opcją tak samo jak półbieg. Działa normalnie jak w każdym innym ciągniku, tylko chyba nie jest synchronizowany. Sprzęgło, hamulec, przełączasz i jazda w tył. Tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob355    8

Zgadza się był fabrycznie rewers w ostatnich modelach po 90 roku. Rewers - wajcha jest w miejscu gdzie zmienia się obroty wom. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
3 godziny temu, ACoCieTo napisał:

One fabrycznie miały rewers, był opcją tak samo jak półbieg. Działa normalnie jak w każdym innym ciągniku, tylko chyba nie jest synchronizowany. Sprzęgło, hamulec, przełączasz i jazda w tył. Tyle.

Nigdy w tych ciągnikach nie było półbiegu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    9

...oj musisz trochę poczytać jeszcze, bo był; dzisiaj to trochę biały kruk ale był sterowany lewą nogą i był to półbieg/ wzmacniacz/zwalniacz - jak zwał tak zwał, typowo mechaniczny do załączania potrzebna była pracująca sprężarka.

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekC    18

Dokładnie tak były też z wzmacniaczem momentu ciężko spotkać chodź widziałem kiedyś na olx były tak a przynajmniej tak ktoś go opisał ze ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
2 godziny temu, zydor napisał:

...oj musisz trochę poczytać jeszcze, bo był; dzisiaj to trochę biały kruk ale był sterowany lewą nogą i był to półbieg/ wzmacniacz/zwalniacz - jak zwał tak zwał, typowo mechaniczny do załączania potrzebna była pracująca sprężarka.

pozdr

Dokładnie bo w moim 5211 jest tylko nie działa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
13 godzin temu, zydor napisał:

...oj musisz trochę poczytać jeszcze, bo był; dzisiaj to trochę biały kruk ale był sterowany lewą nogą i był to półbieg/ wzmacniacz/zwalniacz - jak zwał tak zwał, typowo mechaniczny do załączania potrzebna była pracująca sprężarka.

pozdr

Nie muszę czytać, w tych ciągnikach nigdy nie było żadnego półbiegu. Był ale wzmacniacz sterowany pneumatycznie a to dwie różne rzeczy który swoją drogą był tylko bajerem bo nie można go używać pod obciążeniem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    9

....czyli wzmacniacz momentu obrotowego używany na każdym biegu bez użycia sprzęgła to nie "półbieg" wg Ciebie? Napisz proszę czym jest rzeczony półbieg w.g. Twoich definicji.

7 godzin temu, bears napisał:

 był tylko bajerem bo nie można go używać pod obciążeniem... 

...nie można to było w czasie  używania wzmacniacza hamować silnikiem - wynikało to z jego prostej konstrukcji mechanicznej - coś gdzieś słyszałeś ale już teraz wiesz jak było naprawdę.

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
2 godziny temu, zydor napisał:

czyli wzmacniacz momentu obrotowego używany na każdym biegu bez użycia sprzęgła to nie "półbieg" wg Ciebie?

Nie, są ciągniki z połówkami i wzmacniaczem.

2 godziny temu, zydor napisał:

nie można to było w czasie  używania wzmacniacza hamować silnikiem - wynikało to z jego prostej konstrukcji mechanicznej - coś gdzieś słyszałeś ale już teraz wiesz jak było naprawdę.

Nie można go używać pod obciążeniem w dodatku nie można na nim było jeździć dłużej jak 5 minut więc po byku ten twój półbieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ACoCieTo    99

1. Wzmacniacz momentu to półbieg pierwszej generacji, definicja to potwierdza bo jest to dodatkowe przełożenie które można zmieniać na każdym biegu bez użycia sprzęgła czy ci sie to podoba czy nie i lepiej sie z tym pogódź ;)

2. To ten sam półbieg co w ciężkiej serii, lub raczej bardzo podobny ;) A znam ludzi co w 914 używają tego jako normalnego półbiegu i twierdzą że wszystko działa jak należy.

Edit: A te twoje 5 minut to nie przypadkiem pomylone z czasem wysprzęglenia drugiego stopnia?

Edytowano przez ACoCieTo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
1 godzinę temu, ACoCieTo napisał:

1. Wzmacniacz momentu to półbieg pierwszej generacji, definicja to potwierdza bo jest to dodatkowe przełożenie które można zmieniać na każdym biegu bez użycia sprzęgła czy ci sie to podoba czy nie i lepiej sie z tym pogódź ;)

Po co komentujesz jak nie masz pojęcia jak to w tym ciągniku działa?

1 godzinę temu, ACoCieTo napisał:

2. To ten sam półbieg co w ciężkiej serii, lub raczej bardzo podobny ;) A znam ludzi co w 914 używają tego jako normalnego półbiegu i twierdzą że wszystko działa jak należy

No ten sam, tam w pełni hydrauliczny a tu mechaniczny włączany pneumatycznie. Rzeczywiście takie samo albo podobne.

1 godzinę temu, ACoCieTo napisał:

Edit: A te twoje 5 minut to nie przypadkiem pomylone z czasem wysprzęglenia drugiego stopnia?

Pomyliłeś to ty chyba tematy, zamilcz bo oczy łzawią od tych głupot jakie wypisujesz razem z tym drugim waflem. Nie można na tym waszym półbiegu jeździć dłużej jak 5 minut bo po jego włączeniu kręci wam się ciągle łożysko oporowe. Znajomość działania poniżej zera ale na forum to znafcy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ACoCieTo    99

Masz jeszcze coś ciekawego do dodania to napisz, chętnie sie pośmieję ;) Nie chcesz sie z tym pogodzić że to półbieg to nie, mi to tam dynda, ty tu wychodzisz na debila :P 

Nawet bardzo podobne, czy ja dałem choć jedną wzmianke o sposobie załączania? Mam na myśli sam układ planetarny z koszem satelitami czy jak sie te tryby zwą itd. To chyba był mechanizm z ciężkiej serii, chociaż ręki uciąć nie dam...

Wytłumacz mi niby jak łożysko oporowe... Pierwsze słysze żeby to było rozwiązane jak w fortschritt'cie przez drugi stopień... Rozwiń temat...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
29 minut temu, ACoCieTo napisał:

Wytłumacz mi niby jak łożysko oporowe... Pierwsze słysze żeby to było rozwiązane jak w fortschritt'cie przez drugi stopień... Rozwiń temat...

Wiesz jak działa, jesteś znafcom ale każesz mi rozwijać temat? Już Ci pisałem, zamilcz bo nawet na oczy tego nie widziałeś i sam robisz z siebie debila bo ja miałem przyjemność/nieprzyjemność tam grzebać kilka razy. Wróć jak zmądrzejesz  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MILKY    0

Ja mam 6245 oryginalny Anglia, rewers mech. 1988r. super traktor do tura. Sprzedam za 50 tys. Dobry stan mechaniczny, elektryczny itp. Hydraulika sprawna 100%. Z turem 60 tys. Czeski SUPER tur do tego ciągnika nd5, bardzo mocny i wytrzymały, w ciągniku wszystko sprawne wiele nowych części, ciągnik ciężki trzyma się drogi, 20 biegów, po regulacji zaworów, tel. 667 430 764 pzdr.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ceres2
      To jak?? Nowy stary nabytek😁 i na sobotę jest taki plan....
    • Przez Rafał2222
      Witam. Pytanie to użytkowników traktorów zetorów które powstałych w latach --80. Czy u was też jest tak że na tabliczce znamionowej Vin poprzedza 0? I numer silnika też poprzedza 0 a na ramie i w dowodzie tego 0 nie mam.  Też tak macie?
    • Przez Marcin7745T
      mam problem z zetorem ciężko pali na zimnym długo kręci i robi kupe siwego dymu nim załapie na ciepłym pali dobrze silnik po remoncie, odpalał gdy początek wtrysku był przy gmp bo jak przyspieszyłem było gorzej a ze znaków nie ustawi bo sie nie godzi pewnie był zle rozrząd poznaczony, wcześniej palił dobrze a pompa wtryskowa była max przyśpieszona i wtrysk był prawie 5mm przed gmp i na tyle teraz ustawiłem, glowice zdjęte bo były mokre wtryski i myślałem ze puszcza też na tłoki ale jednak nie, zauważyłem ze są pęknięcia na trzech głowicach pomiędzy otworem wtrysku i zaworem wydechowym były sprawdzane i niby są szczelne ale chyba kupie nowe a i były źle założone uszczelki odwrotni, miało by to znacznie przy odpalaniu ? ktoś doradzi co jest nie tak ?

      jak przenieść temat bo znowu źle dodałem ?

      https://youtube.com/shorts/8qn3dtQzdZE?feature=share
      https://youtu.be/wXqhwmXQjFQ
      https://youtube.com/shorts/xuI-WtauziA?feature=share
    • Przez Mateusz_105
      Był ktoś oglądać, warto?
       
      https://www.olx.pl/d/oferta/zetor-7245-88r-polecam-CID757-IDRoB9L.html
    • Przez kamilkowgier
      Witam,
       
      Potrzebuje pomocy przy Zetorze Major 80. Mam problem z wyskakującą dzwignią wom. Po załączeniu i puszczenia sprzegla wałka, dzwignia wyskakuje  i wyłącza wałek. Czy powodem będzie uszkodzona zębatka czy jest na to jakis inny sposob? Jesli zębatka to w jaki sposob sie tam dostac? 
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj