mati492

Naprawa przewracarki krone

Polecane posty

mati492    1

Witam. Mam problem z przewracarką krone kw 5.50. Do wymiany mam dwa koła zębate (duże i małe). Rozebralem to i teraz pytanie jak to prawidłowo poskładać na nowych częściach, jak ustawić luz miedzyzebny? Macie jakieś sposoby na skasowanie luzow na tych wirnikach ( luz jest w górę i w dół). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Ja mam krone kw 6.70 i tu jest taki problem że wyrabiaja się walki pod lozyskami, ta taka niby Piasta pod wirnikiem i pokrywy od góry i wtedy wirnik ma luzy, a jak chcesz zmniejszyć luz pomiędzy kołami zebatymi to musisz podkładki dystansowe włożyć pod wirnik, teoretycznie musisz ustawić luz tak żeby zazebienie było po środku zębów i nie może być za sztywno. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati492    1

Właśnie jak ruszam za te koło to rusza się ten "wierzch" od tego co się przykreca z góry na dwie śruby. Teoria teorią a jak w praktyce sprawdzić czy zęby nie są za sztywno czy za luźno? Jest tam słaby dostęp po skreceniu żeby cokolwiek zobaczyć. Walki pod łożyskami? To tam u góry są jakieś łożyska? U mnie są tylko dwa na ośce,  jedno na trybie a drugie u dołu co są te podkładki regulujące. Z wierzchu nie mam żadnych łożysk a z tego co czytałem w innych markach występują łożyska kulkowe czy coś takiego.. 

 

Edytowano przez mati492

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

No u mnie był wyrobiony już ten wałek w miejscu tych 2 łożysk co są na wirniku. Od góry nie ma łożysk ani chyba nawet tulejek, żeby to usztywnic to raczej trzeba by napawać ta piaste lub wałek i spasowac na tokarni. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati492    1

U mnie był tylko luz na łożyskach to wymieniłem nowe ciężko wchodziły to wałek chyba ok. Z tym tokarzem to dobry pomysł... Złożyłem jeden wirnik i jak zakrece to słychać jak tryby prauja... To chyba za scislo jest? Odgłos jak ze starej sieczkarni(lady)  do pokrzyw.. Smar włożyłem na koła i wypchnelo i gołe tryby zaraz... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Ja mam złożone tak że jest dość sporo luzu ale na razie wszystko chodzi dobrze i cicho to nie ruszam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati492    1

Wyjąłem tą obudowę górną co przykrecona jest na 8 śrub i na tym ma z milimetrów luzu zwiozlem do tokarza teraz oby tylko dobrze ustawić te koła zębate


Tylko jak sprawdzić ten luz między tymi dwoma trybami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Ja jak to ustawiłem, to zaznaczyłem koła zębate farba i złożyłem, dokrecilem ta górna piaste podkrecilem wirnikiem i zdejmowalem ta piaste i patrzalem przez tą szpare od góry jak zdziera farbę, zazebienie musi być po środku i nie może zbyt głęboko zazebiac. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati492    1

Farba ma zaschnac i dopiero kręcić czy odrazu po malowaniu składać? Malować oba koła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Ja znaczylem tylko to na wirniku, ja zaznaczyłem i składałem zanim to wlozysz to farba przyschnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati492    1
Pomalowalem dolne koło zębate złożyłem zakrecilem wyjąłem i zeby małego są prawie całe w farbie
Tylko trochę taki odgłos jest może ze smarem będzie lepiej
Tylko trochę taki odgłos jest może ze smarem będzie lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati492    1

Ten mały tryb chyba za daleko jest 2mm podkładek to nie za dużo? Wyjąłem jedną podkładkę chodzi po środku zębów nałożyłem smaru ale jakoś ciężko to się kręci. Ta strona jest używana i były małe ubytki i pospawalem i obszlifowalem może dlatego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati492    1

Były takie ubytki jak by ktoś wcześniej spawal i tylko to wypełniłem i obszlifowalem A na drugie koło zamówiłem nowe jutro mają być już. Jedna strona złożona zęby zazebiaja się środkiem kręci się lekko. Teraz druga strona na nowych kołach powinno być już łatwiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szymekrolnik89
      Witam szukam opinii zgrabiarki jedno karuzelowej do 1014 lub 360 ursusa. Jestem zielony całkowicie w temacie powierzchnia na jakiej ma pracować to ok 10ha teren górzysty najlepiej pracowało by mi się 1014 bo wom niezależny. budżet to do ok 12tys zł. Jeżeli możecie to konkretne modele podajcie
    • Przez Karolek132
      witam wie ktoś jak to wymienić ?
    • Przez polk1223
      Witam, rozglądam się za przetrząsarką i natknąłem się na felle th 460.  Pracowała by z c360.
      Pytanie 1
      Chciałbym zasięgnąć informacji o niej, jak się sprawuje oraz jak wygląda sytuacja z częściami? Jak z awaryjnością?
      Pytanie 2. 
      O co chodzi z końcówkami (d oraz dn) w wersjach fella th460 /th460 d/fella th460 dn ? Wyjaśni ktoś? 
      Pytanie 3. 
      Na co dokładnie zwrócić uwagę przy oględzinach?
      Pytanie 4. 
      Do przetrząsarki zalecają wałek ze sprzęgłem ,jak to z tym jest? 
       
       
       
    • Przez luki987654321
      Witam, jaką polecacie zgrabiarkę do 10-11 tys i 4m i więcej szerokości roboczej? myślałem o zgrabiarce Niemeyer (podoba mi się jej składanie do transportu) i deutz fahr. którą z nich polecacie ewentualnie jakaś inna marka. z góry dziękuję za opinie posiadaczy
    • Przez morisek381
      Witam. Szukam informacji jak przestawiać gwiazdy zgrabiarki kuhn grs na grabienie i potem spowrotem na rozbijanie pokosu
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj