zyzek

Celtis 446RX. Zablokowany silnik? Skrzynia?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zyzek    13

Mam problem z celtis 446rx. Traktor jezdził normalnie, oleje wymieniane na czas, miał siłę, nie kopcił, aż do dziś. Po powrocie z trasy traktor został normalnie zgaszony. Przy gaszeniu poczułem, że silnik jakby szybciej się zatrzymał. Wydało mi się to dziwne, więc spróbowałem zakręcić rozrusznikiem. Niestety rozrusznik nie ma siły obrócić silnikiem. Coś ewidentnie go blokuje. Próbowałem zakręcić kluczem za koło pasowe, ale można ruszyć tylko około 20 stopni w jedną i drugą stronę. Dalej się nie da.

Traktor da się popchnąć na biegu więc sprzęgła jazdy pozostają rozłączone. Czyli blokować może tylko wałek WOM lub coś w silniku.

Orientuje się ktoś może, co może dawać takie objawy? Jak można najszybciej sprawdzić, czy zablokowane jest coś w skrzyni, czy w silniku?

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moją odpowiedź możesz uznać za sugestie a nie fachową odpowiedź bo to tak ciężko zdiagnozować, skoro możesz wysprzeglic i pchnac to skrzynie raczej się wyklucza, czy wom ? Hmm trochę wątpliwe bo niby jak miałby zblokowac.  Jeśli po zewnątrz obczailes co mogłeś i wszystko wygląda ok to chyba trzeba zajrzeć do góry zdjąć pokrywę zaworów i zerknąć albo glowice,  no chyba że na wale się zatarl, żeby wykluczyć silnik to trzeba by nim odjechac także to takie gdybanie  . Zero wczesniej stukow, dzwiekow ,oslabienia , żadnych objawów nic ?

Edytowano przez arturwojtowicz
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

W skrzyni hałasowało delikatnie sprzęgło przy ruszaniu, ale silnik nie dawał żadnych niepokojących objawów. Miał moc, nie brał oleju, nie przegrzewał się, palił na dotyk. Został zgaszony po przywiezieniu bel z łąki i już nie da się nim zakręcić :/

Jutro postaram się zajrzeć dokładniej co może być nie tak.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Dziś pewnie będę wiedział i dam znać. Musiałem zrobić jeszcze wózek do rozjeżdżania traktora i trochę to trwało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Traktor rozjechany, ponieważ pod pokrywą zaworów wszystko było ok.

Po rozjechaniu okazało się, że zablokowany jest wałek od napędu w skrzyni.

Po wyciągnięciu kosza okazało się, że tarcze od żółwia oraz po 2 zęby w 2 satelitach są połamane.

Czyli przyczyną zablokowania jest uszkodzony półbieg. Przy okazji wymienię tarczki od przedniego sprzęgła, ponieważ są już wytarte.

 

Ma ktoś może jakieś wskazówki odnośnie składania? O czym należy pamiętać? 

Tarczki cierne sprzęgła i polbiegu wystarczy wymienić na nowe, czy trzeba wymieniać też przekładki?

 

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj nie wiem jak to jest z konstrukcją itd rocznikowo ale u mnie w okolicy ma gość 5 letniego claasa około 100 km i przy 1 tys mth rozpadł sie kosz sprzęgłowy , wymienił na własną ręke przez mechaników wszystko złozyli a cos ze skrzynia dalej nie działa , włożył mówił około 10 tys w naprawe i oddał drugi raz do serwisu i powiedzieli mu że była zła procedura składania/zle złożone . Może warto zadzwonić do odziału claasa i zapytać a może podowiedzą lub znależc kogoś kto je zna i naprawia lub mieć kontakt do serwisanta który prywatnie je robi. 

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Mam instrukcję seriwową i jest w niej opisane jak wkładać tarczki więc myślę, że powinno się udać.

Chcę się tylko zasięgnąć porady od kogoś, kto już to robił, na co zwracać szczególną uwagę.

Może na forum jest ktoś taki? :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeskw75    118

Masz tu numer do człowieka z claas'a z okolic Łomży może pomoże, niestety nie wiem jak się nazywa: 501416816.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Mam jeszcze jedno pytanie:

do sprzęgła można spokojnie kupić tarczki zamienniki np. bepco po 60zl/sztuka, czy warto montować tylko oryginały?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Traktor złożony. Wymienione zostaly tarczki półbiegu, tarczki przedniego napędu, tarczki sprzęgła przedniego, 2 satelity półbiegu oraz kilka przewodów hydraulicznych.

Koszt całości zamknął się w 2000zł. Po szybkich testach wygląda na to, że wszystko działa jak należy.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Gdyby ktoś miał jakieś pytania odnośnie naprawy, zapraszam ;) 

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamo2250    5
Dnia 13.06.2019 o 22:41, zyzek napisał:

Traktor złożony. Wymienione zostaly tarczki półbiegu, tarczki przedniego napędu, tarczki sprzęgła przedniego, 2 satelity półbiegu oraz kilka przewodów hydraulicznych.

Koszt całości zamknął się w 2000zł. Po szybkich testach wygląda na to, że wszystko działa jak należy.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Gdyby ktoś miał jakieś pytania odnośnie naprawy, zapraszam ;) 

Witam! Pytanie mam: Czy ten kosz w Celtisie jest tylko na te śruby z przodu przykręcony czy z tyłu jest jakoś zabezpieczony, Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Tylko śruby z przodu, ale trzeba wyciągnąć też przystawkę z elektrozaworami na boku i usunąć rurki biegnące pod nią do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamo2250    5
Dnia 27.12.2019 o 10:29, zyzek napisał:

Tylko śruby z przodu, ale trzeba wyciągnąć też przystawkę z elektrozaworami na boku i usunąć rurki biegnące pod nią do skrzyni.

Kolejne pytanie mam. Jak złożyć tą przekładnie planetarną od półbiegu?? to jakaś masakra z tą synchronizacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamo2250    5

Tak. Właśnie złożyłem na te znaki. Trzeba było kręcić 4,25 obrotu żeby się pokryły następne. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamo2250    5

 

Dnia 30.12.2019 o 19:28, zyzek napisał:

Posiadasz instrukcję serwisową?

Witam Ponownie!!

Mam kolejne pytanie, czy przełączeniu półbiegu na wyższy słychać takie delikatne puknięcie?? one tak mają czy coś nie tak jest??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamo2250    5

Nie szarpie bardzo płynnie chodzi. Może to nawet nie puknięcie tylko taki dźwięk przełączania. No trudno będzie musiał pochodzić może się ułoży. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeskw75    118
Pytanie do Was chłopaki z innej beczki: czy u Was w Celtisach też jest tak że jak już olej hydrauliczny się rozgrzeje to na postoju w zakresie obrotów 1400-1600 przy kręceniu na postoju kierownicą słychać bardziej hydraulikę ( jakby bardziej coś wyło)? Na niższych i wyższych obrotach jest normalnie. Jeżeli u Was tego nie ma co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gomez181    197
zyzek napisał:

Traktor złożony. Wymienione zostaly tarczki półbiegu, tarczki przedniego napędu, tarczki sprzęgła przedniego, 2 satelity półbiegu oraz kilka przewodów hydraulicznych.

Koszt całości zamknął się w 2000zł. Po szybkich testach wygląda na to, że wszystko działa jak należy.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Gdyby ktoś miał jakieś pytania odnośnie naprawy, zapraszam ;) 

Witaj, czy po zrobieniu tego wszystkiego ciągnik chodzi dobrze? Proszę o kontakt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mietuch2
      Witam. Mam dość dziwny problem związany z ciągnikiem Claas Nectis 257 VL. Po odpaleniu na desce wyświetlają się (pikają) dwa trójkąty (zdjęcie), które uniemożliwiają jazdę. Żadne inne kontrolki towarzyszące się nie wyświetlają. Były sprawdzane wszelkie czujniki, przewody, ale bez skutków. Sama deska była także rozbierana. Z instrukcji wynika, że te właśnie trójkąty powinny się pokazać dopiero jak zapali się kontrolka np. ciśnienia oleju, ręcznego, lub błędu elektronicznego i reszta. A nic innego nie wyświetla się. Czy ktoś miał może podobny problem i byłby w stanie pomóc / podpowiedzieć ? Dziękuję 

       

    • Przez michal24041994
      Witam, posiadam classa 697 atz 2008r od jakiegoś czasu zauważyłem brak mocy,ciągnik nie kopci nie szarpie po prostu tak jakby odpadło mu parę koni,pod lekka górkę zamiast 40 wyjeżdża 33 na pusto z ciężarem wiadomo masakra,kiedyś miałem problem,przejrzałem forum wiem ,że sterownik lubi paść,jest jakiś sposób żeby go sprawdzić domowymi sposobami ? Albo polecicie firmę, która to zrobi i nie będzie naprawić sprawnego? Aaa i jeszcze jeden objaw ciągnik zawsze miał obroty 860 a teraz na 940 lecz jak podciągnę pedał w górę to zejdzie do 860 ale kompletnie nic nie grzebałem przy lince, może to być powiązane? 
      Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ma123
      Witam tak jak w tytule  kupię heder do mercatora 3.60m wschodnia polska 
    • Przez ClaasAres123
      Witam,
      Od pewnego czasu silnik w moim traktorze, pracując na wolnych obrotach, uzyskuje temperaturę maksymalną. Pracując na najwyższych obrotach, pod dużym obciążeniem, temperatura jest ok. Wymieniłem termostat, obydwa czujniki temperatury, lecz na wolnych obrotach dalej się grzeje. Co może być przyczyną?
    • Przez Wojtek_58
      Witam,
      Od pewnego czasu silnik w moim traktorze, pracując na wolnych obrotach, uzyskuje temperaturę maksymalną. Pracując na najwyższych obrotach, pod dużym obciążeniem, temperatura jest ok. Wymieniłem termostat, obydwa czujniki temperatury, sprawdziłem pompę i wiskozę lecz na wolnych obrotach dalej się grzeje. Co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj