waldus

Zmiana biegów bez sprzęgła 82 TSA

Polecane posty

waldus    0

Jak podałem w temacie, chodzi o Pronar 82 TSA 2003r. Czy nie stanie się nic ze skrzynią jeżeli będę zmieniał biegi bez sprzęgła? Skrzynia nie zgrzyta i biegi wchodzą lekko (jak na Pronara). Oczywiście z miejsca ruszam normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Nic sie nie stanie, ja tez tak czasem jeżdze Mtz-etem. Zmieniałem już kiedyś łożysko w skrzyni i na trybach nawet znaku nie ma.  


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

nie ma stresu, nic sie nie stanie, ja w 1614 tez zmieniiam bez sprzegla, zarowno na wyzszy jak i na nizszy. trzeba tylko wyczuc kiedy to zrobic zeby nie bylo zgrzytu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz2    11

Ja w c-385 wrzuciłem raz z 3 na 4 bez sprzegła z lekkim zgrzytem ale wskoczył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chaner123    12

wiem o co chodzi ja też przerzucałem biegi bez zgrzytu ale raz coś nie wyszło ;) i zablokowałem skrzynie (nie miałem żadnego biegu) ;/ a potem rozbieraj podłogę w kabinie w środku wszystko aż do skrzyni to nie to co c-360 wykręcisz "wodzik" minuta i po sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostekk1990    0

heheh pierwszy raz słysze o takich rzeczach hehe ,w mtz to pewnie normalne bo w ruskich to wszystko mozna heheh ale w ursusie to chyba skrzynie szybko posypiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panek    0

Co do MTZeta tego z synchronizatorem to nie jestem pewny ale w ursusach i zetorach napewno nic sie nie stanie. Też wiele razy tak jezdziłem 3512 jak i zetorem 50 super (w tym to strasznie ciężko sprzęgło chodzi) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

No ja już was nie rozumiem. To tak ciężko wcisnąć te sprzęgło????


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

Wiesz, jak kogoś stawy bolą to ciężko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panek    0

No wiesz niby nie ciężko :rolleyes: ale po co jesli tak też można a jak wprawiony kierowca to bez zgrzytu wchodzi elegancko :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Przy skrzyni bez synchronizacji nie stanowi to problemu, można zmieniać, tylko trzeba umieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie bez przesady macie pomysły bez sprzęgła zmieniać biegi owszem można wyczuć odpowiedni moment możliwości takiej zmiany ale na jak długo można tak traktować skrzynie jak długo wam wytrzyma.. pozmieniajcie Pronary i MTZ na ciągniki ze skrzynią typu Power - shift ;)


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

z 2 na 3 najczęsciej się zmienia ;) heheh


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panek    0

Ja mam 952.2 z 2007 roku. :D ale pisałem wcześniej że w Mtzcie nie znieniam bez sprzegła bo synchronizatora szkoda ale w innych zmieniam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj