Skocz do zawartości
waldus

Zmiana biegów bez sprzęgła 82 TSA

Polecane posty

waldus    0

Jak podałem w temacie, chodzi o Pronar 82 TSA 2003r. Czy nie stanie się nic ze skrzynią jeżeli będę zmieniał biegi bez sprzęgła? Skrzynia nie zgrzyta i biegi wchodzą lekko (jak na Pronara). Oczywiście z miejsca ruszam normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Nic sie nie stanie, ja tez tak czasem jeżdze Mtz-etem. Zmieniałem już kiedyś łożysko w skrzyni i na trybach nawet znaku nie ma.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dexterek    83

nie ma stresu, nic sie nie stanie, ja w 1614 tez zmieniiam bez sprzegla, zarowno na wyzszy jak i na nizszy. trzeba tylko wyczuc kiedy to zrobic zeby nie bylo zgrzytu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz2    9

Ja w c-385 wrzuciłem raz z 3 na 4 bez sprzegła z lekkim zgrzytem ale wskoczył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chaner123    5

wiem o co chodzi ja też przerzucałem biegi bez zgrzytu ale raz coś nie wyszło ;) i zablokowałem skrzynie (nie miałem żadnego biegu) ;/ a potem rozbieraj podłogę w kabinie w środku wszystko aż do skrzyni to nie to co c-360 wykręcisz "wodzik" minuta i po sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostekk1990    0

heheh pierwszy raz słysze o takich rzeczach hehe ,w mtz to pewnie normalne bo w ruskich to wszystko mozna heheh ale w ursusie to chyba skrzynie szybko posypiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panek    0

Co do MTZeta tego z synchronizatorem to nie jestem pewny ale w ursusach i zetorach napewno nic sie nie stanie. Też wiele razy tak jezdziłem 3512 jak i zetorem 50 super (w tym to strasznie ciężko sprzęgło chodzi) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

Wiesz, jak kogoś stawy bolą to ciężko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panek    0

No wiesz niby nie ciężko :rolleyes: ale po co jesli tak też można a jak wprawiony kierowca to bez zgrzytu wchodzi elegancko :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Przy skrzyni bez synchronizacji nie stanowi to problemu, można zmieniać, tylko trzeba umieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie bez przesady macie pomysły bez sprzęgła zmieniać biegi owszem można wyczuć odpowiedni moment możliwości takiej zmiany ale na jak długo można tak traktować skrzynie jak długo wam wytrzyma.. pozmieniajcie Pronary i MTZ na ciągniki ze skrzynią typu Power - shift ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panek    0

Ja mam 952.2 z 2007 roku. :D ale pisałem wcześniej że w Mtzcie nie znieniam bez sprzegła bo synchronizatora szkoda ale w innych zmieniam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×