Skocz do zawartości
lukaszz110

SW680 dymiący na biało

Polecane posty

lukaszz110    2

cześć

przejrzałem już wszystkie tematy i postanowiłem napisać nowy

 

to tak wczoraj założyłem akumulatory i zalałem go wodą i odpaliłem i co dymi na biało

po chwili go zgasiłem bo nie ma co palić go jak dymi na biało

 

teraz pytanie do was co jest

czytałem w top-agrar ze jak dymi na biało to moze to być uszkodzona uszczelka pod głowicą i do komory spalania dostaje sie para z wody lub płynu chłodniczego

w poniedziałek pojade do gościa i pogadam o tym ale najpierw chciałem sie spytać was co o tym sądzicie

 

swojego czasu myślałem ze to turbo i dałem do regeneracji zregenerowali źle ale nie podejrzewałem ze puszczają je na sucho a jazdy do gościa 150km i co najlepsze miało luz na osi około 2mm

dałem do drugiego zakładu wymienili korpus żeliwny pierścienie oś i dalej to samo dymi oddali mi z 1mm luzu

teraz tak zachodzę w głowę czy moge wymontować turbo i zapalić go bez niego?????????????????

oczywiście jakoś bym zabezpieczył rurkę zasilającą bo nie jestem pewny czy to wina uszczelki pod głowicą moze to turbo puszcza odrobine oleju i przez to tak kopci

doradźcie coś bo już sam nie wiem a jeśli to nie to to będe rozbierał głowice i cały majdan od góry

tato podejrzewa ze olej dostaje się z lasek popychaczy lub zaworu wydechowego i tak kopci na biało bo gdyby dostawał olej do komory spalania to dawał by na niebiesko a daje na biało czyli już za komorą spalania

ale teraz gdzie do kolektora czy turbo dodaje mu kapke oleju ?????????????

 

prosze o odpowiedzi na to trudne pytanie

to dylemat dla dobrego mechanika ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Stare polskie silniki w 90% dymią na biało kiedy są zimne. Spróbuj go rozgrzać. Olej spala się na czarno albo niebiesko, o innym kolorze nie ma mowy. Biały świadczy o zimnym silniku, dostawaniu się cieczy chłodzącej do komór spalania albo wyrzucaniem nie dopalonego paliwa do kolektora wydechowego. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    2

@kielbasa a czy może dymić na biało jeśli turbosprężarka puszcza olej do wydechu?????

aha i powiedzcie mi bo moze jestem przewrażliwiony ale po dosłownie 2-3 minutach kolektor wydechowy jest jak wrzątek nie idzie go dotknąć

czy tak ma być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jendrek    119

To jest normalne że kolektor wydechowy się nagrzewa,przecież tam idzie największa temperatura z cylindrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

nie słyszałem aby olej dostawał się do wydechu z turbiny, zazwyczaj przedostaje się do ssącego.

jak by dostawał się płyn do komory spalania to wydmuchiwałoby wodę z chłodnicy.

sprawdz jeszcze wtryski i tak jak KIELBASA pisze te silniki dymią delikatnie na diało zwłaszcza bez obciążenia i na wolnych obrotach..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

a kiedy byl opalony ten silnik ostatnim razem? bo jak stall cala zime to moze przez chwile dymic ale jak sie rozgrzeje to powinno mu przejsc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzio92    41

Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    2

ale koledzy on dymi na biało przez cały czas a nie tylko przed rozgrzaniem w tamtym roku tak samo miałem jak dodam gazu to jeszcze mocniej daje na biało po starcie potem sie troche uspokaja i prawie nie widać ale to nie jest jazda jak sie go zapali to biało

to było pierwsze zapalenie po zimie ale on nie ma prawa dymic jak zapalam Z056 to nic dymka nie puszcza

 

dodam ze wymieniłem wtryskiwacze i pompe dałem do regulacji i turbo do regeneracji

 

moze kont wtrysku cos da jak go ustawie inaczej ????

 

aha nie pobiera płynu tylko cały czas był obrzygany zbiornik paliwa płynem to zalałem go woda przegotowaną ale dalej dymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gabriel    12

w najnowszym auto swiecie zostal poruszony problem bialego dymu " klęby białego dymu to tak naprawde mieszanina spalin i pary wodnej. Jesli snik pracuje przy tym normalnie, to nie ma powodu do obaw. Po prostu odparowywuja skropliny ktore zebraly sie w ukladziebwydechowym. Gorzej, jesli silnik pracuje nie rowno, przerywa brakuje mu mocy.bqbtakiej sytuacji buchajaca z wydechu oara wodna moze swiadczyc o usterce uszczelki pod glowica lub usterce glowicy, w wyniku ktorej woda trafia do komór spalania." sory za bledy ale pisze z telefonu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adriano1232    0

Tak jak kolega wyżej napisał, jeżeli równo chodzi , nie bierze oleju oraz płynu chłodzącego i moc mu nie spadła to niech sobie i dymi na biało:rolleyes: A tak z życia to zimny silnik a jeszcze przy pierwszym uruchomieniu po zimie rzecz normalna dymi na biało aż świata nie widać:D dlatego musi się rozgrzać i oczywiście odparować wilgoć którą zebrał przez cały ten okres postoju w temperaturach poniżej 0.

 

Jeżeli by brał olej prze turbinę na sto procent kolorek by dawał niebieski ba po zapachu spalin byś się skapną ze bierze olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    2

ok dzięki za odpowiedzi i pomoc

 

otóż tak wszystko było dobrze nie potrzebnie rozbierałem wtryski i dawałem nowe i pompę wtryskową wykręcałem do regulacji i turbosprężarka była w porządku

okazało sie ze był opóźniony wydech i dawał mieszanke w kolektor i dlatego kopcił

aha nie gadajcie mi o żadnych dymkach i wodach nagromadzonych w ciągu zimy bo tak się składa ze posiadam Z056\3 i bez niczego żadnego pod pompowywania paliwa pompką zalewam go wodą i po przestoju zimy zapala za pierwszym razem bez żadnej męki

 

@jendrek chyba nie widziałeś kolektora po 2 minutach przy normalnej pracy a kolektora gdzie idzie niespalona mieszanka

 

dzięki jeszcze raz za odpowiedzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×