Xeon

Ładowacz czołowy w DX 6.30 - podłączenie hydrauliki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Xeon    4
Napisano (edytowany)

Witam,

Chcę założyć ładowacz czołowy do DX 6.30. Zastanawiam się, gdzie wpiąć się do układu hydraulicznego, aby zasilić rozdzielacz od ładowacza czołowego.

Na podnośniku zauważyłem jeden korek - może na nim jest ciśnienie i mógłbym z tego miejsca wyjść na rozdzielacz (zaznaczyłem na fotce czerwoną strzałką).

Jeżeli nie ma miejsca na podnośniku z którego można by wyprowadzić zasilanie drugiego rozdzielacza, to pozostaje wpięcie się pod rurkę ciśnieniową między pompą, a podnośnikiem?

20190504_164218.jpg

Edytowano przez Xeon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Nie wiem czy Ci się to powiedzie. Jeżeli rozdzielacz od tura ma takie przekrycie, że w pozycji neutralnej kieruje olej do przewodu zlewowego, to jak go wepniesz równolegle z podnośnikiem i oryginalną hydrauliką ciągnika to poza turem nic nie będzie działać. Chyba że rozdzielacz od tura w pozycji neutralnej utrzymuje cisnienie ustawione na zaworze przelewowym, to wówczas całą hydraulika będzie działać na najmniejszym ciśnieniu ustawionym na zaworach przelewowych wszystkich rozdzielaczy. Trochę to zawiłe, dlatego większość osób podpina zasilanie tura z sekcji rozdzielacza traktora, ale wówczas przepływ oleju jest znacząco dławiony. Rozwiązaniem budżetowym jest zamontowanie zaworu trójdrożnego i ręczne przełączanie pomiędzy hydrauliką traktora, a turem. Inną opcją jest wstawienie specjalnego zaworu dedykowanego do takich instalacji, nie pamiętam jak się to fachowo nazywa, ale ostatnio nasz klient takie coś do new hollanda montował.... Ostatnia opcja to zamontowanie zaworu który będzie utrzymywał stałe ciśnienie w układzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Masz rację @peewee1984

 

Coś takiego by chyba wystarczyło?

Zawór hydrauliczny sterowany elektrycznie 3-drogowy

https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Zawor-hydrauliczny-sterowany-elektrycznie-3-drogowy-32-gwinty-38-napiecie-24V-przeplyw-60Lmin-cisnienie-max-315bar/24025

Do tego w kabinie zamontować jakiś przełącznik z pozycjami ON - OFF

Na OFF - działa podnośnik

Na ON - działa ładowacz

Jedyna wada to to, że nie mogę używać obu jednocześnie, ale, to w sumie nie jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Powinno zdać egzamin. To zawór poglądowy czy masz instalacje 24V w ciągniku? 

Jak miałem w CASE 1056 XL podłaczonego tura pod sekcje hydrauliki to też mi nic podnośnik nie działał jak był tur załączony

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

To tylko zawór poglądowy - w moim przypadku muszę mieć pod 12V z przepływem co najmniej 60 l (mam pompę 58 l).

Z wyprowadzeniem ciśnienia z pompy na zawór, a dalej na ładowacz i podnośnik nie będzie problemu. Muszę tylko znaleźć jakieś miejsce w podnośniku do którego poprowadzę powrót z ładowacza.

Podsumowując... to chyba faktycznie najlepsze rozwiązanie - jak wstępnie liczę, to będzie kosztowało mnie to ok 400zł

Taniej byłoby gdyby zastosować manualny zawór. Jednak musiałbym go zamontować w kabinie, a w raz z nim wszystkie przewody, które musiałyby być do niego podpięte - to raczej odpada.

 

Dzięki @peewee1984 za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Nie ma sprawy. Powrot od rozdzielacza mozesz podlaczyc do zbiornika hydrauliki, jesli jest osobno, albo bezposrednio do skrzyni przez korek wlewowy, jesli wszystko smiga na jednym oleju. Inna opcja moze byc podpiecie sie przed filtrem hydrauliki, zazwyczaj sa montowane na lini powrotnej

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

W mojej wersji nie ma oddzielnego zbiornika na hydraulikę. Jedyny to ten w plecaku (kilkanaście litrów - bardzo mało). Skrzynia pracuje na innym oleju. Na plecaku są jakieś korki, to myślę, że coś znajdę.

Orbitrol korzysta z tego samego oleju co hydraulika. Powrót z orbitrola jest poprowadzony przez  filtr. Obawiam się, że gdybym podpiął pod niego powrót z ładowacza, to mogłoby go rozerwać (zbyt duży przepływ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

To możesz dołożyć dodatkowy filtr spływowy oleju hydraulicznego. który będzie wracał z rozdzielacza ładowacza i podłaczyć go pod korek w plecaku. Przez szybkozłącza 3 sekcji dostaje sie sporo zanieczyszczeń do układu, a taki filtr to stosunkowo niewielkie pieniądze

https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Filtr-hydrauliczny-liniowy-powrotny-AMF-151-CV-1BB406-Sofima/11489

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bonex157
      Cześć,
      Potrzebuję wjechać cyklopem na łaki torfowe i potrzebuje dorobić bliźniaki, czy ktoś takie coś robił? Albo mi podpowie 
    • Przez Mateusz100
      Witam posiadam ładowarke kramer stary złom można wopwiedzieć niby stan dobry ale jednak nie model to jak piosze to 311 S wersja bardzo żadka spotykana bo jak sie patrzy na olx to wiecej jerst 312 albo 512 . Problem tkwi w jeździe a mioanowicie niemy sobie tak wymyślili jaze ma tylko dwa biegi 1 i 2 szybszy i wolniejszy a żeby cofnać do tyłu i z powroterm jechac do przody to trzeba sprzegłóo wciskac nma max aż sie usłyszy taki przeskok jakby i wtedy jedzie do tyłu lub do przodu i tutaj jest problem wciskam jak głupi to sprzeło i nie chce przeskoczyc jak wejdzie do tyłu ot ciagle do tyłu jadse a do przodu nie chce wejsć fikam jak głupi tąś nogą i nic makabra..... nieo mam pojecia co to jest za dziadostwo ale mam tak od wielu lat ... najlepsze był oto że tylkp do tyłu zawsze ładnie wchodziło a do przodu byl problem a teraz to nawet do tyłu czasem nie chce wejść..... prosze o jakąś pomoc miałktoś taki problem w takiej maszynie?
    • Przez Johhny
      Witam mam problem z ładowaczem t 214(cyklop) problem polega na tym  że tylko funkcja od podnoszenia i opuszczania stopek działa a pozostałe funkcje wogule nie działają brak reakcji na pozostałe funkcje w cyklopie po za tym przy włączeniu cyklopa ciągnik ma bardzo ciężko tak jak by coś go dusiło czy hamowało ustępuje to dopiero jak wcisnę wajchę od podnoszenia i opuszczania stopek co może być przyczyną własnie nie działania pozostałych funkcji w cyklopie bo jak mówiłem już działa jedynie funkcja od podnoszenia stopek a poza tym nic więcej 
      Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc
    • Przez pawel7470
      Witam!
      Mam problem z ładowarka Jcb 520-50 sprawa wygląda tak że podczas jazdy gdy ładowarka sie rozgrzeje zapala lub mrugnie kontrolka (?) po czym pedał hamulca robi się twardy i silnik ma ciężej a gdy zgaszę ładowarke i odpale ponownie to pedał hamulca robi sie miękki i działa robi się tak cały czas jak jest rozgrzana. Czy może mieć coś z tym wspólnego pompa hydrauliczna. Pozdrawiam
    • Przez Józek614
      Witam. Mam problem z ładowarką Claas scorpion 7040 , podczas jazdy zapaliła się kontrolka od chomulca postojowego maszyna stanęła w miejscu , chydraulika działa tylko nie jedzie . Może ktoś miał podobny problem 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj