jktuning

Zestawy naprawcze, nowe części do silnika

Polecane posty

adasko987    0

Witam.czy da rade zmienić panewki główne bez wyjmowania wału i czy da rade też zmienić wszystkie pół pierścienie tez bez wyjmowania wału.Proszę o szybkie odpowiedzi ponieważ robie remont

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

Da radę, my w zeszłym roku wymieniliśmy tak panewki. Traktor stał na kanale i po kolei się powymieniało. Fakt jest trochę gimnastyki ale da się to zrobić.


JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?... Oportunisto pier******...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

ja bym nie polecał

niemiałem styczności ale wszyscy mówią że mahle jest najlepsze(krotoszyn dawny)


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1882    1

miałem już zestaw z Krotoszyna wytrzymał 500mtg. Jak jeszcze woziłem buraki to na placu niektórzy podchodzili do traktora i się przyglądali bo z odpowietrznika silnika wydobywał się dym zestawy z Krotoszyna jedne są na polskich tłokach a drugie na czeskich unus niektórzy je pozakładali i powybijało panewki na wale bo nie wiedzieli że tłoki są dłuższe i trzeba je planować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

jak planować??? ja w jednym ciągniku zakładałem Mahle Krotoszyn za 160 zł słupek, a w drugim też Mahle Krotoszyn tylko za 350 zł słupek i nic nie planowałem i chodzi do dziś, nie wiem jak bedzie z trwałością bo oba mają dopiero około 600mth i z czasem okaże się które dłużej pochodzą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
miałem już zestaw z Krotoszyna wytrzymał 500mtg. Jak jeszcze woziłem buraki to na placu niektórzy podchodzili do traktora i się przyglądali bo z odpowietrznika silnika wydobywał się dym zestawy z Krotoszyna jedne są na polskich tłokach a drugie na czeskich unus niektórzy je pozakładali i powybijało panewki na wale bo nie wiedzieli że tłoki są dłuższe i trzeba je planować

Jest takie coś jak listwa pomiarowa, którą przykładasz do powierzchni przylegania bloku do głowicy i szczelinomierzem sprawdzasz wysokość tłoków. Pomiaru dokonuje się na skręconym wale. Jeżeli tłoki wystają to trzeba je skrócić. Jest tak, jeżeli wcześniej planowany był blok. O ile dobrze pamiętam tłoki powinny być ustawione na -0,15 mm, ale nie jestem pewien. Ja w swoim 3P ustawiłem tłoki na zero, przez co mam lepsze sprężanie w cylindrach. Ta listwa kosztuje więcej niż remont silnika, więc dla własnych potrzb nie opłaca się jej kupować, ale ma ją każdy zakład wykonujący naprawy głowic (planowanie). A ten zestaw o którym piszesz musiał być jakiś podrobiony, bo jest mało prawdopodobne, żeby zestaw MAHLE wytrzymał tak krótko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xenorek    0

Witam na forum :P

Mam małe pytanko jak najlepiej najsprawniej wymienić tuleje. Ponieważ tuleja wpadła mi w "Kawałkach" do misy olejowej.

A więc co polecacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian18    3

co za różnica jaki ciągnik jak silnik w każdym działa na tej samej zasadzie;p musisz rozebrać i sam zobaczysz co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    3

a taka że w jednych tuleja jest wciskana np.c-360 a w innych wprasowywana np MF 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian18    3

a tu jest chyba dział C-325 do C-362 wieć w tej rodzinie mamy tylko jednego perkinsa 3603p skoro popekały mu tuleje to co to za ruznica czy perkins czy nie i tak trzeba rozebrać i zobaczyć na własne oczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ale przy rozbieraniu/składaniu nie ma różnicy trzeba rozbierać dół-miskę by odkrecic korbowody i gorę-głowicę by wyjąć tłoki z korbowodami a następnie tuleje też do góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xenorek    0

Wszystko jest powyciągane zakupione tuleje tylko jak je najlepiej wymienić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

to w 3p czy w normalnej,jak nie masz zielonego pojecia to sie sam nie bierz bo szkoda kasy i roboty,szczegolnie w 3p

mozna tuleje dac do zamrazarki,wbijac kawalkiem twardego drewna.dociskac winda itp.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrz    0

Co do zestawów naprawczych to też mam pytanie, czy lepsze polskie z Krotoszyna (są po ok. 165 zł i 330 zł z tłokiem kutym gorzyckim), czy zestawy zetorowskie za ok. 170 zł. Jeżeli ktoś ma jakieś porównanie, to proszę o podpowiedzi. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

ja u siebie zakładałem już wszystkie dostępne: krotoszyn za 165 i za 330, czeskie, steel power, THM i jakoś zaden z nich nie zabłysnoł hehe. Najdłużej pochodziły Zetorowskie czyli czeskie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AF7018    0

Witam,

Mam taki problem - muszę wymienić dwa tłoki w silniku (były żle spasowane i ulegają zacieraniu) ale nie mogę dostać takich samych tłoków jak dwa pozostałe (Gorzyckie) a dostępne (czeskie) są sporo lżejsze - około 30g.

Odchudzenie tłoków o 30g nie jest raczej możliwe (max można zebrać do 10g od wewnątrz), można jedynie zamontować zestawy o jednakowej masie na przeciwległych wykorbieniach. Proszę o opinie na temat,

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thomek    51

Witam,

Mam taki problem - muszę wymienić dwa tłoki w silniku (były żle spasowane i ulegają zacieraniu) ale nie mogę dostać takich samych tłoków jak dwa pozostałe (Gorzyckie) a dostępne (czeskie) są sporo lżejsze - około 30g.

Odchudzenie tłoków o 30g nie jest raczej możliwe (max można zebrać do 10g od wewnątrz), można jedynie zamontować zestawy o jednakowej masie na przeciwległych wykorbieniach. Proszę o opinie na temat,

Pozdrawiam

 

ja bym wymienił wszystkie jeszcze raz na jednego producenta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

To chyba najprostsze rozwiązanie- wymiana na wszystkie jednakowe.

 

Aha "thomek" nie cytuj poprzedniego posta ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AF7018    0

tyle tylko, że tłoki Gorzyckie jak wiadomo są dobrej jakości a czeskie nie koniecznie, więc po co zmieniać dobre na gorsze.

może ma ktoś jeszcze jakieś inne propozycje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

Innego wyjścia nie ma jak założyć tłoki o takiej samej masie,jeśli waga chociaż jednego tłoka będzie inna silnik może chodzic nie równo,mieć duże drgania a nawet może dojść do pęknięcia wału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie wiem czy takie kombinowanie ma sens ale można stoczyć te cięzsze od dołu tylko nie wiem o ile ja tez bym wymienił wzystkie. Nie wiem co to za ciągnik ale chyba c 360 a tam i tak remonty czesto gesto trzeba robić więc co za róznica.A swoją droga co to za tuleje każda inna jedne się zacieraja inne nie a może te tłoki takie dobre że kazdy ma wymiar inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj