dzienciol84

MTZ 82 brak przełącznika 540/1000 obrotów WOM

Polecane posty

dzienciol84    0

Witam wszystkich mam następujący problem posiadam mtz w którym nie ma przełącznika 540/1000 obrotów WOM tam gdzie powinien się znajdować jest zaślepka (wyglądem przypomina zaślepkę jak znajduje sie w bloku silnika od wody). I teraz to co mnie najbardziej ciekawi ile mnie wyniesie przeróbka tego ??i czy jest taka możliwość że wszystkie tryby są w środku tylko nie nie ma wodzika wyprowadzonego?? Mam nadzieję że ktoś miał podobny problem i mi pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

pod skrzynią nie masz wałka na klucz chyba 22 i blaszki z tym zabezpieczonej śrubą "10" :) koszt pewnie nie duży jako że mtz tylko kupa roboty zdjąć skrzynię ;) a mAsz maszyny chociarz na 1000 bo sprawny wom jest dość szybki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzienciol84    0

no niestety nie mam tej śruby od przestawiania obrotów a potrzebuje 1000 do sieczkarni clssa jaguar 60 bęben w sieczkarni powinien mieć od 1200 obr/min i więcej, jak wałek jest na 540 to ma na bębnie jakieś 600obr/min (obliczyłem z przełożenia skrzyni napędzającej bęben) jest to za mało bo za słabo wydmuchuje pociętą masę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanis80    1

a jaką masz skrzynię? Bo stare miały pod spodem a nowe "synchro" mają z boku wodzik do przełączenia obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Tylko zwróć uwagę że jak licznik wskazuje że ma 540 obr/min to faktycznie jest 440 obr/min.

Możliwość przeróbki powinna być, a roboty to jak w 2 osoby to przez 2 dni powinniście się uwinąć.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzienciol84    0

Skrzynie mam starego typu, w najbliższym czasie zajżę do tej skrzyni rozdzielczej przez okienko na dole i się wszystko okaże co tam siedzi?? co trzeba ewentualnie wymienić. Jak to zrobię to napisze co i jak może się komuś przyda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzienciol84    0

no i wszytko się wyjaśniło po prostu posiadam wersje uboższą główny wał napędowy powinien mieć dwie zębatki a u mnie ma jedna poza tym dolny wałek w skrzyni rozdzielczej też ma tylko jedną zębatkę czeka mnie więc wymiana głównego wału napędowego i całego dolnego wałka z kompletem zębatek :D

Sadze ze taniej mi będzie kupić całą skrzynie rozdzielczą niż nowe tryby i wałki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

a mam takie pytanko wszystkie mtz 82 mają przełączniki wom i gdzie on się znajduje na jakiej zasadzie to działa ??


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzienciol84    0

Witam z tego co się oriętuje to każdy MTZ 82 ma przełącznik 540/1000 WOM( jedynie modele MTZ-570 MTZ-560 nie wszystkie miały ten przełącznik). przełącznik 540/1000 znajduje się pod skrzynią rozdzielczą na klucz chyba 22 i jest zabezpieczany śrubą m8 jeśli dobrze pamiętam. A działa to na zasadzie prostej skrzyni dwubiegowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

dzięki za odpowiedz musze popatrzeć.


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sim12    2

nie zapomne pierwszego koszenia mtz-tem. włączenie 1000 wom i prawie rozwalona kosiarka:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

ja zawsze kosze kosiarką rotacyjną na 1000 obroty silnika na 1200 do 1500 i wszystko gra a prędkość koszenia to max 13km na godz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj