Polacek

Wymiana pompy oleju t25

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Polacek    0

Witam,

Zeby wymienić pompe oleju muszę odjechać przodem, czy jest to konieczne ? Czy wystarczy zdemontować zbiornik paliwa ? Sprawdzę luz na pompie odkręcając miskę oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    517

We Władku takie rzeczy to są niemal bezawaryjne , podejrzewam że masz małe ciśnienie oleju i chcesz je podnieść zmieniając pompę a zapytam na jakim oleju jeździsz ?


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dsbh    1274

Odkręcając miskę ,sprawdzisz pobieżnie stan wału i korbowodów. Czy trzeba odjechać przodem ? Tam masz pokrywę i na niej koło pasowe ,sprawdź czy odkręcisz bez problemu te elementy a potem założysz. Według mnie raczej trzeba odjechać samym przodem. Ponadto jeżeli ciągnik ma nabite motogodzin,może się okazać że któryś tryb jest do wymiany. U mnie tak było. Do wymiany był ten na wale korbowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polacek    0
Napisano (edytowany)

Dzięki, czy przy wymianie pompy oleju muszę zdemontować któreś z kół rozrządu ? Czy wyciągam pompę i wkładam nową ? Jesli zdomontuje koło Ktore napędza pompe to pozniej chyba nic nie muszee ustawiać ?

Edytowano przez Polacek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dsbh    1274

Mówisz o rozjeździe samej ramy z bakiem ,silnik pozostaje na miejscu. Aby zrobić to w miarę łatwo ,musisz zlać olej z miski ,odkręcić ją wraz ze smokiem.Dobrze zabezpieczyć ciągnik ,najlepiej pod skrzynią i silnikiem ,odjechać przodem i masz dostęp do obudowy. W kole pasowym masz trzy otwory ,aby go ściągnąć powoli wkręcasz tam śruby i kręcisz.Możesz pomiędzy koło a obudowę dać płaskownik aby śruby wspierały się na nim a nie na obudowie. Wcześniej dobrze przedmuchaj i możesz dać tam WD 40. I pozostaje tylko odkręcić obudowę -filtr oleju możesz od razu wyczyścić i masz dostęp.   Koła nie demontuj ,wykręć samą pompę. Dajesz nową i gotowe. Zarówno na pompie jak i na kole ją napędzającym nie ma znaków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polacek    0

Czyli nie da sie tego zrobić bez odjechania przodem? Co jeśli koło będzie do wymiany ? Jeśli zdemontuje koło pompy i koło napedzajace pompę rozrząd sie przestawi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dsbh    1274

Obudowa silnika w najgrubszym miejscu ma ok 9-10 cm ,koło pasowe jest trochę cieńsze. Jeżeli uda ci się je wyjąć bez rozjeżdżania to masz połowę sukcesu a musisz jeszcze skręcić i dać nową uszczelkę.Pisałem Ci wcześniej abyś sprawdził czy masz tyle miejsca. Odnośnie pompy.  Koło napędzające pompę jest nabite na wał korbowy i służy wyłącznie do jej napędu. Nic więcej nie napędza. Przy wymianie pompy oleju lub samego koła pompy nie ma potrzeby go ściągać ,chyba że jest już "zjedzone".

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez El_Polako
      Witam, 
      Po odpaleniu mój T25 od razu wchodzi na maksymalne obroty i jedyna opcja aby go zgasić to odcięcie paliwa lub wyciągnięcie odprężnika. Regulacja cięgnem które idzie do pompy nic nie daje.  Gdzieś natknąłem się na informację, że prawdopodobnie coś się przycięło w pompie wtryskowej. Czy ktoś może orientuje się jaka może być przyczyna i czy jest to skomplikowana naprawa. Z góry dziękuję za pomoc. 
       
    • Przez NABUCH
      Witam . Dobiega żywota pompa w moim pilmecie 412.  Na rynku jest sporo zamienników.  Możecie polecić coś sprawdzonego co przeżyje nie tylko gwarancję .2 lata temu zmieniałem zaworki i popracowały rok. Jeżeli całe pompy sa takie to będę  remontował swoją. 
      Moja wyglądem przypomina tą

    • Przez barttek790
      jak wyregulować ciśnienie oleju  w silniku zetor 5211
    • Przez Daaniel766
      Witam. Mam taki problem z opryskiwaczem, że ciecz z dysz pulsuje. Zawsze pryskalem na wolnych obrotach ciśnienie stałe i elegancko szlo. W tym roku mam taki problem, że widzę jak ciecz z dysz pulsuje również na wyższych obrotach, znikomo, lecz jednak pulsuje. Następnie zauważyłem jak wskazówka na manometrze faluje lekko i następne objawy to takie, że słychać jak pompa pracuje i po pewnym czasie jakby ta pompa się lekko zapowietrzala lub coś takiego, słychać inna jej prace. Ktoś pomoże co może być?
    • Przez Davidmix
      Witam
      Czy jest możliwość zwiększenia prędkości jazdy T 25? Nie zależy mi na mocy.
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj