sznajdik

Problem z hydrauliką MF 3060

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sznajdik    573

No właśnie a 35 to max obroty? Gadałem z tym człowiekiem z sieradza tak nazwę może jak niechcący kiedyś przeczyta może się nie obrazi to mówił że u niego stoi taki mf tylko trochę większy i ma 17 bar na zimnym. Co ciekawe rozgrzałem mocniej olej i orbi. pokazał 150 na skręcie na danfossie ale go wywaliłem bo za ciężko się kręciło wsadziłem bułgara po regeneracji to ten ma 200 na skręcie ale lżej chodzi kierownica choć nie tak jak na tym co bił na 300+. Suma sumarum temat nie ogarnięty do końca i nie wiadomo co jest muszę zrobić pomiar przepływu żeby spec coś więcej mógł powiedzieć a że urządzenie do tanich nie należy mało kto ma złożyłem i będę latać tak ewentualnie kiedy zahaczę o szrot może danfossa nabędę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

max obroty.

Zobaczę przyszły tydzień to może z ciekawości pokręcę jedną śrubą  pod korkiem od góry co mi kiedyś kuzyn przestawił.... wiem że jak się ją wkręci to na zimnym bida przekręcić kierownicą... popuszczę trochę i zobaczę bo wg mnie to powinna być regulacja właśnie ciśnienia w stanie spoczynku a trójdział to byłby odrębny temat. trza sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Wtajemnicz mnie o co chodzi o jaką śrubkę bo może i ja paluchy wsadziłem nie tam gdzie trzeba. Wkur.... nie to że mam pedał sprzęgła miękki 0 ciśnienia jedynie jak odpalę chwilę zaczekam to robi się twardy a kiedyś był cały czas twardy coś tu jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Tam pod spodem jest druga śrubka i regulujesz nią ciśnienie przrlewu czyli te 150 160 czy 170 bar na skręconych kołach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

sprawdzałeś? bo to pamiętam że jak się wkręciło to nie dało rady ukręcić kierownicą... szukam schematów i jakoś nic a na jakimś filmie pod króćcem zasilającym też coś było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

A czy przyczyną słabego wspomagania może być winna pompa? Na rozgrzanym oleju ciężko się skręca, podnośnik działa w miarę szybko i hydraulika też jest ok, nie ma problemu z obrotem pluga czy podniesienia pełnej przyczepy na której jest około 6ton. 

A może to orbitrol jest winny?  

I następna kwestia, chciałbym zakupić miernik do pomiaru ciśnienia, doradzi ktoś jaki wybrać?

Filtr i olej mają około roku czasu.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Mogła paść jedna z sekcji pompy i takie efekty będą trzeba by zmierzyć ciśnienie i będzie wiadomo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no to co pokazałeś byłoby ok. 

Pare zł taniej byś miał https://allegro.pl/oferta/przylacze-pomiarowe-m16x2-m14x1-5-z-zaslepka-8541478045

https://allegro.pl/oferta/zestaw-diagnostyczny-cisnienia-hydrauliki-silowej-8484463701

https://allegro.pl/oferta/manometr-hydrauliczny-cisnieniomierz-0-25-bar-9400641391

Kiedyś te oryginalne były dużo droższe i kolega przyniósł mi bardzeij uniwersalne złącza jak w linku wyżej i sobie przekręcam

 

Żeby zdiagnozować orbitrol potrzebne jest wpięcie https://allegro.pl/oferta/zawor-hydrauliczny-dlawiacy-vrfb-90-3-8-30l-10463310854 w wyjście pompy bo inaczej guzik zdiagnozujesz chyba że masz za dużo hajsu i trochę szczęścia to może trafisz w pompę lub orbitrol tylko po co wróżyć z fusów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

No dobra, ale z tego co widzę to ta końcówka jest przykręcana a ja pod kabiną mam takie jakby szybkozłącze, wygląda ono mniej więcej jak takie które montuje się przy przyczepie tylko ze mniejsze. Będzie ona pasować?

Jutro może uda mi się zrobić zdjęcie to pokaże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

dobrze wiem o czym mówisz.... po prostu ja zamieniam te oryginalne przyłącze na takie uniwersalne i chyba powszechniejsze w serwisach hydrauliki no i tańsze... to już tam od Ciebie zależy jak się podłączysz. Zdaje się ktoś po prostu wkręcał manometr zamiast tych złączy pomiarowych w dekiel no ale jednak zegar na wężyku wygodniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

No wiec cisnienie zmierzyłem i na wyjściu z tylu jest 170 bar.

A na drugiej linii jest 21 bar, a jak zacznie się skręcać kołami to wzrasta i waha się pomiedzy 100-120 bar i im dłużej się kręci tym to cisnienie rośnie. I na końcu przy maksymalnym skręcie i trzymanej kierownicy wzrasta do 150. 

A zauwazylem jeszcze ze przy maksymalnym skręcie tak jakby siłownik przepuszczał bo kierownica mi pomału uciekała i można było ją przękręcic, raczej tak nie powinno być.

Czy takie ciśnienie jest prawidłowe? Czy to orbitrol może być winny ze ciężko się kręci? Gdzie się wpiąć żeby go sprawdzić? 

Teraz nie ma pogody żeby coś robić w polu bo jeszcze chciałbym zmierzyć ciśnienie jak pojeżdże nim z pół dnia. Bo najczęściej wtedy to się działo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8471
14 minut temu, Misiaul napisał:

A zauwazylem jeszcze ze przy maksymalnym skręcie tak jakby siłownik przepuszczał bo kierownica mi pomału uciekała i można było ją przękręcic, raczej tak nie powinno być.

W moim, co prawda nie Fergosonie też kierownica powoli się przekręca, ale wspomaganie czy zimny czy gorący olej działa jednakowo dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
21 minut temu, Misiaul napisał:

A zauwazylem jeszcze ze przy maksymalnym skręcie tak jakby siłownik przepuszczał bo kierownica mi pomału uciekała i można było ją przękręcic, raczej tak nie powinno być

pompa wspomagania do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

nom... do wymiany bo ciśnienie 20 bar spadło :P

3 godziny temu, Misiaul napisał:

No wiec cisnienie zmierzyłem i na wyjściu z tylu jest 170 bar.

A na drugiej linii jest 21 bar, a jak zacznie się skręcać kołami to wzrasta i waha się pomiedzy 100-120 bar i im dłużej się kręci tym to cisnienie rośnie. I na końcu przy maksymalnym skręcie i trzymanej kierownicy wzrasta do 150. 

A zauwazylem jeszcze ze przy maksymalnym skręcie tak jakby siłownik przepuszczał bo kierownica mi pomału uciekała i można było ją przękręcic, raczej tak nie powinno być.

Czy takie ciśnienie jest prawidłowe? Czy to orbitrol może być winny ze ciężko się kręci? Gdzie się wpiąć żeby go sprawdzić? 

Teraz nie ma pogody żeby coś robić w polu bo jeszcze chciałbym zmierzyć ciśnienie jak pojeżdże nim z pół dnia. Bo najczęściej wtedy to się działo.

Tak jak zauważyłeś na zagrzanym się pierdzieli więc mierz na ciepłym... chyba logiczne.

Zawór dławiący kupiłeś ? bo za chwile przylecisz z pomiarem 90 bar na ciepłym i wciąż nie będziesz wiedział czy pompa czy orbitrol puszcza na zaworze bezpieczeństwa

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

No dobra, a ten zawór dławiący po prostu wpiąć i za nim zegar? Regulować coś nim? Jakie zadanie on spełnia podczas pomiaru?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Odkręcasz od pokrywy pompy rurę zasilająca orbitrol, przykręcasz zawór na wężach, olej kierujesz wężem do korka w skrzyni. Bawisz się zaworem i jesteś pewien jakie ciśnienie jest w stanie wytworzyć pompa. Ot cała filozofia. Tylko na maxa go nie skręcaj co by pompy przypadkiem nie rozerwać. Tak do 170-180bar jak wyciśnie to wiesz że pompa ok. Traktor pewno przygasał będzie

Zbyt długo się nei baw bo skrzynia bez smarowania będzie no chyba żeby za tym zaworem z powrotem podłączyć orbitrol no ale to już więcej kombinowania z króćcami

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid199303    14

Wymieniłem filtr Hydrauliki ten przy pompie i zaczął się problem z wspomaganiem, do tego sprzęgło muszę mieć 1200 obrotów na rozgrzanym oleju żeby wysprzeglilo czasami zapali się kontrolka od niskiego ciśnienia, podnośnik na wolnych obrotach w cale nie podnosi, przy 1500 obr wolno podnosi. Pompa była wymieniana dwa lata temu i stan oleju też jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

To zmień zpowrotem i zobacz czy objawy miną jak tak to przyczyna w filfrze dokręceniu go albo może uszczelka lipna czy też źle dobrany

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez raszpl
      Witam, mam problem z MF 3060, a mianowicie chodzi o cisnienie oleju. Od jakiegos czasu zaświeca mi sie kontrolka " cisnienia oleju" a co za tym idzie, przedni napęd sam sie włącza. Robi sie tak podczas zdjecia nogi z gazu. Obawiam sie że czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej. Przyczyną zapewne była duza ilosc opiłków metalu która pojawila sie z hamulcow w ktorych wytarly sie okladziny i co za tym idzie metal ocieral o metal. Mógłby mi ktos dać jakies rady, wskazowki co sprawdzić zeby upewnic sie cos mu dolega albo co mnie czeka z jego przyszłością?
      Z góry dzieki za odpowiedzi.
    • Przez zetor7352
      Witam.mam problem z zalaczeniem mlocarni w jd 2058 hillmaster.zalacza wtedy tylko kiedy np.trzyma sie podnoszenie hederu i zalacza zawor przelewowy.cisnienia na pompach ok pomierzone.cisnienie na zaworze redukcyjnym tez ok.jaka moze byc przyczyna? Ktos cos.z gory dzieki
       
    • Przez Krzysiek2794
      Witam, ludzie pomóżcie mam problem z moim Jumz'em. Niedawno kupiłem jumza chyba przerobionego z koparki, nie znam jego przeszłosci,na rolniczy.Mianowicie mam problem z hydraulika, nie wiem czy ktoś maczał juz tam "paluchy" ale nie mam sekcji pływającej do orki, w żadnej z 3 dźwigni. Mam pytanko czy jak wymienie rozdzielacz na taki z sekcją pływającą to musze jeszcze coś przerabiać? Prosze o pomoc.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam serdecznie
      Pytanie do użytkowników MF 3125 i pochodnych. Przy rozdzielaczu są 3 węże, który z nich to zasilanie, a który powrót oleju. Według mnie górny z lewej to powrót, a dolny (grubszy) to zasilanie.
      Proszę o odpowiedź czy mam rację czy też nie.

      Potrzebuję zrobić dodatkowy rozdzielacz przy TUZ-ie, który posłuży mi do obsługi zakupionej prze zemnie zgrabiarki grzebieniowej TWIST Samasz-u. Chciałbym za sobą ciągać prasę KRONE Comprima F 125 XC, a z przodu zgrabiarkę.
      Niestety potrzebuję 4 szybkozłączka podwójne (2 dla prasy, 1 dla zgrabiarki, 1 do obsługi wysokości tuza)
      Stąd też pomysł na dodatkowy rozdzielacz z przodu, który byłby obsługiwany za pomocą joysticka z kabiny.

      Pozdrawiam serdecznie oraz dziękuję za pomocne wypowiedzi


    • Przez Rattarow
      Witam 
      Jestem posiadaczem ciągnika DEUTZ-FAHR AGROTRON MK3 135. Po naprawie płyty sterującej hydrauliką wystąpił problem (wymienione zostały uszczelki). Podczas podnoszenia tuzów występuje bardzo głośny pisk. Wyświetla się także komunikat na desce rozdzielczej "zbyt niskie zasilanie sprężonym powietrzem". Nie wiem, czego to może być przyczyna. 
      Bardzo proszę o pomoc. 
      Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj