sznajdik

Problem z hydrauliką MF 3060

Polecane posty

sznajdik    573

No i przełożyłem na starego danfoss-a i podłączyłem nowy zegar 100 bar z dokładniejszą skalą mam 22 bary koła w spoczynku zarówno na jednym jak i na drugim orbi. ominąłem też filtr który zamontowałem przed orbi i dalej to samo 22 bary czyżby trójdział nie domaga? na korku od strony wydechu jest już 17bar co jest grane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Na pełnych obr. też masz tylko 22 bar? Bo pisałeś że 50. Jeżeli masz tylko 22 to nie jest to przyczyna niszczenia pompy, bo między 17 a 22 bary jest niewielka różnica i takie ciś, nie może niszczyć pompy, bo w hydraulice to tyle co nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Pisałem że tyle jest na wolnych obrotach i koła w spoczynku przy 2tyś. i kołach w spoczynku już 50 bar dodam że teraz pompa jest w stanie ,,wykończenia" czuć na wspomaganiu że już jej koniec nadchodzi i przy skręcaniu zapala mi się kontrolka, ciekawe jakie ciśnienie by było przy nowej. Ale chyba już nowej nie będzie dołożę drugą na wspomaganie i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AXEL323    0

Witam jestem nowym posiadaczem ciągnika Massey Ferguson 3050. Mam taki problem. Zdążyłem za orać  ok. 0,30 ha. i zaczęły się problemy. Zaświecił się czujnik ciśnienia układu hydraulicznego. Co spowodowało awarie wszystkiego [ podnośnika -HER , wom,wspomagania i tura]. Awaria znikała gdy ciągnik był zimny. Po odpaleniu na zimnym można było jeszcze podjechać pod pług i go bez przeszkód podpiąć , a następnie dojechać do pola 100 metrów. I to w zasadzie wszystko co można było nim zrobić 

Wymieniliśmy czujnik ciśnienia w układzie hydraulicznym i przy okazji akumulator bo słaby był. I nic nie pomogło . Więc wymieniliśmy pompę . I ot tego momentu się zaczęło.  Kupiłem w MIzar pompę włoskom  coś 1050.00 zł . Po założeniu nowej pompy , wymianie filtra i oleju  trzy razy po uruchomieniu ciągnika za każdym razem zrywa klina na pompie . Nie można nawet sprawdzić czy wszystko działa , bo to jest moment .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

wg mnie gdzieś jest zablokowany przepływ oleju. W deklu pompy masz zawór bezp sekcji wysokiej wydajności, w orbitrolu zdaje się będzie zawór bezp od ciśnienia w drugiej sekcji tej pompy. Załóż klina na pompę, poskładaj. Nie zakręcaj węża który idzie w kierunku orbitrola i tego do rozdzielaczy .... puść ten olej do bańki. Będzie ok to podłącz tylko jeden...

Ewentualnie odkręcić węża zasilającego rozdzielacz podnośnika i obserwować czy leci gdy hydraulika zewn jest na neutral..

Po prostu trzeba kombinować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

A może mi powiesz skoro taki kombinator jesteś gdzie ja mam znaleźć przyczynę tego że mi pompa wysiada zawsze sekcja 17 bar mam już jak zapewne wiesz nowy układ wspomagania na oddzielnej pompie chodzi bez zarzutu chyba gdzieś od kwietnia i co zauważyłem wykończyło do końca pompę że i podnośnik nie domagał założyłem jakiegoś trupa z drugą sekcją dobrą a 17 bar słaba ale chodzi. Co ciekawe cały dzień sieję czy jeżdżę w transporcie jest ok jak zacznę używać wom-u po pewnym czasie pojawia się problem z przebitką AB w z załączaniem wom coś mi się wydaje że to przez używanie wom-u robi się ta parodia z zajechaniem pompy tylko co,  czemu i jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Ty sie mnie nie pytaj... mój ledwo skręca po rozgrzaniu ale wszystko inne działa. Wiem jedno.. teraz kupie Bosha a nie jakieś tureckie wynalazki :P Choć może by tak sprzedał a nowszy model przygarnął... szkoda, bo się zżyłem :P

A może powrót z trójdziału masz zapchany czy coś? zawsze pompa pcha w opór? W spoczynku, gdy kołami nie kręcisz jakie ciśń? 17 czy może co inne ?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

A i tak dla jaj trójdział zmieniłem było trochę więcej niż 17 to było wiosną na padającej pompie nie wiem może nie skłamie mówiąc że 22 mierzyłem wtedy 400-stu barowym zegarem  obawy że mi mniejszy posadzi jak kołami ruszę teraz w wolnej chwili wepnę zegar 25 bar i będę obserwować co się dzieje w magistrali skoro kierownica ma oddzielny obwód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ciekawostkaz tematu po wkręceniu zegara w wyjście pomiarowe 10 bar ale jak włączę podnośnik zekar leci do góry doszlo na 60 bar i rozłączylem czyżby gdzieś połączenie jest? bo chyba to nie jest normalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AXEL323    0

Ciągnik Messey Ferguson 3050  1990r 

Witam z ponownie. Był założony zły orbitrol. Dlatego rwało klin na pompie nowej . Założyliśmy starom  którą dał sprzedawca . [KŁAMCA I OSZUST , BO NIE ODBIERA TELEFONU ]   Ciągniki na zimno pracował idealnie . Ciśnienie na wyjściu z tylnych złączy ok.188 bar. Na wspomaganiu 17 bar.  Więc postanowiłem podpiąć pług 3 skibowy [grudziądz] i wypróbować. Chciałem dokończyć dwa , trzy raz do o koła . Po zagrzaniu. Pod sam koniec zaczął podnośnik podczas podnoszenia podskakiwać a orbitrol wydawać dziwne dźwięki i ciężko kierownica pracować. Po jakimś czasie zaczęła zapalać się kontrolka od ciśnienia w hydraulice. Ale gasła.

Do momentu aż ciągnik zgasł. Okazało się że brak jest sprzęgła . Pedał wpada w podłogę. Po pompowaniu paru krotnemu i wciśnięciu pedału udało się odpalić. Ale gdy się puści pedał ciągnik zgasł.  Pedała sprzęgła wpadł , a ciągnika nie idzie odpalić . Został w szczerym polu.

Litości. Proszę o jakąś pomoc .  Normalnie ręce opadają. Ciągnik miał być tym głównym do orki i innych  prac bo ma tura . A ja  nie mogę wsiać oziminy .    

 

 

 

       

   

Edytowano przez AXEL323

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Gaśnięcie raczej nic wspólnego nie ma z hydrauliką chyba że go dusi tak że gaś nie ale stawiałbym na filtr czy też sitko w pompce zmienione po zakupie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

może zgasnąć gdy zatrzesz speedshifta no ale to samo od siebie raczej się nie zaciera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AXEL323    0

Witam z powrotem . Ale ciągnik tak czy i inaczej powinien odpalić . A tego nie można zrobić. Tak jak by coś trzymało. A czy sprzęgło albo wyprzęglik mogą trzymać. Ewentualnie w skrzyni. Przecież to zwykła skrzynia  16 x 16 . Czemu nie można go sprowadzić z pola .

A można do was , którego kol wiek  numer telefonu. Aby wyjaśnić od A do Z 

A z skąd jesteście ? Ja z okolic Wielunia.

  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Nie odpali, bo jeśli to co myślę to jest wejście do skrzyni zablokowane i finał. W sumie jestem pewien bo zapewne odpalałeś go bez działającej pompy choć po latach tam powinny być już takie luzy, że..  Żeby choć sprzęgło działało no ale niestety. Też tak miałem jak włożyłem nadwymiarową tuleje speedshifta co na wałek rewersu wchodzi... albo była za ciasna albo zapomniałem jej posmarować 😂

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

@lukbold powpowiedz mi czy to normalne że przy wpietym zegarze na 17 bar ciśnienie wzrasta jak użyje podnośnika bo myślę że tam coś jest nie tak jakiś przeplyw oleju jest albo w deklu pękniecie albo w moim przypadku w tej zaślepce zamiast zaworu hamulca hydraulicznego bo wychodzi na to że obie sekcje pompy są połączone w pewnym stopniu. Może jutro zadzwonię do jakiegoś szamana i zapytam co o tym myśli 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AXEL323    0

A mogli byście podać jakieś numery do tych szamanów .  Trzeba robić w polu a byk stoi w szczerym polu 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6383

Raczej pcha olej z jednej pompy na drugą uszczelniaczami na wałku przekazującym napęd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Dziś wyrwałem deliel z pompą z ferdka będę zmieniał pompę na jakiś zamiennik i olej na shell spirax jak w nowszym mf. Przejrzałem deliel i pompę i chyba idzie zrobić z tandema pojedyńczą pompę taka jest myśl że się da i można tą pompą zasilać hydraulikę główną a pompą przy silniku którą mam można obsługiwać resztę czyli wspomaganie i obsługę. Zdam relację z tego czy wyda z tandema zrobić pojedynczą mam 2 ze sprawną jedną sekcją

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

mierzyłeś kiedyś ciśnienie na siłowniku skrętu w stanie spoczynku? Pompa niskiej wydajności Ci wciąż zdychała i masz na silnik jakąś włożoną? dobrze pamiętam?

Ehh też musze swoją zmienić bo wysiał trochę nawozów i już bida ukręcić... tym razem Boscha myślę włożyć choć pewno za chwile znów będę chciał go sprzedać..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Mierzyłem na całej magistrali z kierownicą w spoczynku teraz zmieniam na bepco i powracam na czas działania pompy do starej konfiguracji i robię znów parę pomiarów na nowej i innym oleju jeszcze się odezwę pewnie do konsultacji wartości chcę jeszcze zrobić pomiar omijając chłodnicę oleju i chcę poznać pos,czególne wartości na nowej pompie. Dodam że ta dołożona pompa od maja czy czerwca nadal obsługuje wspomaganie i nie ma żadnego lroblemu z nim tylko że kompletnie padła pompa w środku a dokładnie sekcja obsługi reszty funkcji. Już wiem że po ucięciu kawałka wałka z pompy da się zrobić z niej jednosekcyjną co w przyszłości pozwoli mi mieć pompę od podnośnika w środku a od reszty na zewnątrz i wymiana to koszt 500zł i 30 min. Chyba że namierzę przyczynę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez raszpl
      Witam, mam problem z MF 3060, a mianowicie chodzi o cisnienie oleju. Od jakiegos czasu zaświeca mi sie kontrolka " cisnienia oleju" a co za tym idzie, przedni napęd sam sie włącza. Robi sie tak podczas zdjecia nogi z gazu. Obawiam sie że czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej. Przyczyną zapewne była duza ilosc opiłków metalu która pojawila sie z hamulcow w ktorych wytarly sie okladziny i co za tym idzie metal ocieral o metal. Mógłby mi ktos dać jakies rady, wskazowki co sprawdzić zeby upewnic sie cos mu dolega albo co mnie czeka z jego przyszłością?
      Z góry dzieki za odpowiedzi.
    • Przez zetor7352
      Witam.mam problem z zalaczeniem mlocarni w jd 2058 hillmaster.zalacza wtedy tylko kiedy np.trzyma sie podnoszenie hederu i zalacza zawor przelewowy.cisnienia na pompach ok pomierzone.cisnienie na zaworze redukcyjnym tez ok.jaka moze byc przyczyna? Ktos cos.z gory dzieki
       
    • Przez Krzysiek2794
      Witam, ludzie pomóżcie mam problem z moim Jumz'em. Niedawno kupiłem jumza chyba przerobionego z koparki, nie znam jego przeszłosci,na rolniczy.Mianowicie mam problem z hydraulika, nie wiem czy ktoś maczał juz tam "paluchy" ale nie mam sekcji pływającej do orki, w żadnej z 3 dźwigni. Mam pytanko czy jak wymienie rozdzielacz na taki z sekcją pływającą to musze jeszcze coś przerabiać? Prosze o pomoc.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam serdecznie
      Pytanie do użytkowników MF 3125 i pochodnych. Przy rozdzielaczu są 3 węże, który z nich to zasilanie, a który powrót oleju. Według mnie górny z lewej to powrót, a dolny (grubszy) to zasilanie.
      Proszę o odpowiedź czy mam rację czy też nie.

      Potrzebuję zrobić dodatkowy rozdzielacz przy TUZ-ie, który posłuży mi do obsługi zakupionej prze zemnie zgrabiarki grzebieniowej TWIST Samasz-u. Chciałbym za sobą ciągać prasę KRONE Comprima F 125 XC, a z przodu zgrabiarkę.
      Niestety potrzebuję 4 szybkozłączka podwójne (2 dla prasy, 1 dla zgrabiarki, 1 do obsługi wysokości tuza)
      Stąd też pomysł na dodatkowy rozdzielacz z przodu, który byłby obsługiwany za pomocą joysticka z kabiny.

      Pozdrawiam serdecznie oraz dziękuję za pomocne wypowiedzi


    • Przez Rattarow
      Witam 
      Jestem posiadaczem ciągnika DEUTZ-FAHR AGROTRON MK3 135. Po naprawie płyty sterującej hydrauliką wystąpił problem (wymienione zostały uszczelki). Podczas podnoszenia tuzów występuje bardzo głośny pisk. Wyświetla się także komunikat na desce rozdzielczej "zbyt niskie zasilanie sprężonym powietrzem". Nie wiem, czego to może być przyczyna. 
      Bardzo proszę o pomoc. 
      Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj