sznajdik

Problem z hydrauliką MF 3060

Polecane posty

sznajdik    573

Zagadka dla wtajemniczonych bardziej niż ja, cały czas wysiada mi jedna sekcja pompy od hydrauliki coś jest nie halo skoro tak się dzieje tylko co i gdzie tego szukać? Dodam że do oleju zastrzeżeń mieć nie mogę bo go przejrzałem zarówno dno skrzyni pod kątem czystości obejrzane a wspomaganie osłabło po 10 miesiącach od założenia pompy (w tym zimą ciągnik prawie nie używany stał) hydraulika zewnętrzna bez zarzutu. Pompa wyjęta pojedzie do reklamacji żeby poznać opinię zakładu, gdzie szukać przyczyny? co męczy tak tę pompę że ta sekcja zdycha?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Ciekawe jakie masz ciśnienie w magistrali 17 bar, może masz tam dużo wyższe, warto by zmierzyć, jeżeli jest dobre to proponował bym wymienić orbitrol. Orbitrol proponuje kupić najtańszy z możliwych uniwersalnych o podobnych parametrach (ok. 300zł) a nie cudować z dedykowanymi do MF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Więc  mierzyłem na trójdziale i miałem 17 skręcając kołami spadło do chyba 7. Później  sprawdzę na drugiej pompie ile jest bo włożyłem drugą jeszcze dość dobrą. Orbitrol wcześniej wstawiłem drugi bo na początku uznałem że jest już zjechany ten z którym go kupiłem i założyłem mu zregenerowany jakiś bułgarski za 400zł ale po pewnym czasie padła pompa i wyszło na to że to może orbi dusi pompę czy coś kupiłem więc za 700 nówkę sztukę było lepiej ale po jakimś czasie problem padły hamulce opiłki i te sprawy i poszło ze 3 pompy no ale już po jakimś czasie mycia i wymian pomp i oleju było ok i znów padła pompa oddałem do reklamacji i kupiłem kolejną tą co teraz padła ale ileż można odkąd  go kupiłem to chyba już z 10 a kupiłem może w 2008 mam wrażenie że on przyjechał do Polski z tą wadą tylko mniej pracował na początku i wolniej wysiadała pompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Zauważyłem niedawno bo chodziłem zmierzyć ciśnienie na trójdziale to ma 17 na wolnych obrotach ale po skręcie kołami i dodaniu gazu do 2tyś rośnie na 21 tak samo na prostych kołach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

To dobrze, na rozgrzanym będzie trochę mniejsze i takie ciś. nie może niszczyć pomp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Jak Ci może spadać przy skręcie kołami ciśnienie do 7 bar??? przecież to od razu autrotronic wyłączy..... a trójdział podmień? A mierzyłeś kiedyś ciśnienie jakie idzie na siłownik skrętu gdy kierownica w spoczynku?? bo to też było określone tylko wartości nie pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Doradzono mi zastosować krótki filtr zawsze miałem ten dłuższy

2 minuty temu, lukbold napisał:

Jak Ci może spadać przy skręcie kołami ciśnienie do 7 bar??? przecież to od razu autrotronic wyłączy..... a trójdział podmień? A mierzyłeś kiedyś ciśnienie jakie idzie na siłownik skrętu gdy kierownica w spoczynku?? bo to też było określone tylko wartości nie pamiętam

Wczoraj wstawiłem drugą pompę w miarę żywą i robię na niej pomiary a na poprzedniej był spadek do 7 czy 10 nie pamiętam dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170
Napisano (edytowany)

Wątpię aby filtr miał wpływ, wydaje się że krótki prędzej może mieć ujemny wpływ. Aczkolwiek u mnie w MF-ach są długie a w Aresie krótki i wszystko gra, tylko w Aresie są jeszcze dwa dodatkowe filtry i może temu ssący jest krótki. W Aresie jest ta sama transmisja co w MF i dlatego porównuję.

Podmiana trójdziału jest jakimś rozwiązaniem, tylko czekanie na efekt bardzo długie. Wygląda jak by gdzieś na odpływie tamowało, tylko wtedy rosło by ciśnienie na lini 17 bar, tak myślę. 

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
Napisano (edytowany)

krótki filtr zawsze działa w parze z innym, przeważnie ze wkładem w puszce chyba na zasilaniu orbitrola

Na zasilaniu siłownika skrętu ma być 17 bar.

Odpływ może Ci blokować orbitrol.... tam jest zawór przelewowy dzięki któremu w spoczynku jest ustalone ciśnienie w układzie własnie te 17 .... jakby go tak podkręcić to pompa w ogóle nie przepcha ale to też kierownicy nie przekręcisz

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573
Napisano (edytowany)

Czyli z tych wszystkich wniosków wychodzi na to że wszystko gra a jednak problem nadal jest. Robiłem go ja i robił mariusz i efekt taki sam pompa trup po pewnym czasie obaj błędu raczej nie popełniamy a tym bardziej tego samego a efekt jest ten sam

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monteks    0
Napisano (edytowany)

Witam, mam taki problem w swoim 3060 skrzynią 32x32 ż przyspieszaczem, i tak: Na zimnym oleju wszystko chodzi, napęd się załącza, przyspieszacz, wałek, natomiast jak się olej rozgrzeje, przestaje mi chodzić nieraz wałek, czasami kontrolka od ciśnienia oleju się zaświeci, a  wszystko zaczyna się od pieszczenia ż okolic skrzyni biegów, coś na wzór paska w samochodzie jak jest za luźny, czyli,  im więcej gazu tym glosniejszy pisk, dodam jeszcze że jadąc tenże pisk utrzymuje się cały czas po rozgrzniu oleju, natomiast  jak wrzucę na luz w trakcie jazdy pisku brak nawet jak się gazu dodaje, i teraz ż tad moje pytanie, coz to może być? Nie jeździć ciągnikiem  i robić jak najszybciej? Dodam jeszcze, iż na jesieni owy pisk pojawiał się bo grubsze pracy w polu, np orka przez pół dnia, i wtedy objawy identyczne, kontrolka ciśnienia, rozlaczanie napędu,  wolna praca podnośnika, domyślam się że problem leży po stronie ciśnienia oleju? Aczkolwiek pomiar wskazuje że pompa dział ok, na zimny jak i na ciepłym  około 170atm ż tylnych gniazd hydraulicznych.

Edytowano przez Monteks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

A przypadkiem przy spadku ciś. nie chce przełączyć na żółwia i wtedy piszczy na widełkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

A ciśnienie na drugiej sekcji jakie? to że na tyle jest ok nie znaczy że druga sekcja działa, ale to raczej problemem nie jest tylko tarcie o siebie dwóch twardych rozgrzanych elementów może powodować pisk przynajmniej tak mi się wydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monteks    0
Napisano (edytowany)

Lecę.do garażu nagrac  temat, właśnie o to chodzi że nic nie przełącza sam z siebie, oprócz oczywiście rozlaczania walka, napędu, przyspieszacza,  przy zapaleniu się kontrolki ciśnienia oleju, bo to akurat normalne. 

A i w.ktorym miejscu mogę dokonać pomiaru na drugiej sekcji? Jest tam gniazdo diagnostyczne?

Edit. 12:20

nie miałem dla niego pracy za bardzo, jezdzilem po drogach nic sie nie dzieje, nie piszczy, kontrolka też się nie zaświeci, jitro bede robił pod seler agregatem to coś na bank wyskoczy, profilaktycznie przeczyscilem wnikliwie chłodnice oleju bo problem ewidentnie występuje przy wzroście temperatury oleju w skrzyni biegów.

Edytowano przez Monteks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1981    0

witam w moim mf 3060 jak tak piszczało to się okazało że powodem było,nieszczelność siłownika skrętu i olej się przelewał.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeskw75    118

  Czy przy tej nieszczelności siłownika skrętu były jakieś inne objawy, np. ciężej się kręciło kierownicą na postoju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1981    0

to znaczy jak się zagrzał to na wolnych obrotach trochę ciężej ale przy 1000 obrotach normalnie.jeżeli chcesz upewnić się czy masz uszczelniacze na siłowniku do wymiany to odkręć przewody i kompresorem.ja tak sprawdzałem na starych gdy tłok doszedł do końca to było słychać jak powietrze ucieka a po wymianie uszczelniaczy nie uciekało.ja trochę pojeżdziłem i znowu słychać mielenie piszczenie jakby pompy  ciśnienie mierzyłem jest ok podejrzewam orbitrol bo jest upocony teraz będę wymieniał olej to rozbiorę i wyczyszczę  jeszcze zwór  trójdziału bo może się przycina?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeskw75    118

To u mnie jest tak że na wolnych czy wyższych obrotach pod koniec skrętu jest ciężko, dodatkowo w zakresie obrotów 1400-1600 słychać przy kręceniu takie jakby buczenie. Na postoju na twardym jest w miarę ok, ale na miękkim jak zakręcę kilka razy i zrobi dołek to później do 3/4 obrotu jest w miarę a dalej jest już ciężko. Dodam że u mnie Renault Celtis. A może u mnie też zawór trójdziału coś przycina? Podnośnik i tur działają normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1981    0

Zmierz ciśnienie.takie buczenie też słychać u mnie i pozatym jak szybko kręci się kierownicą prawo lewo to położenie gałki kierownicy się zmienia a koła pozostają w miejscu.ja obstawiam na orbitrol albo ten trójdział .Jak będę wymieniał olej to go wyczyszczę i wtedy będzie wiadomo czy trójdział czy orbitrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeskw75    118

U mnie chyba tak nie było aby koła zostały w miejscu. Przy tym kręceniu na miękkim w miejscu nieraz jest tak że tak jak pisałem na 3/4 obrotu nie idzie skręcić tylko trzeba wrócić kierownicą i wtedy skręcać tak jakby coś trzymało. Może to trójdział trzyma?


Dodam jeszcze że podczas jazdy kręci się normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeskw75    118

Chyba powinienem u siebie wykluczyć rozszczelnienie siłownika bo jak. kręcę kierownicą to koła zawsze idą. Rozmawiałem z mechanikiem to powiedział że sekcja od wspomagania w pompie siadła. Mówi że to normalne w Celtisach że tak się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez raszpl
      Witam, mam problem z MF 3060, a mianowicie chodzi o cisnienie oleju. Od jakiegos czasu zaświeca mi sie kontrolka " cisnienia oleju" a co za tym idzie, przedni napęd sam sie włącza. Robi sie tak podczas zdjecia nogi z gazu. Obawiam sie że czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej. Przyczyną zapewne była duza ilosc opiłków metalu która pojawila sie z hamulcow w ktorych wytarly sie okladziny i co za tym idzie metal ocieral o metal. Mógłby mi ktos dać jakies rady, wskazowki co sprawdzić zeby upewnic sie cos mu dolega albo co mnie czeka z jego przyszłością?
      Z góry dzieki za odpowiedzi.
    • Przez zetor7352
      Witam.mam problem z zalaczeniem mlocarni w jd 2058 hillmaster.zalacza wtedy tylko kiedy np.trzyma sie podnoszenie hederu i zalacza zawor przelewowy.cisnienia na pompach ok pomierzone.cisnienie na zaworze redukcyjnym tez ok.jaka moze byc przyczyna? Ktos cos.z gory dzieki
       
    • Przez Krzysiek2794
      Witam, ludzie pomóżcie mam problem z moim Jumz'em. Niedawno kupiłem jumza chyba przerobionego z koparki, nie znam jego przeszłosci,na rolniczy.Mianowicie mam problem z hydraulika, nie wiem czy ktoś maczał juz tam "paluchy" ale nie mam sekcji pływającej do orki, w żadnej z 3 dźwigni. Mam pytanko czy jak wymienie rozdzielacz na taki z sekcją pływającą to musze jeszcze coś przerabiać? Prosze o pomoc.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam serdecznie
      Pytanie do użytkowników MF 3125 i pochodnych. Przy rozdzielaczu są 3 węże, który z nich to zasilanie, a który powrót oleju. Według mnie górny z lewej to powrót, a dolny (grubszy) to zasilanie.
      Proszę o odpowiedź czy mam rację czy też nie.

      Potrzebuję zrobić dodatkowy rozdzielacz przy TUZ-ie, który posłuży mi do obsługi zakupionej prze zemnie zgrabiarki grzebieniowej TWIST Samasz-u. Chciałbym za sobą ciągać prasę KRONE Comprima F 125 XC, a z przodu zgrabiarkę.
      Niestety potrzebuję 4 szybkozłączka podwójne (2 dla prasy, 1 dla zgrabiarki, 1 do obsługi wysokości tuza)
      Stąd też pomysł na dodatkowy rozdzielacz z przodu, który byłby obsługiwany za pomocą joysticka z kabiny.

      Pozdrawiam serdecznie oraz dziękuję za pomocne wypowiedzi


    • Przez Rattarow
      Witam 
      Jestem posiadaczem ciągnika DEUTZ-FAHR AGROTRON MK3 135. Po naprawie płyty sterującej hydrauliką wystąpił problem (wymienione zostały uszczelki). Podczas podnoszenia tuzów występuje bardzo głośny pisk. Wyświetla się także komunikat na desce rozdzielczej "zbyt niskie zasilanie sprężonym powietrzem". Nie wiem, czego to może być przyczyna. 
      Bardzo proszę o pomoc. 
      Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj