Xeon

DF DX 6.30-Montaż pneumatyki w ciągniku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Xeon    4

Witam,

Muszę zamontować w ciągniku pneumatykę. Znalazłem kompletną używkę (kompresor + wszystkie oryginalne rurki, cięgna, ...) za 3500zł.

Wydaje mi się, że to trochę dużo. Największy problem to dopasowanie jakiegoś innego niż oryginalny kompresora. Może wie ktoś w jakim urządzeniu sprężarka była napędzana kołem pasowym (jak w c330)? Może dałoby się dopasować kompresor od jakiegoś samochodu ciężarowego.

W sumie, to pasowałaby u mnie taka od c330, tylko że jest trochę za mała. Potrzebuję czegoś wydajniejszego (przyczepa 3 osie na poduchach).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hibertusik    10

W jakim ciągniku chcesz wstawić ,    bardzo dobrze podchodzą ze stara 200  model hs19,  ma ona koło pasowe na dwa paski.

Są też hs17  ale one mają duży tłok i ciężko ją  zmieścić.  Jak trochę pokombinujesz poszukasz na złomie złączek, butli,przewodów,komresor się trafi  to za maks 1500zł złożysz.

Edytowano przez hibertusik
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    587

Najlepiej abyś przyjrzał się w podobnym ciagniku ( masz chyba DF ) jakie jest rozwiązanie : chodzi o smarowanie sprężarki , uruchamianie hamulca - zaworu . Oczywiście tak jak wyżej zaznaczono coś ze szrotu obrać od jakiegoś starszego pojazdu , co by układ mniej skomplikowany był a jednocześnie dwuobwodowy.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Tak mam DF DX 6.30. Oryginalnie sprężarka napędzana jest paskiem klinowym. Miejsca jest tam dość dużo, więc można trochę pokombinować.

Trochę odpycha mnie to, że kompresor będzie ciągle włączony. Idealnie gdyby zamiast koła pasowego założyć koło z elektromagnesem (jak w klimie). Mam w sumie starą sprężarkę od klimy, ale wydaję mi się, że ten elektromagnes nie uciągnie kompresora.

Co do pozostałego osprzętu, to mniej więcej widziałem jak to jest montowane w oryginale, więc myślę, że to da radę ogarnąć.

Zobaczę jak wyglądają sprężarki, które poleciliście - może da się którąś dopasować tam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hibertusik    10

 Xeon   do sprężarki wstawia się nowe koło tzw. wolne koło i sprężarkę włączamy tylko na czas transportu a prace polowe sprężarka sobie stoi i odpoczywa bynajmniej ja tak sobie zrobiłem,na olx mnóstwo ogłoszeń na temat wolnych kół do 3p czy c330 a dorobią i wielorowkowe.

 

 

 

 

 

 

 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

hibertusik, dzięki - to rozwiązałoby problem załączania kompresora.

Tak się składa, że sąsiad ma w kącie kompresor od stara 200, tylko mam pytanko... Czy w tym kompresorze kierunek obrotów jest ważny, czy może być dowolny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hibertusik    10
Napisano (edytowany)

Obroty raczej bez znaczenia,one mają smarowanie centralne do ciągnika chyba nawet lepiej, chociaż ludzie zaślepiają leja olej i też chodzą.Sterowanie zaworu hamulcowego zrobiłem przez silowniczek sterowany z wyjścia ham. hydraulicznych ciągnika,ma to zaletę że zawór zamontowałem tam gdzie mi pasowało,tz. tak by podłączyć linkę od ręcznego. Coś na wzór Zetor 7211.

Edytowano przez hibertusik
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Mam już sprężarkę od IFY oraz od Stara. Muszę sprawdzić która wydajniejsza i bardziej 'pasowna' do ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Majkel92
      Witam, 
      Prosze o poradę w sprawie montażu scinacza słomy w bizonie z050 która została zdemontowana z innego kombajnu.Nie wiem jaki jest to typ ani producent?
      Scinacz został zdemontowana bez ramy która przymocowana jest do kombajnu. Jeżeli ktokolwiek wie jaki to typ, gdzie ewentualnie można nabyć części potrzebne do montażu (jeżeli się jeszcze da) by zmontować to jak należy, lub posiada wiedzę jakich błędów niepopełnić podczas wykonania tej ramy, to proszę o informację😉. 
      Każda informacja się przyda. Będe ogromnie wdzięczny za pomoc.
      Załączam zdjęcia scinacza zamontowanego w kombajnie z którego był ściągnięty. 




    • Przez Majkel92
      Witam, czy możliwe jest zamontowanie Wyjścia wałka WOM w komunalnej wersji Renault Ergos 110 z 2002, która go nie posiada? Google nie pomogło ;). Ewentualna opcja to silnik hydrauliczny, lecz nie wiem czy to dobre rozwiązanie, mała moc :(. Ciekawi mnie czy można zamontować wyjście na oryginalnych częściach bez amatorskich przeróbek. Oto zdjęcie renówki.
      Zdjęcie z tyłu. 

    • Przez Mikua
      Cześć, 
      w jaki sposób zamontować pierścienie olejowe?
      oglądałem 2 filmy na YT i na każdym olejowe są inaczej założone,chodzi o te dolne co sa pod tymi co maja te półokrągłe wcięcia 
      przykład: 
       
      a tu sa inaczej 

       
      Ktory mozntaż jest poprawny? cze nie ma to znaczenia?
    • Przez chuck00
      Orientuje się ktoś z Was jak w miarę sprawnie zamontować gniotownik w 695SL? Trzeba zdemontować przednie lewe koło i z tej lewej strony próbować czy jakoś inaczej?
    • Przez zacx18
      Witam pisze ponieważ  nie wiem jaki olej zalać do skrzyni na każdej stronie internetowej są inne dane dotyczące oleju  na jednej jest stou na innej utto tak samo z parametrami 10w30 ,10w40  jaki jest prawidłowy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj