Zaloguj się, aby obserwować  
chwiolas

Ropa z olejem w silniku

Polecane posty

chwiolas    28

Co może być przyczyną dostawania się ropy do oleju w silniku? Ciągnik to zetor 8045,silnik nowego typu.Czy to coś poważnego??pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

A pompa wtryskowa jest smarowana olejem z silnika?Ja miałem podobny przypadek w mtz-cie tam pompa jest smarowana olejem z silnika i sekcje na pompie były już wyrobione i paliwo lało się do oleju.Zdiagnozuj usterkę jak najszybciej bo jak tej ropy się więcej nazbiera to spadnie ci ciśnienie oleju i panewki pójdą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

faktycznie, moze tez byc to wina pompy bo to silnik nowego typu, z centralnym smarowaniem. jednak najprawdopodobniejsza przyczyna sa lejace koncowki i zuzyte pierscienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    28

Dzięki za szybką reakcje.Właśnie pompa jest centralnie smarowana i chyba się nadaje do regeneracji bo bardzo dawno nie była robiona.Ale tej ropy nawet dużo jest w tym oleju.Prawie pół na pół.Możliwe że tyle mogło nalecieć przez pompe czy też przez pierścienie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

sprawdz koncowki wtryskow czy leja. poza tym ile ciagnik ma mtg? kiedy ostatnio silnik byl robiony? moze byc tak ze przez pompe i przez pierscienie idzie. w takiej sytuacji stosunek ilosc przez pompe w stosunku do ilosci przez pierscienie wynisi okolo 30/70.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    12

Lejące końcówki ha ha dobre.

Gdyby były tak lejące końcówki to nie mógłby zapalić, nie miał by siły, dymił na czarno i rzygał paliwem przez tłumnik.

 

 

Prawdziwą przyczyną jest najprawdopodobniej przeciekanie paliwa przez pompkę ręczną lub pompę wtryskową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

mistrzu @jankris lejaca koncowka oczywiscie moze powodowac objawy ktore wypisales. czy takie objawy ma nasz bohater @chwiolas?? nie wiemy. jednak wytarte, zuzyte pierscienie tlokowe powoduja spadek kompresji, ktora ucieka do komory silnika. a wraz z ta kompresja ucieka nie do konca spalone paliwo ktore jest wtryskiwane przez uszkodzona koncowke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Zaczynaj od pompki zasilającej i wtryskowej. Jeśli we wtryskowej są zużyte sekcje, to paliwo będzie przepływać do magistrali olejowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz22    1

Moim zdaniem to nie wina pompki zasilającej i pompy wtryskowej. To nie 3P lub 255 i pochodne gdzie pompa wtryskowa jest rotacyjna, pęknie membrana i paliwo leje się do silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    28

Opowiem wam całą historią.

Silnik o którym pisze jest "nowym" nabytkiem.Wszystko zaczęło się od pęknięcia wału w poprzednim silniku,który został potem źle zrobiony(tak podejrzewam),i drugi(po 3 szlifie) wał po miesiącu się u....dolił.Nie wiem gdzie majstry popełnili błąd,nie wnikam w to(ale ciśnienie było słabe po remoncie odrazu) bo boje sie oddać do naprawy nastepny raz.Więc nabyłem silnik zdjęty z innego ciągnika(to była niby koparka-a la ostrówek,gość sobie go kupił do przerobienia na ciągnik rolniczy,poprzedni właściciel sprzedał,bo ledwie co silnik wyremontował,to mu pompa na przekaźnik sie zj..ała a była od jakiegoś dzwigu i nie miał szans na szybko dostać drugiej a potrzebny mu był sprzęt na gwałt na robote bo miał firme budowlaną,więc sprzedał tego i kupił se koparke.Potem temu co go kupił trafił sie ładny zetorek i tego postanowił sprzedać na części).Słyszałem i widziałem jak pracował-całkiem fajnie(zapalał na popych bo alternatora nie miał,ale od razu jak go pociągnął to zagadał,raz nawet osobówką),ciśnienie wysokie.Mówił że jedynie pompa wtryskowa nie była robiona.No i oczywiście ten feralny olej napędowy w oleju.Dziś go przywieźliśmy znajomy majster "zajrzał" do wału,wszystko gra,mówił że widać że dopiero co był robiony.Także góry nie bedziemy otwierać,chyba że się okaże że to nie wina pompy wtryskowej.wtedy bedzie kaszana.Sam nie wiem czy dobrze zrobiliśmy kupując ten silnik(sam ojca namówiłem).Mam tylko nadzieje że ta ropa w misce olejowej to wina pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To pompka zasilająca, ostatecznie sekcje. Gdyby były walnięte pierścienie to prędzej zjadł by ci olej z michy niż puścił ropę do oleju. Zasilającą sprawdz. Tłoczek który pompuje paliwo gdy się zużyje to puszcza do pompy wtryskowej a stamtąd z olejem do silnika. Nie wiesz kiedy była wymieniana. Praktycznie tylko ona może puścić taką ilość paliwa do oleju gdy silnik pracuje normalnie bez żadnych widocznych objawów typu dymienie czy słaby silnik.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj