Polecane posty

Gość   
Gość

Witam wszystkich. mam problem z półbiegami w zetorze 5211,po wciśnięciu dżwigni nic sie nie dzieje,ale po wciśnięciu sprzęgła, wrzuceniu biegu i wcisniećiu dzwigni półbiegu ciągnik zaczyna jechać mimo wćiśnietego sprzegła, w czym może być problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Z ciekawości . To tak działa wzmacniacz momentu   Piotruniu25 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Różne bo tym mówią ale tak działa wzmacniacz i jeszcze dodatkowo musi być włączona sprężarka powietrza.U siebie nie mam i tyle wiem co z instrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 godziny temu, Piotruniu25 napisał:

Z opisu wyniku wychodzi że działa prawidłowo,bo półbieg działa gdy sprzęgło jest wciśnięte.

no Kolego brawo .. żaden ciągnik nie powinien jechać na wciśniętym sprzęgle, czy to pół bieg czy cały ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Tu jest inna zasada działania jak tradycyjny półbieg.Po puszczeniu sprzęgła półbieg się wyłancza ale widzę że na zetorach zęby zadałeś i wiesz lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 minuty temu, Piotruniu25 napisał:

To jesteś znawcą wszystkich tematów

Napisałem, nie na 5211

Półbieg to półbieg

Jak by napisał że nie działa mu wzmacnicz, to co innego, poza tym nie wiedziałem że w 5211 był montowany o.O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

A ja ci napisałem że półbieg w zetorze to nie tradycyjny półbieg,jego nie można używać dłużej niż 5min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kurła .. tosz napisałem wyżej, że nie wiedziałem że do takiego kajtka montowali wzmacniacz.

wzmacniacz to wzmacniacz i nie obniża biegu o połowę przeca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

próbowałem "zgłębić " zasadę działania wzmacniacza w tych modelach ,ale nadal nie wiem jak to jest rozwiązane ?

Instrukcja pisze tylko ,żeby nie używać półbiegu podczas jazdy z góry  a sam półbieg ciągnie z tarczy od wOM-u ,co wyjaśniałoby jazdę ciągnika pomimo wciśnięcia sprzęgła .Może jest jeszcze  tak ,że wciśnięcie pedału sprzęgła do oporu uruchamia  się elektryczny włącznik (nie mylić z włącznikiem startu ) ,który rozłącza siłownikiem pneumatycznym tarczę WOM-u .

Może niech się Ktoś wypowie kto jest bardziej w temacie ....

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Święta to i dzieciarnia komentuje jak nie ma pojęcia.

Tu nie ma półbiegów tylko jest wzmacniacz momentu 5 minutowy. Sterowany jest pneumatycznie poprzez dwa siłowniki pneumatyczne. Napęd przekazywany jest poprzez tarczę WOM i koło zębate w skrzyni. Nie powinno się tego używać dłużej niż 5 minut ze względu na ciągle kręcące się łożysko oporowe, w dodatku nie należy go używać do zjeżdżania z gór albo do pracy pod dużym obciążeniem bo może to doprowadzić do zerwania koła zębatego przekazującego napęd na skrzynie. Bardziej to bajer niż coś użytecznego w tym ciągniku.

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

Mam 7045 na dużych kolach z tym bajerem i muszę powiedzieć że czasami ten wzmacniacz jest niezbędny. Np. przyczepa 8t dobrze doładowana. Żeby to rozpędzić to po prostu brakuje normalnych przełożeń i bez wzmacniacza czasami nie ma jak wrzucić piątki. Używam tego też w orce. Mam takie pasy bardziej zbitej gleby że trzeba chwilowo pomóc wzmacniaczem bo bez niego trzeba by schodzić do jedynki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
9 minut temu, koper88 napisał:

Mam 7045 na dużych kolach z tym bajerem i muszę powiedzieć że czasami ten wzmacniacz jest niezbędny. Np. przyczepa 8t dobrze doładowana. Żeby to rozpędzić to po prostu brakuje normalnych przełożeń i bez wzmacniacza czasami nie ma jak wrzucić piątki. Używam tego też w orce. Mam takie pasy bardziej zbitej gleby że trzeba chwilowo pomóc wzmacniaczem bo bez niego trzeba by schodzić do jedynki.

To tylko pudrowanie syfa jakim jest skrzynia w tych ciągnikach. Moc rosła, bajery rosły a skrzynia z lat 60 dlatego później mamy takiego kwiatka że ciągnik 80 koni, koła 34 cale a nie ma czym jechać bo nie ma siły. Ale nie o tym temat, przydatny może i czasami jest, ale głównie to bajer.

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

Niestety nie żyjemy w utopijnym świecie i trzeba się cieszyć z tego co się ma. Gdyby to była tylko kwestia wyboru to oczywiście wybrałbym fendta z vario a tak to muszę działać zetorkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

koper88 -dokładnie , przynajmniej ,na ile mogli na tyle unowocześniali ten ciągnik a skoro wzmacniacz był już w serii 60-7045 to nie był w tamtych latach nieprzydatny bajer


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

ten wzmacniacz to juz byl dostepny w tych z UR 2 co wyszly w 72r , tylko byl rzadko spotykany. Ja to nie rozmumiem za bardzo tego narzekania na te skrzynie w Zetorach bo niby co ma do rzeczy czy skrzynia bd z lat 60 czy kilku letnia ilosc biegow to ilosc biegow i te 5 na jednym zakresie to wcale nie jest malo i u mnie np w 7711 na skrzyni 30km nie mam jakos poroblemow z dobraniem biegu czy to w polu czy w transporcie biegi sa bardzo dobrze zestopniowane ale to przeciez Zetor. Gdy nawet taki DF tez ma skrzynie 10 biegow albo nawet 8 na 8 i to jeszcze rozlozone na 40 km, albo te popularne 12 na 12 z 4 biegami, przeciez  tma jest taki przeskok z 3 na 4 ze takiego bujnac bez polbiegow z obciazeniem to dopiero, albo w JD np 5000m  gdzie trzrba zmieniac nawet zakresy w transporcie.

Nie sa to jakies idealy ale jako tako je modernizowali , byl oferowany rewers, synchronizacja 4/5 itp.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

adrian2 - nic dodać nic ująć .Wiadomo-  nie ma co porównywać do zachodnich ciągników ale Czesi lepiej dbali o rozwój własnego zetora niż nasi o modernizację licencyjnego fergusona .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

 

Dnia 23.04.2019 o 02:47, adrian2 napisał:

Ja to nie rozmumiem za bardzo tego narzekania na te skrzynie w Zetorach bo niby co ma do rzeczy czy skrzynia bd z lat 60 czy kilku letnia ilosc biegow to ilosc biegow i te 5 na jednym zakresie to wcale nie jest malo

To ma do rzeczy że masz 12 biegów a w tym tak naprawdę 2 do pracy w polu nie licząc polowych do jakiś kopaczek. To już ruskie  w miarę dobrze zrobili zakresy biegów których do pracy w polu jest do wyboru do koloru. Ta skrzynia się sprawdza ale w przypadku starych zetorów do 50 koni, a nie w koniu co ma 70 czy 80 koni i napęd na przód. 

Dnia 23.04.2019 o 02:47, adrian2 napisał:

Nie sa to jakies idealy ale jako tako je modernizowali , byl oferowany rewers, synchronizacja 4/5 itp.

Rewers był ale w zamian za wałek 540/1000. Synchornizacja była nawet na wszystkich biegach, szybka skrzynia i tak dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

to juz chyba lepsza  ta powiedzmy 10/10  w zetorze niz ta 12/12. jakos 7711 ma ok 70 koni i oproz tego ze nie ma rewersu i bardzo szybki wsteczny jest co w polu jest troche klopotliwe w to ogolnie jest ok i w polu mozna stwierdzic ze sa 4 a w porywach nawet 5 biegow ktorych uzywam do roboty w polu i sa dobrze zestopniowane. wiadomo przydal by sie rewers polbiegi itp, ale generalnie jest ok.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

niestety chyba nie dziala prawidłowo ,jadąc pod obciązeniem i wcisnietą dzwignią półbiegu żadnej reakcji.

 

a wciskając sprzegło i półbieg na raz sie nie da

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj