BartekCiszek

Renault 103.54- Półbiegi nie przełączają się po rozgrzaniu

Polecane posty

Wojtek987    63
Dnia 21.06.2019 o 23:19, DEMONxXx napisał:

mam namiary na kalibracje z Warszawy i z Dobra w wielkopolskim dojazd 1zł za km

Witam ponownie. Możesz mi podesłać namiary na gościa od kalibracji z warszawy,może być też z Wielkopolski ale to do mnie chyba dalej. Z góry dziękuję. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Witam czy zrobili panowie już kalibrację skrzyni biegów? U mnie przełączanie biegów, półbiegów, rewers oraz sprzęgło działają z parusekundowym opóźnieniem. Cały czas szarpie, za wyjątkiem sprzęgła, które jest ciężko wyczuć. Zauważyłem, że puszczając sprzęgło do połowy po 3 sekundach ciągnik delikatnie rusza, gdyby nie to 3 sekundowe opóźnienie ruszenie ciągnikiem było by zdecydowanie latwiejsze. Użycie rewersu zarówno do przodu jak i do tyłu powoduje nieprzyjemne szarpnięcie, przełączenie z I na II półbieg trwa jakieś 2 sekundy, a z II na III jakieś 3 sekundy i również szarpie. Czy na zimnym, czy na ciepłym oleju, czy na niskich, czy na wysokich obrotach silnika jest bez zmian. Dodam jeszcze że czasem jak się nagrzeje to nie można wrzucić III półbiegu. Rok temu zdarzało się że nie chce się włączyć wsteczny, albo w ogóle niechciał ruszyć z miejsca. Przeważnie przy tych usterkach świeci się czerwony wykrzyknik. W skrzyni mam olej Gulf UTTF 80W. Wcześniej był inny ale problemy były takie same. Od paru dni po deszczach w ogóle przestał działać sterownik tzn nie świecą kontrolki na górze deski rozdzielczej, jeśli chodzi o bezpieczniki i inne odbiorniki elektryczne to wszystko działa jak należy. Możliwe, że sterownik się spalił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nikt do mnie jeszcze nie przyjechal po prostu twierdza ze nie maja czasu dlatego mam jeszcze orke i jak skoncze to sam sie wezme za ten traktor wraz z kolega mechanikiem posprawdzamy wszystkie kable i sterownik 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Problemy zostały rozwiązane, przynajmniej na obecną chwilę.  Przyczyną był przepalony bezpiecznik znajdujący się przy komputerze. Po wymianie, co dziwne ciągnik przestał szarpać i szybciej działa, rewers działa płynnie, sprzęgło można normalnie wyczuć.  Cały bezpiecznik się zwęglił, prawdopodobnie do jego częściowego przepalenia musiało już dawno dość, bo ciągnik odkąd go kupiłem szarpał i był ospały, tak że kalibracja już niepotrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

To był taki płytkowy bezpiecznik tuż obok sterownika po prawej stronie. A sterownik, jakby ktoś nie widział jest przed kierownicą przy samej szybie, i żeby ię do niego dostać trzeba odkręcić "grila" zamocowanego na dwóch śrubkach nad wyświetlaczem ze strzałka. Teraz na zimnym oleju ciagnik wogóle nie szarpie, natomiast jak olej się nagrzeje szarpie znowu ale i tak jest lepiej niż wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez krzysztofgru1
      Witam mam pytanie, co oznacza kontrolka nr 5
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj